Hearthstone – Grim Patron Warrior mördar motståndet med 72 skada i ett enda drag

Robot
Hearthstone – Grim Patron Warrior mördar motståndet med 72 skada i ett enda drag
Medlem
Hearthstone – Grim Patron Warrior mördar motståndet med 72 skada i ett enda drag

Fast det var inte grim patron han använde för att vinna här, utan Frothing Berserker Den andra killen hade Patron

Medlem

Frothing berserker och warsong commander använder han inte grim patron.

Medlem

Som nämnt ovan är det inte Grim Patron, utan Frothing Berserker som avgör den här matchen. Det är även detta kort som oftast nämns som det mest obalanserade i decket.

En nerf ner till 3 HP istället för 4 skulle kunna göra skillnad, men det är även värt att nämna hur svårt Patron Warrior är att spela korrekt. Väldigt många spelare (mig själv ink) vet helt enkelt inte hur decket skall spelas för att nå de vinnande kombinationerna.

Medlem

Är osäker, använde han grim patron? /s

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Är osäker, använde han grim patron? /s

Nej, som de ovanför dig sa så är det Frothing Berserker och Warson Commander som avgör. Sådant här "går" ju att göra, ifall man sitter med den där perfekta kombinationen av kort. Alla klasser kan göra sjuka saker med den perfekta kombinationen av kort.

Skribent

Ni har självklart rätt i att det är Frothing Berserker och inte Patron som avgör matchen. Uppdaterar nyheten!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Blizzard, år 2014:

Leeroy Jenkins created a strategy that revolved around trying to defeat your opponent in one turn without requiring any cards on the board. Fighting for board control and battles between minions make an overall game of Hearthstone more fun and compelling, but taking 20+ damage in one turn is not particularly fun or interactive.

Jag tänker anta att den filosofin har åkt ut genom Blizzards kontorsfönster för länge sen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Blizzard, år 2014:

Leeroy Jenkins created a strategy that revolved around trying to defeat your opponent in one turn without requiring any cards on the board. Fighting for board control and battles between minions make an overall game of Hearthstone more fun and compelling, but taking 20+ damage in one turn is not particularly fun or interactive.

Jag tänker anta att den filosofin har åkt ut genom Blizzards kontorsfönster för länge sen.

haha

Medlem

Det som gör Patron acceptabelt, till skillnad från Face Hunter är att det kräver mer av den som spelar. Man måste planera och reagera på det som händer, tillskillnad från Face Hunter som uteslutet handlar om att lägga ner alla kort du kan och ignorera motståndarens minions.

Medlem

Helt sjukt va OP grim patron är! Hade inte riktigt fattat det förrän jag såg det här klippet. Den här nyheten belyser verkligen problemet med Grim Patron från en ny vinkel.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Blizzard, år 2014:

Leeroy Jenkins created a strategy that revolved around trying to defeat your opponent in one turn without requiring any cards on the board. Fighting for board control and battles between minions make an overall game of Hearthstone more fun and compelling, but taking 20+ damage in one turn is not particularly fun or interactive.

Jag tänker anta att den filosofin har åkt ut genom Blizzards kontorsfönster för länge sen.

Jag tänker anta att du har för vana att kopiera saker från Reddit och utger det för att vara dina egna. https://www.reddit.com/r/hearthstone/related/3l12mt/just_over...

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Blizzard, år 2014:

Leeroy Jenkins created a strategy that revolved around trying to defeat your opponent in one turn without requiring any cards on the board. Fighting for board control and battles between minions make an overall game of Hearthstone more fun and compelling, but taking 20+ damage in one turn is not particularly fun or interactive.

Jag tänker anta att den filosofin har åkt ut genom Blizzards kontorsfönster för länge sen.

Jag tänker anta att du har för vana att kopiera saker från Reddit och utger det för att vara dina egna. https://www.reddit.com/r/hearthstone/related/3l12mt/just_over...

Jag postade bara ett relevant citat. Jag tänker anta att du är sur för att du inte hann före mig.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Blizzard, år 2014:

Leeroy Jenkins created a strategy that revolved around trying to defeat your opponent in one turn without requiring any cards on the board. Fighting for board control and battles between minions make an overall game of Hearthstone more fun and compelling, but taking 20+ damage in one turn is not particularly fun or interactive.

Jag tänker anta att den filosofin har åkt ut genom Blizzards kontorsfönster för länge sen.

Jag tänker anta att du har för vana att kopiera saker från Reddit och utger det för att vara dina egna. https://www.reddit.com/r/hearthstone/related/3l12mt/just_over...

Han postade en quote på Engelska, där det står "Blizzard 2014 skrev:" i början av.

Medlem
Skrivet av Incal:

Helt sjukt va OP grim patron är! Hade inte riktigt fattat det förrän jag såg det här klippet. Den här nyheten belyser verkligen problemet med Grim Patron från en ny vinkel.

Inte det minsta. En patron warrior är väldigt lätt att hantera med ett fåtal kort i sin lek.

Medlem

blir förbannad bara att se skiten

Medlem
Skrivet av KloN:

blir förbannad bara att se skiten

Andas.

Medlem

"Grim Patron Warrior mördar motståndet med 72 skada i ett enda drag"

Är fortfarande inte Grim Patron Warrior som mördar något motstånd.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

1
Skriv svar