Pewdiepie gästar David Lettermans efterträdare

Medlem
Skrivet av swampy:
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av swampy:

Herregud, hur länge ska den här hypen hålla på. Ni bidrar ju till den. Sluta spamma om Pewdiepie, han är helt ointressant. Spelvärldens Kardashian?

2 saker.

1: Skriv inget om du inte är intresserad.

2: Avundsjuka.....

Aj då, en butthurt fanboy.
För att förtydliga och kanske lugna er lite. Min kritik är inte mot PP, och har heller inte varit. Min kritik är mot FZ mfl. och skitnödiga artiklar som "Hemma hos Pewdiepie" och annan dokusåpaliknande hype.

Tyvärr framgår det inte särskilt tydligt av ditt ursprungs inlägg att det är allt annat än PewdiePie du kritiserar. Artikeln handlar om PewdiePie, ditt inlägg anklagar PewdiePie för att vara en ointressant person. Man får tycka och tänka precis som man vill, men mannen är en stor profil inom Spelvärlden.
Det skrevs mycket om Phil Fish, vilket var i gengäld en relativt liten person inom spelvärlden, men det fanns Nyhetsvärde i det.

Oavsett vad du anser om just PewdiePie, så borde du egentligen vara tacksam att han finns, för han har gett Gaming-Communityt mycket. Så som att visa att vi faktiskt donerar pengar till välgörenhet, eller att vi ens existerar och alla kan göra det dom vill. Han har lyft fram många spel som många inte ens visste fanns, och framförallt är han inte knapphändig med kritik emot saker han tycker är fel. Ta till exempel hans sågning av Nintendos YouTube policy.

I och med dessa relativt stora sakerna, är Nyhetsvärdet kring honom ganska relevant inom spelvärlden. Han är dessutom på gång med något nytt, varav han är i USA och med sannolikhet, kan denna Late Night show möjligtvis vara perfekta stället att yppa vad detta projekt är.

Jag personligen är inget jätte fan, men är glad vad han gör för Gamer-Communityt, på precis samma sätt som Total-Biscuit gör och flera andra. Han gör även dig och mig liknande tjänst som TB gör, talar om och visar om vissa spel verkligen är värda att ens röra vid. Sen mycket trams, men så är det överlag med underhållning vart du än sen ser idag.

Sen är det alltid roligt med Svenskar som får internationellt erkännande, och såvitt som jag kan snappa från huvudet just nu, är PewdiePie den enda ifrån vårt Community som fått såpass mycket erkännande.

Ha en fortsatt trevlig dag.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Vician:
Skrivet av swampy:
Skrivet av Vician:
Skrivet av swampy:
Skrivet av Vician:
Skrivet av swampy:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av swampy:

Herregud, hur länge ska den här hypen hålla på. Ni bidrar ju till den. Sluta spamma om Pewdiepie, han är helt ointressant. Spelvärldens Kardashian?

Eeeh ja det är ju "media" som har gett honom alla hans views på sina videos och subscriber på youtube. absolut. mhm. yep.

Inte alla naturligtvis, men en överväldigande majoritet sedan media började hypea honom.
Kim Kardashian har 36 miljoner följare. Alla har hon förtjänat för sitt ovärderliga arbete och sin höga kvalité.

Kim Kardashian har inte 36 miloner följare på Youtube.

Jag var lyckligt ovetande om att hon hadde en youtubekanal faktiskt. På twitter har hon 36 miljoner följare. Irrelevant för min poäng om självreproducerande mediahype.

Så du menar alltså att du jämför Twitter med Youtube?
Wow...

Och du missar poängen.

Nej, uppfattade den klart och tydligt.
Du jämför en person som lägger ner 8+ timmar om dagen för att göra videos/editera videos
med en person som lägger ner 8min om dagen för att göra.... Ja vad hon nu gör ^^

Tror det är ganska lika faktiskt då PP är så stor nu att han själv inte gör edits och sådant. Det överlåter han nog till sitt team som sköter allt bakom kulisserna, så han kan fokusera på nästa projekt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av swampy:
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av swampy:

Herregud, hur länge ska den här hypen hålla på. Ni bidrar ju till den. Sluta spamma om Pewdiepie, han är helt ointressant. Spelvärldens Kardashian?

2 saker.

1: Skriv inget om du inte är intresserad.

2: Avundsjuka.....

Aj då, en butthurt fanboy.
För att förtydliga och kanske lugna er lite. Min kritik är inte mot PP, och har heller inte varit. Min kritik är mot FZ mfl. och skitnödiga artiklar som "Hemma hos Pewdiepie" och annan dokusåpaliknande hype.

