Mafia III – FZ listar farhågor och förhoppningar inför morgondagens avtäckande

Robot
Mafia III – FZ listar farhågor och förhoppningar inför morgondagens avtäckande
Mafia III – FZ listar farhågor och förhoppningar inför morgondagens avtäckande

Tycker det känns både naturligt och roligt att lägga storyn runt 60 70talet som bilderna verkar visa. Lite American gangster runt det.

Skribent

Att kunna ta stryptag på vem som helst känns spontant som världens bästa feature. Ge mig!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Citat:

3. En arsenal av onödigt skoj.

Jag håller inte riktigt med dig där. GTA5 har sin ultraröj med massor av minnesvärda karaktärer. Saints Row har sitt ultraröj med massor av minnesvärda vapen. Sleeping Dogs har sitt parkour och kampsportande. Mafia känns som den mer seriösa, kostymklädda, stämningsfulla, storyfokuserade serien. En som inte drar sig för att skjuta och avrätta om det krävs, men som hellre ger någon ett erbjudande han inte kan tacka nej till. (Och vilken film refererar vi till där??! )

Medlem

Vill se återgång till 20-talet.

Bästa gangsterspelet hittills, imo, är Godfather till Xbox 360 (vet inte vilka andra format det släpptes till). Enormt sandlådespel där storymissions (där du var med i storyn från filmerna, men var en person som inte syntes på kamera och allt du gjorde hade att göra med huvudstoryn, men mer bakom kulisserna eller "bredvid".), free roaming och side quests smälte samman till en enormt tillfredställande spelupplevelse.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Att kunna ta stryptag på vem som helst känns spontant som världens bästa feature. Ge mig!

Konstigt nog funkar det inte så bra i verkligheten. Folk blev lite...förvånade när jag provade på kontoret. Jag tyckte det var ett bra sätt att visa vad man tycker.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Vill också se en återgång till 20-talet med tommyguns och M1911. Som det första (och bättre) spelet. 20-talets gangsters känns mer naturligt för mig när det gäller maffian. Sen vill jag gärna se Al Capone i en cameo


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Skribent
Skrivet av Propy:
Skrivet av Mattias Frost:

Att kunna ta stryptag på vem som helst känns spontant som världens bästa feature. Ge mig!

Konstigt nog funkar det inte så bra i verkligheten. Folk blev lite...förvånade när jag provade på kontoret. Jag tyckte det var ett bra sätt att visa vad man tycker.

Tråkigt att höra. Själv jobbar jag hemifrån och kan bara ta stryptag på mig själv.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Mattias Frost:

Att kunna ta stryptag på vem som helst känns spontant som världens bästa feature. Ge mig!

Konstigt nog funkar det inte så bra i verkligheten. Folk blev lite...förvånade när jag provade på kontoret. Jag tyckte det var ett bra sätt att visa vad man tycker.

Tråkigt att höra. Själv jobbar jag hemifrån och kan bara ta stryptag på mig själv.

Medlem

Personligen vill jag gärna ha en superb story och ett singleplayer lir. Allt behöver inte vara multiplayer.

Medlem

Så länge man kan muta allt och alla om man har tillräckligt med pengar så blir jag glad


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Moppe:

Personligen vill jag gärna ha en superb story och ett singleplayer lir. Allt behöver inte vara multiplayer.

Instämmer. Mafia känns inte direkt designat för multiplayer och jag hoppas att utvecklarna (och affärsmännen/affärskvinnorna som antagligen sneglat på GTA) förstår det.


signatur

Have a good time!

Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om artiklar som denna. Spekulativ och totalt onödig är min första tanke. Finns det verkligen inget vettigare att skriva om, med substans?

Fast och andra sidan är la detta bara en utveckling av det medialandskap vi har vant oss vid i och med sidor som Buzzfeed och Youtube-kanaler som Watch Mojo.

Innehållslöst trams och samtidigt något vi inte kan hjälpa att konsumera.

Jag blir lika trött på mig själv som är en del av problemet, som jag blir på att den här typen av journalistik kan fortsätta.


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem

Får se hur bra det blir nu när Daniel Vávra lämnat studion.

