CS-proffs: "Alla tar Adderall"

Robot
CS-proffs: "Alla tar Adderall"

Snacket om drogandvändningen inom e-sport fick precis ett vattenfall på sin kvarn.


Medlem
CS-proffs: "Alla tar Adderall"

Kom ihåg nu alla. Fuska är det korrekta sättet till målet.

Medlem

Adderall, amfetamin, en ADHD-medicin är det väl?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Adderall, amfetamin, en ADHD-medicin är det väl?

Ja, det står även i artikeln.

Inaktiv

Är han ryss?

Medlem

Om det är olagligt inom e-sport så ska det ju inte tas precis som i vilken sport som helst. Rätt ska vara rätt

Om ingen bryr sig så är det väl skitsamma.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Sinnessjukt.. Nu vet jag inte mycket om CS-scenen, men jag hoppas att de personer de handlar om blir avstängda(om de fortfarande spelar).

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Sinnessjukt.. Nu vet jag inte mycket om CS-scenen, men jag hoppas att de personer de handlar om blir avstängda(om de fortfarande spelar).

Jag tror inte att där är några regler som förbjuder det faktiskt.

EDIT: Läste nyss att ESL lagt till en regel som förbjuder det efter de omtalade diskussion som varit nu. (Även fast det inte lär göra någon skillnad).

SoL
Medlem

Tråkigt att inte intevjuvaren gick in djupare på det

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Sinnessjukt.. Nu vet jag inte mycket om CS-scenen, men jag hoppas att de personer de handlar om blir avstängda(om de fortfarande spelar).

Tveksamt. Det här är e-sportens mörka sida, han skämtade inte när han sa att "alla" gör det. Och det är inte begränsat till CS heller.

Avstängd

Always cheat, always win.

Medlem

Fyfan säger jag bara, vidrigt. Skyr såndär skit, en sak vad man gör på fritiden men sport ska fan vara sport. Pisstesta varenda rövhål.

Medlem

Klart folk "fuskar" för att bli bäst. Om man vill bli bäst så är det "fuska" som gäller. Man gör vad som krävs för att hamna på toppen.

Medlem

Om nu alla verkligen skulle ta det så är det ju inte fusk;)

Ingen gnäller på att folk trycker i sig div energi drycker som kan ha både upppiggande effekt och andra fördelar.

Antingen tar man bort alla fördelar eller ....


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Allvarligt talat, vem fan bryr sig? Ni som bryr er behöver en reality check asap..

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Om nu alla verkligen skulle ta det så är det ju inte fusk;)

Ingen gnäller på att folk trycker i sig div energi drycker som kan ha både upppiggande effekt och andra fördelar.

Antingen tar man bort alla fördelar eller ....

Fast det du får ut av energidryck kan du få ut av att leve nog hälsomässigt och ett par nätters bra sömn. Lite skillnad.

Medlem

I sverige så är Adderall och liknande preparat narkotikaklassade läkemedel och det är mycket svårt att få tag på dem på laglig väg om du inte har diagnosticerad ADHD.

I USA verkar det vara betydligt slappare tag (antagligen för att Adderall-knarkare är överpresterande collegeutbildande istället för fattiga och hemlösa) men det är fortfarande receptbelagda mediciner vi snackar om.

Vill e-sporten ta detta på allvar så får de köra med en dopingpolicy som friidrotten där alla tävlande blir slumpvis testande över hela året.

Annars så får helt enkelt alla e-sportare som vill göra karriär ta och se till att de har tillgång till en bra langare.

Medlem

Hade det inte varit några vinstpengar i potten hade det sett annorlunda ut

Medlem
Skrivet av Killbom:

Always cheat, always win.

Sååå... Alla vinner?

Alla är vinnare i alla turneringar?

Det låter inte som att det går ihop, riktigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av atnek:

Allvarligt talat, vem fan bryr sig? Ni som bryr er behöver en reality check asap..

Jag bryr mig. Jag ogillar prestandahöjande droger.

Håller med i sportsammanhang.

Skrivet av Mirage:

Sen att du tycker droger är OK talar en hel del för vilken typ av människa du är.

Lol. Du vet att koffein, paracetamol, nikotin etc. är droger eller? Droger du med största sannolikhet har tagit (möjligtvis med undantag för nikotin). Varför denna dubbelmoral? Och det säger absolut ingenting om vilken typ av människa han är, förutom att han då inte har något emot dem.

Medlem

Heaton tog minsann aldrig Adderall!

Medlem
Skrivet av Jaforfan:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av atnek:

Allvarligt talat, vem fan bryr sig? Ni som bryr er behöver en reality check asap..

Jag bryr mig. Jag ogillar prestandahöjande droger.

Håller med i sportsammanhang.

Skrivet av Mirage:

Sen att du tycker droger är OK talar en hel del för vilken typ av människa du är.

Lol. Du vet att koffein, paracetamol, nikotin etc. är droger eller? Droger du med största sannolikhet har tagit (möjligtvis med undantag för nikotin).

Haha nu vet jag att koffein = ADHD medicin. Tack!

Medlem

Verkar ju knappast gått bättre för Nihilum inom CS, oavsett om man nu har använt detta eller ej.

Medlem

Dom förbjöd ju snus inom hockey så förbjud det inom e-sport också om nu e-sport skall vara sport.

Medlem

Doping för att sitta och spela data spel, ahahahaha ahahahaha ahahahaha ahahahaha ahahahaha ahahahaha ahahahaha ahahahaha ahahahaha ahahahaha ahahahaha ahahahaha ahahahaha ahahahaha ahahahaha ahahahaha

Medlem

Det ni missar är att alla som är e-sportsproffs faktiskt HAR adhd och deras adderall är sedermera utskrivet till dem på helt lagligt vis.

Medlem

Äsch lite adderall är väl ingenting. Klart spelarna ska få knarka! Det är UNGEFÄR PRECIS samma sak som amfetamin. Är inte alls förvånad, jag tror dessutom att över 50% av alla streamers som är 'for real' går på liknande droger, många på opiater osv...sjukt vanligt bland riktiga gamers som sitter hemma utan jobb.


signatur

“People”—Geralt turned his head—“like to invent monsters and monstrosities. Then they seem less monstrous themselves.”

Medlem

Det är nog väldigt många som lider av ADD/ADHD inom e-sportsccenen, många bra spelare har det och det kan vara det som gör många spelare bra p.g.a förmågan att kunna använda sig av hyperkoncentration, samt att man lätt snöar in sig i saker om man har denna diagnos. (ja, this is for real, ADHD super-powers)


signatur

“People”—Geralt turned his head—“like to invent monsters and monstrosities. Then they seem less monstrous themselves.”

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Jaforfan:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av atnek:

Allvarligt talat, vem fan bryr sig? Ni som bryr er behöver en reality check asap..

Jag bryr mig. Jag ogillar prestandahöjande droger.

Håller med i sportsammanhang.

Skrivet av Mirage:

Sen att du tycker droger är OK talar en hel del för vilken typ av människa du är.

Lol. Du vet att koffein, paracetamol, nikotin etc. är droger eller? Droger du med största sannolikhet har tagit (möjligtvis med undantag för nikotin).

Haha nu vet jag att koffein = ADHD medicin. Tack!

Eh va?

Medlem

Launders är ju knappast ett proffs, och alla tar ju inte direkt det. Antagligen jävligt utbrett i DE AMERIKANSKA kretsarna eftersom man kan köpa det som Ipren där, det är ju inte riktigt lika lätt i Europa eller hur FZ?

Känns som sensationsjournalistik på högsta nivå här.

123
Skriv svar