Tyvärr framgår det inte särskilt tydligt av ditt ursprungs inlägg att det är allt annat än PewdiePie du kritiserar. Artikeln handlar om PewdiePie, ditt inlägg anklagar PewdiePie för att vara en ointressant person. Man får tycka och tänka precis som man vill, men mannen är en stor profil inom Spelvärlden.
Det skrevs mycket om Phil Fish, vilket var i gengäld en relativt liten person inom spelvärlden, men det fanns Nyhetsvärde i det.

Oavsett vad du anser om just PewdiePie, så borde du egentligen vara tacksam att han finns, för han har gett Gaming-Communityt mycket. Så som att visa att vi faktiskt donerar pengar till välgörenhet, eller att vi ens existerar och alla kan göra det dom vill. Han har lyft fram många spel som många inte ens visste fanns, och framförallt är han inte knapphändig med kritik emot saker han tycker är fel. Ta till exempel hans sågning av Nintendos YouTube policy.

I och med dessa relativt stora sakerna, är Nyhetsvärdet kring honom ganska relevant inom spelvärlden. Han är dessutom på gång med något nytt, varav han är i USA och med sannolikhet, kan denna Late Night show möjligtvis vara perfekta stället att yppa vad detta projekt är.

Jag personligen är inget jätte fan, men är glad vad han gör för Gamer-Communityt, på precis samma sätt som Total-Biscuit gör och flera andra. Han gör även dig och mig liknande tjänst som TB gör, talar om och visar om vissa spel verkligen är värda att ens röra vid. Sen mycket trams, men så är det överlag med underhållning vart du än sen ser idag.

Sen är det alltid roligt med Svenskar som får internationellt erkännande, och såvitt som jag kan snappa från huvudet just nu, är PewdiePie den enda ifrån vårt Community som fått såpass mycket erkännande.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Kan förstå hur du tolkar det så. Naturligtvis har det med Pewdiepie att göra. Jag har en kritik utav honom som streamer, men det var inte min poäng så därför har jag inte ens tagit den än. Det är fenomenet jag klagar på, klickjournalistik och media. Det är ju t.ex. främst inte dokusåpadeltagaren jag vänder mig emot, utan det är dokusåpan, och klickmedia som skapar hype och ett följe, som sedan legitimerar vidare skräpartiklar om kändisen. Hoppas det blev klarare.
Ha en bra dag!

Medlem

Alltså. Är Colbert verkligen bara klassad som "letternas efterträdare"? taskigt.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Ska definitivt ta en titt på. Älskar Stephen Colbert

Lite off-topic kanske, men jag hoppas inte du förväntar dig samma humor som i "The Colbert Report". Det här är "The Late Show" med allt vad det innebär med ryggdunkar och krystade skämt. Inte alls samma riviga satir som "...Report" tyvärr.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av PsyX:

Jante svartsjuka med mera.

Ni alla bör se upp till Svenska framgångar istället för att vara bittra. Det saknas verkligen patriotism och nationalism på alla nivåer i vårt fina land. Från skolkamrater, till kollegor till stora industrier.

Varför I herre jösses namn lyfter du fram patriotism och nationalism som om det vorde bra saker???!!!

Skärpning.

Vi varken är eller bör sträva efter att bli patroiotiska och nationalistiska som vissa flaggviftande amerikaner, eller marcherande nasister.

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av PsyX:

Jante svartsjuka med mera.

Ni alla bör se upp till Svenska framgångar istället för att vara bittra. Det saknas verkligen patriotism och nationalism på alla nivåer i vårt fina land. Från skolkamrater, till kollegor till stora industrier.

Varför I herre jösses namn lyfter du fram patriotism och nationalism som om det vorde bra saker???!!!

Skärpning.

Vi varken är eller bör sträva efter att bli patroiotiska och nationalistiska som vissa flaggviftande amerikaner, eller marcherande nasister.

För det är bra saker helt enkelt.
Finns absolut inget fel med varken patriotism eller nationalism.

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av Vician:
Skrivet av swampy:
Skrivet av Vician:
Skrivet av swampy:
Skrivet av Vician:
Skrivet av swampy:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av swampy:

Herregud, hur länge ska den här hypen hålla på. Ni bidrar ju till den. Sluta spamma om Pewdiepie, han är helt ointressant. Spelvärldens Kardashian?

Eeeh ja det är ju "media" som har gett honom alla hans views på sina videos och subscriber på youtube. absolut. mhm. yep.