Medlem

En spelform jag tänkt på ett tag som skulle passa Mafia. Jag skulle vilja ha en ny typ av multiplayer. Tänk er en stad där det är typ 5-6 olika gangsterfamiljer och där varje familj har ett område markerat på kartan. Därefter mutar (eller hotar) man handlare för att på sådant sätt ta över butiker och utöka sitt område och butikerna kan också bringa inkomst till familjen. Självklart kan drive-bys inträffa och skottsalvor vina i staden. Men för att det inte ska bli high-chaparall finns det poliser (AI) och ammunitionen är hårdvaluta. Spelet är så klart rullande och en familj kan motsvara en "klan" med vänner. Då gäller det att gå in i spelet då och då och försvara sitt område. När området tagits över helt är det game over för den klanen. Ge mig!

Skribent
Skrivet av Flumbulle:

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om artiklar som denna. Spekulativ och totalt onödig är min första tanke. Finns det verkligen inget vettigare att skriva om, med substans?

Fast och andra sidan är la detta bara en utveckling av det medialandskap vi har vant oss vid i och med sidor som Buzzfeed och Youtube-kanaler som Watch Mojo.

Innehållslöst trams och samtidigt något vi inte kan hjälpa att konsumera.

Jag blir lika trött på mig själv som är en del av problemet, som jag blir på att den här typen av journalistik kan fortsätta.

Så här resonerade jag när jag beställde den här texten:

En topplista med farhågor och förhoppningar är ett bra underlag för läsarna att själva diskutera (som här ovan) och kanske inspireras att lära sig något nytt om spelserien eller open world-genren, under enklare former. Vilket kan vara en kul lösning för ett storspel som många ser fram emot, men där vi än så länge inte har någon riktigt information.

Men det är också Erik Bergérus artikel, som en krönika i punktform, där han berättar vad han vill och inte vill se i nästa spel. Ett gäng åsikter om såväl Mafia som open world-genren. Han fick uppdraget för att han spelat de tidigare delarna flitigt och ser fram emot den tredje delen. Att kalla texten för "innehållslöst trams" tycker jag är onödigt och orättvist.

Angående "finns det verkligen inget vettigare att skriva om"-vinkeln: vi skriver om annat också, den här texten är inte det enda vi publicerat idag. När det gäller matigare artiklar skriver vi regelbundet förtittar, recensioner och krönikor, och den här topplistan har inte publicerats på bekostnad av något annat.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Av bilden att dömma verkar det vara 70-talet.

Medlem

Gillar starkt konceptet 70tal, även om det kanske inte blir lika mycket Tommy Guns så är det en period som sällan dyker upp i spelsammanhang, och det finns mycket intressant att göra med det, knarkets enorma framväxt, hippie-tidens sönderfall, funk och disco, fula skjortor, jorå!

Medlem

Återseenden är inte särskilt viktigt för mig. Eftersom jag inte minns vad någon av karaktärerna i Mafia 2 hette eller vad man gjorde i spelet känns återblickar rätt poänglösa. Det enda jag minns är att det blev vinter halvvägs in i spelet, och att någon blev skjuten.

Men jag hoppas att spelet blir bra. Jag minns fortfarande hur mycket jag älskade Gudfadern-spelet. Jag vill verkligen ha ett bra gangsterspel.

Medlem

Hoppas på att man jobbar sig upp till att bli bossens högra hand, en historia utan något tramsigt "backstab" i slutet eller, som i Mafia 2, att man aldrig tar sig upp i hierarkin.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Flumbulle:

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om artiklar som denna. Spekulativ och totalt onödig är min första tanke. Finns det verkligen inget vettigare att skriva om, med substans?

Fast och andra sidan är la detta bara en utveckling av det medialandskap vi har vant oss vid i och med sidor som Buzzfeed och Youtube-kanaler som Watch Mojo.

Innehållslöst trams och samtidigt något vi inte kan hjälpa att konsumera.

Jag blir lika trött på mig själv som är en del av problemet, som jag blir på att den här typen av journalistik kan fortsätta.

