Star Wars: Battlefronts supremacy mode är ett tweakat conquest

Robot
Star Wars: Battlefronts supremacy mode är ett tweakat conquest

Kriga om kontrollpunkter som vem du vill (nästan).

#star-wars-battlefront, #battlefield-1942


Medlem
Star Wars: Battlefronts supremacy mode är ett tweakat conquest

"vilket borgar för rejäla sammandrabbningar"

...antalet spelar sätter nog stop för att det ska kunna räknas som "rejäla"


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Om det nu är en remake på Star Wars Battlefront, borde det då inte jämföras mer med de spelen än Battlefield?
Nu tänkte jag speciellt på Conquest-läget i ettan och tvåan, härliga minnen man har därifrån

Medlem

Så det är som capture point i Team Fortress 2? Kan säkert bli kul, även om det inte är mitt favoritläge i TF2.

Medlem

Jag vet inte riktigt varför, men jag är inte så taggad som jag trodde jag skulle vara. Älskade Battlefront 2 men inför det här släppet så känner jag inte så mycket.

Medlem

90% battlefield fast med Piew Piew vapen istället


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

90% battlefield fast med Piew Piew vapen istället

battlefield?
de kan inte göra sitt eget spel kul efter 8 år.
dice tappat sin själ och design,

Kraften sitter hos mig

Medlem
Skrivet av Sichly:

Om det nu är en remake på Star Wars Battlefront, borde det då inte jämföras mer med de spelen än Battlefield?
Nu tänkte jag speciellt på Conquest-läget i ettan och tvåan, härliga minnen man har därifrån

Jag är glad över att de har ändrat saker in the formula. Conquest är urtjatat som in i satans jävla helvete tack vare Battlefront 1 & 2 samt hela Battlefield serien. Allting som spices things up i det spelläget är positivt, och helst ska det vara så likt att alla känner igen sig men så annorlunda att det inte går att jämföra med conquest. Förhoppningsvis blir Battlefront 3 nytt nog att det inte går att jämföra det med tidigare Battlefront, och att det är så på grund av att det är väldigt bra.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Sichly:

Om det nu är en remake på Star Wars Battlefront, borde det då inte jämföras mer med de spelen än Battlefield?
Nu tänkte jag speciellt på Conquest-läget i ettan och tvåan, härliga minnen man har därifrån

Jag är glad över att de har ändrat saker in the formula. Conquest är urtjatat som in i satans jävla helvete tack vare Battlefront 1 &amp; 2 samt hela Battlefield serien. Allting som spices things up i det spelläget är positivt, och helst ska det vara så likt att alla känner igen sig men så annorlunda att det inte går att jämföra med conquest. Förhoppningsvis blir Battlefront 3 nytt nog att det inte går att jämföra det med tidigare Battlefront, och att det är så på grund av att det är väldigt bra.

Jag håller absolut med dig angående att hela alltet är lika utjatat som matten i skolan, och det skulle inte skada om de valde att införliva nya idéer i sina spel ibland.

Men då kan man se på det som såhär att är det verkligen något nytt när de inför gamla saker från Battlefield och lägger in det i Battlefront, när de kunde ha tagit det gamla från Battlefront och försökt at göra något nytt istället, när fokuset skulle bli ett nytt Battlefront-spel och inte ett Battlefield á la Star Wars?

Medlem
Skrivet av Sichly:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Sichly:

Om det nu är en remake på Star Wars Battlefront, borde det då inte jämföras mer med de spelen än Battlefield?
Nu tänkte jag speciellt på Conquest-läget i ettan och tvåan, härliga minnen man har därifrån

Jag är glad över att de har ändrat saker in the formula. Conquest är urtjatat som in i satans jävla helvete tack vare Battlefront 1 &amp;amp; 2 samt hela Battlefield serien. Allting som spices things up i det spelläget är positivt, och helst ska det vara så likt att alla känner igen sig men så annorlunda att det inte går att jämföra med conquest. Förhoppningsvis blir Battlefront 3 nytt nog att det inte går att jämföra det med tidigare Battlefront, och att det är så på grund av att det är väldigt bra.

Jag håller absolut med dig angående att hela alltet är lika utjatat som matten i skolan, och det skulle inte skada om de valde att införliva nya idéer i sina spel ibland.

Men då kan man se på det som såhär att är det verkligen något nytt när de inför gamla saker från Battlefield och lägger in det i Battlefront, när de kunde ha tagit det gamla från Battlefront och försökt at göra något nytt istället, när fokuset skulle bli ett nytt Battlefront-spel och inte ett Battlefield á la Star Wars?

Jag tror det är naivt att hoppas på någonting som är radikalt annorlunda från Battlefield, vilket är DICEs forte. För mycket innovation är ett dåligt affärsdrag. Det är VÄLDIGT många som önskar att battlefront 3 ska vara ett Battlefield 5 med Star Wars skin. Och jag tycker inte dessa har fel nödvändigtvis, bara att det är otillräckligt. Det behöver itne vara helt nytt och utforska territorium ingen innan sett, utan det är tillräcklit ifall det är *annorlunda* från både Battlefront 1 & 2 samt Battlefield 3 & 3 för att kännas fräscht som ett nytt spel.

1
Skriv svar