Game går i konkurs - rear ut allt till vrakpriser

Medlem

Det är 50% på allt i butikerna. Jag frågade och dom har inte hunnit byta skyltar bara. Däremot fanns inga konsoler alls (utom ps3/360) och inga handkontroller eller annat kul. Fanns lite skitspel till ps4 men för er med Xbox one så fanns det många bra titlar kvar!

Medlem

Stack en snabbis ifrån jobbet (flexar över det efter). Game nordstan i Göteborg. Allt av värde var slut. Inga PS4or eller Xbox one. Fanns en del Xbox one spel dock, de låg på 699:- i normalpris.
Vände och gick. Hörde att det var kärvt även på Frölunda Torg.

I Göteborg är det med andra ord KÖRT vid denna tidpunkt. Man skulle varit där kl 10.00 imorse men då köpte säkert någon alla konsoler för att sälja vidare :).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Fick lite nya titlar för ett bra pris Köpte en fem spel, och priset blev väldigt bra kan jag tycka. Fan, plockade upp ett oöppnat Metal Gear 2: Substance för 100 spänn Bara det liksom.


signatur

Videomupp

Dax
Medlem
Skrivet av kallamamran:

Var just i butiken på Frölunda Torg och 50% är BULLSHIT!

I butiken gäller 40% på spel och 20% på konsoler...

Geick besviken därifrån utan minsta inköp. Med tanke på att Game's priser normalt sett är långt över online-konkurenter, så var de nu med rean nästan nere på konkurenternas pris

Välförtjänt konkurs känns det som!

Kanske prata lite med dom innan uttågande ur butik så hade det nog löst sig.

Medlem
Skrivet av p1mm3:
Skrivet av karbon:

Någon som vet vad en PS4 kostar hos game med denna rabatt?

1750 sek ungefär.

Med tanke på att game sålde PS4:or för 4200 så blir inte halva priset 1750.

Skrivet av kallamamran:

Var just i butiken på Frölunda Torg och 50% är BULLSHIT!

I butiken gäller 40% på spel och 20% på konsoler...

Geick besviken därifrån utan minsta inköp. Med tanke på att Game's priser normalt sett är långt över online-konkurenter, så var de nu med rean nästan nere på konkurenternas pris

Välförtjänt konkurs känns det som!

Eller så har de bara struntat i att byta skyltar.

Skrivet av karbon:

Helt slut på ps4 och xbox one, (killen framför mig köpte sista!!) . Någon som vet om det finns konsoller kvar i butiken på södermalm?

Enda GAME butiken i hela Stockholm innerstad och du frågar klockan 13:00 om den butiken har PS4:or och Xbox One kvar... Vad tror du.

Medlem

Var i täby centrum för några timmar sen och frågade efter ps4 / xbone men allt var slut där också :/

Inaktiv

Fanns inga konsoler kvar i Huddinge, nästan inga ordentliga spel heller.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Tråkigt för de anställda, men bra för spelbranschen och oss gamers.

Butiker som kränger begagnade spel för 10 kr under nypris (som de köpt in för 50 kr) till oventande stackare (och behåller all vinst själva) är något som utan tvekan skadar branschen mer är piratkopiering.

Jaså? Så du tror då inte att piratkopiering sker i betydligt större volymer än vad folk köper begagnade spel? Knappast. Så jo, piratkopiering är nog betydligt värre.

Men jag håller med, köpa ett begagnat spel för dom priserna som varit är helt j*vla bananas.

Medlem

Bah, ringde 5 butiker. Finns ju inget kvar =(

Medlem

Äntligen stänger de ner skiten. Alla här måste hålla med om att deras priser är hutlösa och de lurar folk. Nu väntar jag bara på att gamestop ska lägga ner också.

Medlem

Glad jag gjorde av med mina poäng innan jag stack Sverige.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Bojkott:

De största fynden man kan göra är nog konsoler och merchandise. 50% på ett spel för 799kr blir ju bara normalpris.

Man sparar inga massiva summor på konsolerna heller. Sist jag kollade så låg exempelvis priset på deras enda New 3DS XL på 2800kr. Visst, det hamnar 700kr under konkurrenternas pris på 2100kr men samtidigt saknar man helt garanti (vilket nästan är ett krav idag när allt byggs i Kina för bästa pris).

Hmm, om jag inte såg fel när jag var där nyss låg ett 3DS på 1100 med rabatten, vet inte om det var just XL dock.

Kom nyss hem från GAME. På lappar stog det 795 för vanliga 3DS och 995 för XL (men antar att "new" är en annan utgåva än första XL?).

Medlem

2 Wii U handkontroller, AC Black flag till Wii U och Shadowrun Chronicles till PC blev min loot. 544 pengar.

Medlem

Jag var nyligen på GAME i Karlstad och jag kan informera om att dom INTE kör med 50% rabatt på allt i butiken.

40% på spel
20% på hårdvara och tillbehör.
Hemsidan säger dock att allt går för 50% men det fungerade inte ens när jag visade upp det via mobilen.
Orkar dock inte stå där och vara greedy när killarna precis blivit av med sitt jobb. Jättetråkigt för dom.