Så här resonerade jag när jag beställde den här texten:

En topplista med farhågor och förhoppningar är ett bra underlag för läsarna att själva diskutera (som här ovan) och kanske inspireras att lära sig något nytt om spelserien eller open world-genren, under enklare former. Vilket kan vara en kul lösning för ett storspel som många ser fram emot, men där vi än så länge inte har någon riktigt information.

Men det är också Erik Bergérus artikel, som en krönika i punktform, där han berättar vad han vill och inte vill se i nästa spel. Ett gäng åsikter om såväl Mafia som open world-genren. Han fick uppdraget för att han spelat de tidigare delarna flitigt och ser fram emot den tredje delen. Att kalla texten för "innehållslöst trams" tycker jag är onödigt och orättvist.

Angående "finns det verkligen inget vettigare att skriva om"-vinkeln: vi skriver om annat också, den här texten är inte det enda vi publicerat idag. När det gäller matigare artiklar skriver vi regelbundet förtittar, recensioner och krönikor, och den här topplistan har inte publicerats på bekostnad av något annat.

För det första vill jag framföra min djupaste respekt till dig för att du tog dig tid att bemöta mina tankar, kul att se att redaktionen bemödar sig med att upprätthålla en plattform för diskussion med läsarna.

Min huvudsakliga frågeställning, och kritik, handlar egentligen inte så mycket om artikeln och dess innehåll (eller brist på det?) som en ifrågasättning av artikelns validitet och existensberättigande. Jag förstår mycket väl att ni är en vinstdrivande organisation som måste generera klick för att få verksamheten att gå runt. Men att publicera artiklar utan någon som helst faktagrund, som dessutom mest är menad att skapa diskussion, hur kan ni anse att det är försvarbart (förutom att generera klick, och i slutänden pengar)? Vore inte en sådan här diskussion mer lämpad för en vanlig, hederlig forumtråd?

Just DÄRFÖR klassar jag artikeln som 'innehållslöst trams'

Till sist vill jag ge mina starkaste lovord till den riktiga journalistik som till viss mån fortfarande pågår på redaktionen i form av recensioner samt riktiga förhandstittar (med faktiska intryck), keep the good work up!


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem

Kul att du Ebeeto skrivit artikeln, du tycks inte ha spelat Mafia: The City of Lost Heaven lika mycket som mig dock. Storyn i Mafia börjar 1930. Tack för en iövrigt välskriven artikel.

För mig är Mafia det bästa spelet jag någonsin spelat och Mafia 2 den största besvikelsen någonsin: inget att göra utöver storyn - inget free mode, för lätt svårighetsgrad som inte gick att anpassa, ingen multiplayer.

Jag vet därför inte riktigt vad jag har för förväntningar på Mafia 3, går det att göra något likt originalet eller är det just 30-40 talet som gör så mycket för det spelet, kanske hade en remake varit bäst...

Hur som helst ser jag fram emot en bra story, flera svårighetsgrader att välja mellan, något speciellt single player mode och om det är möjligt för spelet - multiplayer!

Medlem

Jag är skeptisk. De pissade bort det här IPt när de bestämde sig för att göra Maffia II till en Nvidia Physics fest och brände all tid på att (misslyckat) få kläder att svaja i vinden istället för att ta till vara allt som gjorde Maffia till en riktig gem.

Vad ni än gör, förhandsbeställ INTE. Visa dem att när man spottar sin publik i ansiktet så skall det kosta på.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

mafia 2 lyckades behålla mitt intresse ända till slutet.. få spel jag inte tröttnat på innan jag spelat igenom dom .

Medlem

Mafia 1 var epic. Det spelet som jag är bäst minne av tror jag. En gd remake hade inte suttit fel. 2an var helt okej och tjöt som en liten tjej av glädje när storyn korsades.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Min första farhåga är att man inte kan spela vidare i spelet efter spelet är över. Som i Mafia 2 så tog spelet slut efter det var över, då var det bara att ta ut skivan och sätta i något som man kunde spela efter man hade klarat ut det.

Ser fram emot Mafia 3 men hoppas att det blir ett bättre spel än tvåan.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

1
Skriv svar