Inte alla naturligtvis, men en överväldigande majoritet sedan media började hypea honom.
Kim Kardashian har 36 miljoner följare. Alla har hon förtjänat för sitt ovärderliga arbete och sin höga kvalité.

Kim Kardashian har inte 36 miloner följare på Youtube.

Jag var lyckligt ovetande om att hon hadde en youtubekanal faktiskt. På twitter har hon 36 miljoner följare. Irrelevant för min poäng om självreproducerande mediahype.

Så du menar alltså att du jämför Twitter med Youtube?
Wow...

Och du missar poängen.

Nej, uppfattade den klart och tydligt.
Du jämför en person som lägger ner 8+ timmar om dagen för att göra videos/editera videos
med en person som lägger ner 8min om dagen för att göra.... Ja vad hon nu gör ^^

Tror det är ganska lika faktiskt då PP är så stor nu att han själv inte gör edits och sådant. Det överlåter han nog till sitt team som sköter allt bakom kulisserna, så han kan fokusera på nästa projekt.

Vad har du fått det ifrån? Pewdiepie har varit väldigt tydlig med att han inte har något team och att han gör allting själv. Jag tror han gillar att editera videor och den kontrollen han har över dem.

Men han kan ju ljuga om det också, fast det låter ju inte som honom.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

För det är bra saker helt enkelt.
Finns absolut inget fel med varken patriotism eller nationalism.

Du anser alltså även att första och andra världskriget är bra saker? ( då de i huvudsak orsakades av patriotism och nationalism )

Utan varken patriotism eller nationalism kan inget av dessa krig bryta ut.

Idéen att nationsstater av "samma folk" måste hålla samman härstammar från 17-18 hundratalet och är väldigt obsolete i vår globala värld idag där både fysiska varor (handel) och information i enorma mängder flödar snabbt och obehindrat över nationsgränserna.

Vidare läsning:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nationalism

"Since that time, nationalism has become one of the most significant political and social forces in history, perhaps most notably as a major influence or postulate of World War I and especially World War II."

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Stelefan:

För det är bra saker helt enkelt.
Finns absolut inget fel med varken patriotism eller nationalism.

Du anser alltså även att första och andra världskriget är bra saker? ( då de i huvudsak orsakades av patriotism och nationalism )

Utan varken patriotism eller nationalism kan inget av dessa krig bryta ut.

Idéen att nationsstater av "samma folk" måste hålla samman härstammar från 17-18 hundratalet och är väldigt obsolete i vår globala värld idag där både fysiska varor (handel) och information i enorma mängder flödar snabbt och obehindrat över nationsgränserna.

Vidare läsning:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nationalism

"Since that time, nationalism has become one of the most significant political and social forces in history, perhaps most notably as a major influence or postulate of World War I and especially World War II."

Så med det resonemanget är demokrati skit, kapitalism, religion, kommunism, ja precis allting är skit då det krigas om precis allt. Speciellt demokrati..

Finns inte direkt många nationalstater kvar i Europa med tanke på den höga invandring många europeiska länder har.
"Samma folk"? Är du en sån där foliehatt som påstår att det inte finns folkslag?

Vad skulle vara negativt med att vilja bevara nationalstaten menar du?

Wikipedia som källa? Snälla du...

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Stelefan:

För det är bra saker helt enkelt.
Finns absolut inget fel med varken patriotism eller nationalism.

Du anser alltså även att första och andra världskriget är bra saker? ( då de i huvudsak orsakades av patriotism och nationalism )

Utan varken patriotism eller nationalism kan inget av dessa krig bryta ut.

Idéen att nationsstater av "samma folk" måste hålla samman härstammar från 17-18 hundratalet och är väldigt obsolete i vår globala värld idag där både fysiska varor (handel) och information i enorma mängder flödar snabbt och obehindrat över nationsgränserna.

Vidare läsning:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nationalism

"Since that time, nationalism has become one of the most significant political and social forces in history, perhaps most notably as a major influence or postulate of World War I and especially World War II."

Om du tror att patriotism och nationalism vad det som huvudsakligen orsakade WWI och WWII ska du nog ta och läsa historieböckerna en gång till.


signatur

Nämen!

Medlem

För att kunna påstå att demokrati är skit behöver du först påvisa vilka folkomröstningar som legat som huvudorsak bakom ett Krig (då demokrati är folkstyre). Jag tror för övrigt de flesta tänkande individer håller med om att USAs typ av representativ Lobbystyrd Demokrati är skit, samt att Kapitalismen ligger bakom mycket lidande och missär och att Religion orsakat mycket krig genom historien.

12
Skriv svar