Medlem
Skrivet av sletenfejs:

Jag var nyligen på GAME i Karlstad och jag kan informera om att dom INTE kör med 50% rabatt på allt i butiken.

40% på spel
20% på hårdvara och tillbehör.
Hemsidan säger dock att allt går för 50% men det fungerade inte ens när jag visade upp det via mobilen.
Orkar dock inte stå där och vara greedy när killarna precis blivit av med sitt jobb. Jättetråkigt för dom.

Det är en gammal rea. De har bara inte plockat bort skyltarna. Det dras av 50% i kassan.

Medlem
Skrivet av sletenfejs:

Jag var nyligen på GAME i Karlstad och jag kan informera om att dom INTE kör med 50% rabatt på allt i butiken.

40% på spel
20% på hårdvara och tillbehör.
Hemsidan säger dock att allt går för 50% men det fungerade inte ens när jag visade upp det via mobilen.
Orkar dock inte stå där och vara greedy när killarna precis blivit av med sitt jobb. Jättetråkigt för dom.

Då ljög dom för dig. Sitter samma lappar på dom flesta butiker, men dom gällde försäljningen fram tills idag. Idag ska det vara 50% på allt och lapparna sitter kvar för att dom inte har bytt ut dom.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av sletenfejs:

Jag var nyligen på GAME i Karlstad och jag kan informera om att dom INTE kör med 50% rabatt på allt i butiken.

40% på spel
20% på hårdvara och tillbehör.
Hemsidan säger dock att allt går för 50% men det fungerade inte ens när jag visade upp det via mobilen.
Orkar dock inte stå där och vara greedy när killarna precis blivit av med sitt jobb. Jättetråkigt för dom.

Då ljög dom för dig. Sitter samma lappar på dom flesta butiker, men dom gällde försäljningen fram tills idag. Idag ska det vara 50% på allt och lapparna sitter kvar för att dom inte har bytt ut dom.

Suck.. kanske skulle varit greedy ändå

Medlem

Det som förbryllar är att dem inte gått i konkan för sisådär 5-6år sedan.

Medlem
Skrivet av dmn:

50% på game är ju vad man normalt betalar på nätet.

Konsoler kommer du få några hundra billigare

Medlem

Kikade i både Helsingborg och Borås. Fetslut på rubbet! Nåväl.

Medlem

Köpte PS3 begagnat + 4 spel för 1100 idag

Gnällkuk

FYI

Eftersom det är flertalet butiker som inte kört med 50% så slängde jag iväg ett mail till konkursförvaltaren och frågade om det var upp till butiken varpå jag fick svaret att nej, det är 50% i alla butiker och det har gått ut information till samtliga butiker om detta ifrån konkursförvaltaren Hamilton Advokatbyrå igår.

Så, gå tillbaka och kräv 50% det har ni rätt till


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av zobino:
Skrivet av kallamamran:

Var just i butiken på Frölunda Torg och 50% är BULLSHIT!

I butiken gäller 40% på spel och 20% på konsoler...

Geick besviken därifrån utan minsta inköp. Med tanke på att Game's priser normalt sett är långt över online-konkurenter, så var de nu med rean nästan nere på konkurenternas pris

Välförtjänt konkurs känns det som!

Haha dom har ju inte hunnit skylta om. Klart det är 50% överallt, bara att säga till isf.

jo så är det ...... samma i Farsta 40% skyltat men de drog 50 % i kassan. Synd att man jobbade hela dagen . Inte en konsol kvar när man kom dit : /


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Jäklar! Då är dem väl nästan nere på nypriser för sina begagnade spel?!

Inaktiv

Jag kollade Game i skrapan och i Farsta centrum. Där säljer de PS TV för 1299 kr (innan rabatt). Samtliga övriga återförsäljare som jag kollat tar under 500-lappen för dem nya.

Det enda jag fyndat från Game är med andra ord ett gott skratt. Är lite sur för att jag aldrig fick chans att köpa ett billigt 3ds dock.

Medlem

Även rabatt på psn vouchers eller? Intressant i så fall

Medlem
Skrivet av laban005:

Även rabatt på psn vouchers eller? Intressant i så fall

Om Vouchers funkar så att GAME redan har betalt dom vid inköp, som med andra varor, så borde dom vara inkluderade i konkursen ja.

Medlem

Fanns Diablo 3 : RoS för 699 kr. Liksom även om de har 50% off så är det jävligt dyrt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Japp 40% räckte inte.. Deras begagnade spel är fortfarande dyrare än nya hos konkurrenterna. Fascinerande affärsidé.

Word.
Var inne och kikade när det började med utförsäljningen. plockade fram Metal Gear Rising Revengeance och fick mig en shock. 529:- beg. webhallen tar för ett nytt 299:-
Vände och gick ut därifrån.

Medlem

Dem har ju höjt priset innan dem började med 50% rabatt... eller vad sägs om The order för 749kr... galet högt?! Även med deras 50% blir spelet billigare om du köper det på Media markt.

Tykcer gott spelkedjorna kan ha det här... löjligt höga priser.
Vem handlar på game/gamestop? Jag kan byta in ett spel någon gång ibland för att ta ett annat... men köpa ett nytt spel där... never ever.


signatur

"High life on low budget"

123
Skriv svar