Star Wars: Battlefront får ingen serverbläddrare

Robot
Star Wars: Battlefront får ingen serverbläddrare

90-talet ringde och undrade varför vi går bakåt i multiplayerutvecklingen.

#star-wars-battlefront


Medlem
Star Wars: Battlefront får ingen serverbläddrare

Hatar verkligen den där skiten. Anledningen till varför jag inte köpt ett enda BF spel sen 3... Idioti att ens införa skiten utan en vanlig serverbläddrare....

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Hatar verkligen den där skiten. Anledningen till varför jag inte köpt ett enda BF spel sen 3... Idioti att ens införa skiten utan en vanlig serverbläddrare....

BF3/BF4 funkar ju utmärkt med battlelog. Man vänjer sig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Inaktiv

Vad har hänt med en vanlig server list inuti spelet? Det fungerade alltid så jävla bra, inte detta hor-battlelog som Dice införde och inte detta jävla p2p eller vad fan det kallas.

Medlem

Flashback från 2011: Då som nu gnäller spelare över att nya funktioner tillkommer. 2011 var det samma visa, men då härjade alla över att battlelog skulle införas och den klassiska ingame serverlistan skrotas. Hur ska vi ha det egentligen? Gnälls det för gnällandets skull kanske?

Medlem

Fast denna frågan gällde konsolerna. Det är ännu oklart om samma gäller till PC. Visst, konsolarna vill ju också ha det, men just saying, för vi vet ju vad debatten brukar handla om!

Medlem

Efter katastrofala Battlelog så ser jag fram emot detta!
Haft problem med BL sedan BF4's release. Skönt att slippa det i Battlefront!

Medlem
Skrivet av klarahall:

Flashback från 2011: Då som nu gnäller spelare över att nya funktioner tillkommer. 2011 var det samma visa, men då härjade alla över att battlelog skulle införas och den klassiska ingame serverlistan skrotas. Hur ska vi ha det egentligen? Gnälls det för gnällandets skull kanske?

Ja, för endast match making system har ju ingen någonsin gnällt på *rolls eyes* Kör server browser i spelet, som i Bad Company 2, fungerade utmärkt.

Match making system suger verkligen balle, aldrig haft en positivt erfarenhet av det. COD serien är väl ett prakt exempel på hur värdelöst det är. Senaste bra spelet i serien var ju Black Ops och det spelet hade ju en in-game server browser, en tillfällighet?

Medlem

Battlelog är kungligt när man vant sig. Det blir det inget köp av Battlefront nu då. Kanske det kommer en patch när dom fått skit nog.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Fast denna frågan gällde konsolerna. Det är ännu oklart om samma gäller till PC. Visst, konsolarna vill ju också ha det, men just saying, för vi vet ju vad debatten brukar handla om!

Använde BF4 till konsoler Battlelog? Om inte, så är det väl rätt självklart att de menar PC versionen.

Medlem

Jag var mot Battlelog i början, men efter att ha tvingats använda det under en längre tid måste jag medge att jag gillar det.

Det händer ofta att jag vill se om min favoritserver är aktiv. Ibland är den tom, och då tappar jag suget att spela, så det är skönt att slippa processen att starta upp spelet bara för att kolla till en specifik server.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Stelefan:

Hatar verkligen den där skiten. Anledningen till varför jag inte köpt ett enda BF spel sen 3... Idioti att ens införa skiten utan en vanlig serverbläddrare....

BF3/BF4 funkar ju utmärkt med battlelog. Man vänjer sig

Har spelat BF3 av och till sen release och det har ALLTID varit problem med Battlelog och nätkoden, skulle knappast kalla det för utmärkt. Det är dessutom helt galet att man måste köra Origin, webbläsare och plugin innan man ens kan gå in i spelet.

Medlem
Medlem

Största problemet med BF3 och BF4 å Battlelog är ju att pluginen hela tiden måste uppdateras...

Sedan att de använder Punkbuster men att man inte får det med spelet i Origin utan måste ladda hem det själv från nån obskyr sida...

Medlem
Skrivet av klarahall:

Flashback från 2011: Då som nu gnäller spelare över att nya funktioner tillkommer. 2011 var det samma visa, men då härjade alla över att battlelog skulle införas och den klassiska ingame serverlistan skrotas. Hur ska vi ha det egentligen? Gnälls det för gnällandets skull kanske?

Vilka "nya" funktioner? Allt som händer är ju att funktioner plockas bort och spelet blir funktionsfattigare än tidigare.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bra. Slipper man köpa det.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Men va! Hur gör man om vi är en klan med 20-30 spelare som vill hyra en server och lira tillsammans? Man ska ju inte behöva tvingas lira med andra om man inte vill!

Dice måste ut med info omgående hur detta är tänkt att fungera. Är det någon som sitter på info eller kan skicka mig till rätt ställe så vore ni guld värda!

Vet inte hur mycket jag sett fram emot spelet. Kan jag och min klan inte lira tillsammans tackvare nått matchmaking system så känner jag tack men nej tack till detta lir. :,( :,(

Medlem

Har jag missförstått? Battlelog (iaf på konsol) har inte med serverbläddrandet att göra. Där kollar man bara stats och annat.


signatur

"High life on low budget"

Hitta inge edit knapp i mobilen så sorry för dubbelpost!

På uprise hemsida står det fortfarande att dom håller på med något till battlefront. Men det skulle ju kunna vara en "ingame battleloog" med Enbart matchmaking.

Avstängd

Jag hoppas att de menar att server ingår i själva spelet likt BF2, 2142 och alla spelen före det samt BC2. Att man har allt InGame.

Medlem

Jättebra! Hatar verkligen battlelog.

Medlem

Den enda positiva nyheten om Battlefront sedan dess reveal har varit att det hoppar över Battlelog, det förvånar inte det minsta att Dice lyckades vända även den aspekten till en värdelös feature.

Medlem

Ge mig en vanlig in game server browser, hur svårt ska det vara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Osar skit

Sorry, jag kunde inte hålla mig.

Medlem
Medlem

Allstå vad fan? DICE kan verkligen dra åt helvete.

Avstängd
Skrivet av ShaqAttack:

Allstå vad fan? DICE kan verkligen dra åt helvete.

Patric bach är djävulen

Om Call of Duty: Black Ops III "PC" får servrar med bläddrare.

DICE JAG KOMMER SKRATTA OCH MOBBA ER FÖR RESTEN AV MITT LIV!

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Största problemet med BF3 och BF4 å Battlelog är ju att pluginen hela tiden måste uppdateras

Detta plugin har tagits bort med senaste uppdateringen. Detta sköts själv av Origin istället.


signatur
Medlem

Att ett fulländat spel ska ens behöva en webläsare är helt sinnesjukt och befängt.
När man betalar full pris rakt av så ska det banne mig vara en komplett product som inte kräver tredje parts programvara för att fungera ordentligt.

123
Skriv svar