Dice: "Mirror's Edge: Catalyst är ingen uppföljare"

Robot
Medlem
Dice: "Mirror's Edge: Catalyst är ingen uppföljare"

Fick vi någonsin ett avslut på första Mirrors Edge? Eller lämnades det med en typisk cliffhanger?
(Jag är gammal och senil, så minns inte så långt bak i tiden)

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Fick vi någonsin ett avslut på första Mirrors Edge? Eller lämnades det med en typisk cliffhanger?
(Jag är gammal och senil, så minns inte så långt bak i tiden)

Nä det var ingen cliffhanger. Faith räddar sin syster men storyn är inte och försöker inte vara episk, hon förändrar inte samhället eller världen på något sätt.

Ambassadör
Xbox

Jahopp, en remake.


signatur

Jump in.

Medlem

En öppen värld kanske?
Det som slog mig mest negativt med det första var hur linjärt det var och föll mig aldrig i smaken, även om ideen är helt lysande.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är väl en pre-sequel antar jag


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jahopp, en remake.

Skrivet av Kimpur:

Är väl en pre-sequel antar jag

En reboot, snarare.

Medlem
Skrivet av Soulless:

En öppen värld kanske?
Det som slog mig mest negativt med det första var hur linjärt det var och föll mig aldrig i smaken, även om ideen är helt lysande.

Jag tror det var ganska svårt att göra utmanande parkour-banor med många alternativ och samtidigt göra banorna stora men spelet var ju även först i sitt slag och man visste nog inte riktigt hur spelarna skulle bete sig.

Sen verkade nog banorna mer linjära än de egentligen var pga. alla rödmarkerade element som gav en tunnelsyn på något sätt, det var ju egentligen inte alls så att de visade 'rätt' väg (bara den enklaste) och på time trial var det omöjligt att göra bra ifrån sig om man följde dem.

Men det var ju länge sedan nu, möjligheterna är mycket större numera och jag skulle också uppskatta en öppen värld.

Medlem

Har det inte varit klart sen dag 1 då trailern släpptes att detta skulle vara en prequel? Jag menar, hälften var ju CG då man fick se henne få sina tatueringar.

Medlem

En nerföljare.

dmn
Medlem

Ska bli spännande att få se på vilket sätt Dice har förstört detta spelet.

Medlem
Skrivet av xorpen:

En nerföljare.

Genialt! Det uttrycket ska jag använda mig av.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av xorpen:

En nerföljare.

eller nerledare kanske

Medlem

Tror snarare dom kommer försöka göra spelets story jätte episkt istället för att hålla det minimalistiskt.


signatur

Idono. That's me!

1
Skriv svar