De tio dyraste vapnen i Counter-Strike: Global Offensive

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Förstår inte varför folk som inte vill köpa hetsar upp sig?
Priserna sätts efter tillgång och efterfrågan.
De som köper tycker uppenbarligen det är värt det, och det är det enda som räknas.

Vissa köper bilar för 500k medans jag lägger kanske max 60k på en bil. Man tar sig från A till B med den. Så i mina ögon är det bara dumt lägga ut så mkt, men jag går inte runt och idiotförklarar de som gör det. De har råd och vill göra det, varsågod.

Finns mängder med saker här i livet som är onödigt lyx som vissa vill betala för och andra inte.

Man måste ju hata allt. Speciellt folk som spenderar pengar på saker dem vill ha.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Edd1e:

Jämförelser med att köpa bil funkar väl. Men, lite andra förutsättningar i min åsikt. Alla (som lirar cs) har en och samma bil. En del folk känner att det är värt att lägga ut 40 papp på att få sin bil att se annorlunda ut.

Det är ju i grund och botten exakt samma bil, enda skillnaden är färgerna. Det är i mitt perspektiv en bra definition av pucko.

Puckat är det om det går ut över ens ekonomi. Har man cash över så är det i min mening jävligt trångsynt att andra ska pracka ner på att man spenderar cashen på en viss hobby.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Ska vi börja idiotförklara folk som köper dyra märkeskläder också?

Ja, kanske lika bra?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Jag har säkert spenderat minst ~300 euro på nycklar, men bara fått ~50euro i värde tillbaka. Tror snart jag köper en kniv istället för att försöka gambla fram en. Och skulle jag lyckas gambla fram en i framtiden så kan jag bara sälja nån av dem jag har isåfall. xD

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Förstår inte varför folk som inte vill köpa hetsar upp sig?
Priserna sätts efter tillgång och efterfrågan.
De som köper tycker uppenbarligen det är värt det, och det är det enda som räknas.

Vissa köper bilar för 500k medans jag lägger kanske max 60k på en bil. Man tar sig från A till B med den. Så i mina ögon är det bara dumt lägga ut så mkt, men jag går inte runt och idiotförklarar de som gör det. De har råd och vill göra det, varsågod.

Finns mängder med saker här i livet som är onödigt lyx som vissa vill betala för och andra inte.

60k är ganska mycket för att kunna ta sig från a till b?!?
6k räcker för det


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Jämförelser med att köpa bil funkar väl. Men, lite andra förutsättningar i min åsikt. Alla (som lirar cs) har en och samma bil. En del folk känner att det är värt att lägga ut 40 papp på att få sin bil att se annorlunda ut.

Det är ju i grund och botten exakt samma bil, enda skillnaden är färgerna. Det är i mitt perspektiv en bra definition av pucko.

En bil har ju alltid ett värde. Men så fort det kommer ett nytt CS så kommer ingen spela och knivarna kommer i stort sett vara gratis för de som vill köpa upp dem och spela så länge spelet finns i bruk.

Medlem

Oj, här finns det ett gäng fördomsfulla, lätt attakerande och rent utav dryga medlemmar.

Hur kan man kalla ett fenomen "efterblivet" bara för att det inte faller in i ens egna värld och normer?

Finns människor som spenderar mer på betydligt andra saker, gör det att fenomenet är "efterblivet", skulle inte tro det.

Jag skulle inte lägga dessa pengar på skins i något spel, men att kalla det efterblivet, nej det är något jag inte anser är korrekt att göra.

Medlem
Skrivet av Kongo:

Höjden av retardation. Snacka om att samhället går baklänges, idioter.

Håller med, ska man inte längre få köpa vad man vill utan att behöva kallas för pucko, retarderad och idiot?

Medlem
Skrivet av Dominus:

Ska vi börja idiotförklara folk som köper dyra märkeskläder också?

Nä vi ska dumförklara folk som köper billiga kläder!

Medlem

Min tro - och jag hade gärna sett ett försök till reportage av hugade speljournalister även om jag tror att det är välborgade hemligheter hos kreditkortsföretagen och spelutvecklarna - är att de flesta av s.k. Whales och köpare av högkostnadsskins (om de nu inte är samma personer) inte lägger ut sina egna pengar utan betalar med köpta kreditkortsnummer.

Eftersom beloppen framförallt i Whales-sammanhang är små (om än många) borde det vara rätt jobbigt att spåra alla transaktioner och backa dessa mellan utvecklare och kreditkortsföretag. Därtill är det ju sällan en "kostnad" för spelutvecklaren om det väl backas på eftersom kosmetikan/uppgraderingen inte påverkar företaget.

Är det någon som sett något nämnas om detta vad gäller t.ex. World of Tanks utvecklare - de kan ju ha en rejäl omsättning (dvs. pengar in) men samtidigt kundförluster (dvs. backade transaktioner från kreditkortsföretagen)?

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av Dominus:

Ska vi börja idiotförklara folk som köper dyra märkeskläder också?

Nä vi ska dumförklara folk som köper billiga kläder!

Gissar på att du var ironisk, men svarar ändå.

Jag tycker att man ska få köpa precis vad man vill, oavsett hur dyrt eller billigt det är.

Medlem

Ytterligare diskussion kring ämnet, för den som är intresserad

http://www.pcgamer.com/how-400-virtual-knives-saved-counter-s...

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av delli:
Skrivet av Dominus:

Ska vi börja idiotförklara folk som köper dyra märkeskläder också?

Nä vi ska dumförklara folk som köper billiga kläder!

Gissar på att du var ironisk, men svarar ändå.

Jag tycker att man ska få köpa precis vad man vill, oavsett hur dyrt eller billigt det är.

We shall overcome!

12
Skriv svar