Dragon Age II - se det i rörelse!

Robot
Medlem
Dragon Age II - se det i rörelse!

Såg bättre ut i rörelse men filmen bjöd ju inte på överdrivet mycket ingame-material. Tror hur som helst att spelet blir bra, Bioware + RPG = Delicious win.

Medlem

halva nöjet med rollspel är att skapa en egen karaktär och omspelsvärdet är direkt beroende av det.. nej bioware har skitit i det blå skåpet.. mass effect 2 sög purjo jämfört med ettan.. nästan som ett webläsarspel..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Weee! Ser framemot det och väljer mina åsikter efter jag spelat det istället

Inaktiv

Kan ju alltid hoppas att Dragon Age 2 blir bra, men det som gjorde Dragon Age Origins så intressant var ju just origins och att man hade större kontroll över karaktären. Mass Effect 1/2 är mer som interaktiva filmer, även om dom också var ganska bra.

Medlem

Origins-systemet som fanns i DA1 var ju totalt överhypeat. Det är inte första gången ett sådant system finns heller. Ett exempel är Temple of Elemental Evil, där de 9 olika alignmentsarna från Lawful Good till Chaotic Evil hade en egen "origin". Precis som i DA så var dessa endast korta extrakartor som snabbt slogs ihop till en och samma storyline och inte hade någon egentlig påverkan på resten av spelet.

Inaktiv

Fienderna kommer stå och vänta på en på rad i detta spelet också? Oväntat.. nej. Kul... nej

Medlem

Om de behåller samma koncept som från ettan, men gör grafiken aningen vassare, så har de ett perfekt spel.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Man kan ju knappast kalla Mass Effect för ett rpg. Möjligtvis ett fps med xp. Dragon Age var riktigt bra trots den fula grafiken och att det var väldigt linjärt. Man kunde ju inte kuta runt i vildmarken som man ville utan fick följa snitslade banor. Hoppas de gör det lite mer utmanande. Bättre AI etc....


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Man kan ju knappast kalla Mass Effect för ett rpg. Möjligtvis ett fps med xp. Dragon Age var riktigt bra trots den fula grafiken och att det var väldigt linjärt. Man kunde ju inte kuta runt i vildmarken som man ville utan fick följa snitslade banor. Hoppas de gör det lite mer utmanande. Bättre AI etc....

FPS blir nog lite fel då ME är third person
Men jag skulle nog klassificera Mass Effect som ett actionrpg.

Av det jag har sett och läst om Dragon Age 2 så är jag inte nöjd. Men det är lite för tidigt att säga nånting men jag är ändå lite orolig om vad som kommer hända med DA2. Hade hellre föredragit att få fortsätta med min egna karaktär.

Varför skulle jag helt plötsligt börja bry mig om den här Hawke för? Jag är inte ett dugg intresserad över den personen. Jag vill veta vad som hände med min karaktär efter Origin/Awakening. Jag vill leta efter Morrigan och såna saker. Varför börja på ett ursprung för när man inte ska avsluta det?

Men som sagt, kanske lite för tidigt att säga om spelet kommer suga helt eller om det kommer bli bra.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Fick tyvärr ingen bättre känsla av att ha sett det där... men det var iofs ett ganska intetsägande klipp.

Kom igen Bioware, gör inte ett Dragon Effect nu........

Medlem

Humti. Har dom bara inte visat, eller är man bara Mr Hawk?

Ser ju ut att bli ett action-rpg istället för det bg2/nwn liknande Da1 som jag verkligen älskade.

Eller är det bara 360/ps3 som kommer funka sådär med massa hotkeys?

AW8
Medlem
Skrivet av Geetcher:

Såg bättre ut i rörelse men filmen bjöd ju inte på överdrivet mycket ingame-material. Tror hur som helst att spelet blir bra, Bioware + RPG = Delicious win.

Håller med.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Psycho_Mantis:
Skrivet av Eisenhart73:

Man kan ju knappast kalla Mass Effect för ett rpg. Möjligtvis ett fps med xp. Dragon Age var riktigt bra trots den fula grafiken och att det var väldigt linjärt. Man kunde ju inte kuta runt i vildmarken som man ville utan fick följa snitslade banor. Hoppas de gör det lite mer utmanande. Bättre AI etc....

FPS blir nog lite fel då ME är third person
Men jag skulle nog klassificera Mass Effect som ett actionrpg.

Av det jag har sett och läst om Dragon Age 2 så är jag inte nöjd. Men det är lite för tidigt att säga nånting men jag är ändå lite orolig om vad som kommer hända med DA2. Hade hellre föredragit att få fortsätta med min egna karaktär.

Varför skulle jag helt plötsligt börja bry mig om den här Hawke för? Jag är inte ett dugg intresserad över den personen. Jag vill veta vad som hände med min karaktär efter Origin/Awakening. Jag vill leta efter Morrigan och såna saker. Varför börja på ett ursprung för när man inte ska avsluta det?

Men som sagt, kanske lite för tidigt att säga om spelet kommer suga helt eller om det kommer bli bra.

så sant så

Medlem
Skrivet av Wartex:

Origins-systemet som fanns i DA1 var ju totalt överhypeat. Det är inte första gången ett sådant system finns heller. Ett exempel är Temple of Elemental Evil, där de 9 olika alignmentsarna från Lawful Good till Chaotic Evil hade en egen "origin". Precis som i DA så var dessa endast korta extrakartor som snabbt slogs ihop till en och samma storyline och inte hade någon egentlig påverkan på resten av spelet.

Att du jämför ToEE "alignment" inledning som var någon minut eller några sekunder beroende på vilken du valde, med origins där det är minst 1 - 2 timmar spelade minst med mycket som hintas ju längre spelet pågår i dragon age är minst sagt skrattretande och hyperbole på hög nivå.

Medlem

Mums för dragon age!

Medlem

Jag tycker du visar gameplay alldeles för tidigt!


signatur

"Friends applaud, the comedy is over." - Ludwig van Beethoven

1
Skriv svar