Kan Rainbow Six: Siege bli ett e-sportspel?

Robot
Kan Rainbow Six: Siege bli ett e-sportspel?

PC Gamer analyserar tävlingspotentialen i Ubisofts kommande lagpangare.

#tom-clancys-rainbow-six-siege


Medlem
Kan Rainbow Six: Siege bli ett e-sportspel?

Nej. Ubisoft.. Det säger allt..

Medlem

Nej, finns så mycket andra FPS som är bättre, roligare och mer lämpade till e-sport

Medlem

Tveksamt, för mycket random element (som att skjuta genom väggar) för att det ska bli ett bra e-sportspel.

RNG i Hearthstone diskuteras ju rätt friskt just nu och frågan är om HS skulle blivit så stort om det inte hade varit en stor fet Blizzard logo på spelet.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tveksamt, för mycket random element (som att skjuta genom väggar) för att det ska bli ett bra e-sportspel.

RNG i Hearthstone diskuteras ju rätt friskt just nu och frågan är om HS skulle blivit så stort om det inte hade varit en stor fet Blizzard logo på spelet.

Cs 1.6 vill nog ha något att säga om det.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Medlem

Men, de har ju sabbat serien. Nu är det någon slags konsolpangare.

phi
Medlem

Vad e-sporten behöver är ett FPS-spel med fokus på dueller. Inga fler "polis och tjuv"-spel med random-element.

Medlem

E-sport är ingen sport! Ingen sport kommer i närheten av riktiga datorspel.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tveksamt, för mycket random element (som att skjuta genom väggar) för att det ska bli ett bra e-sportspel.

RNG i Hearthstone diskuteras ju rätt friskt just nu och frågan är om HS skulle blivit så stort om det inte hade varit en stor fet Blizzard logo på spelet.

Om hearthstone kan va en esport så kan fan angry birds va en esport enligt mig

Medlem

Ser ju att kunna bli något för xbox/PS ialf....

Medlem

Jag vet inte, för jag får ingen jäkla nyckel till min "garanterade beta"....


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

E-sport är ingen sport! Ingen sport kommer i närheten av riktiga datorspel.

..Ok? Det är det ingen här som har påstått heller.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Om det inte kan bli något e-sport spel så är det väl helt kört, för det var väl just det som gjorde att serien tog den vändning den gjorde. Känns som de försökt närma sig CS tycker jag.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tveksamt, för mycket random element (som att skjuta genom väggar) för att det ska bli ett bra e-sportspel.

RNG i Hearthstone diskuteras ju rätt friskt just nu och frågan är om HS skulle blivit så stort om det inte hade varit en stor fet Blizzard logo på spelet.

Haha, för det gick inte att haxa i gamla CS?

Medlem

Jag tror att det har potential, framförallt efter dem visat spectator mode, den är jävligt bra och alla spel borde implementera en sådan.

Spelmässigt...kanske, dem behöver justera en del och även fixa alla buggar men sen tror jag absolut att det skulle funka.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Förstår att spelet är dåligt om ingången är att det skall vara ett esportspel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av sam_s:

Jag vet inte, för jag får ingen jäkla nyckel till min "garanterade beta"....

Alla som har redeemat en nyckel kommer att släppas in i vågor, bara hoppas du får access innan måndag

No way!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om det inte vore för deras dåliga hosting problem tror jag det skulle vara bra. Tycker hosting för nuvarande suger i betan så hoppas dom ändrar de med riktiga servrar eller liknande i framtiden.

Inaktiv

Definitivt! Taktiska spel är mycket lämpade för e-sport då stort fokus ligger i kommunikation och sammarbete. Alla e-sport spel måste inte bygga på hjärndött pepprande och rambo taktiker. Inte måste e-sport heller bygga på arenor med tärningskast och flygande siffror i luften.

Inaktiv
Skrivet av Stelefan:

Nej. Ubisoft.. Det säger allt..

Nej, dum kommentar säger allt.

Medlem
Skrivet av SolidSnake:
Skrivet av Stelefan:

Nej. Ubisoft.. Det säger allt..

Nej, dum kommentar säger allt.

Exakt

Medlem
Skrivet av SolidSnake:

Definitivt! Taktiska spel är mycket lämpade för e-sport då stort fokus ligger i kommunikation och sammarbete. Alla e-sport spel måste inte bygga på hjärndött pepprande och rambo taktiker. Inte måste e-sport heller bygga på arenor med tärningskast och flygande siffror i luften.

Siege är lika taktiskt som nuvarande COD spel...

Medlem

Finns det regler för vad som kan och vad som inte kan vara ett e-sportspel? Måste det vara socialt acceptabelt att tycka om spelet? Så länge man kan vara minst två lag som möter varandra så ser jag inga som helst hinder.

Det finns hundratals, om inte tusentals, sporter idag där man kan tävla på elitnivå. Det betyder ju inte att alla är lika välformade eller roliga att titta på. Siege kanske suger som fan, men ska man sätta stopp för dem som vill tävla i det bara för att det inte är CS eller DOTA?

Inaktiv
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av SolidSnake:
Skrivet av Stelefan:

Nej. Ubisoft.. Det säger allt..

Nej, dum kommentar säger allt.

Exakt

Skönt att du håller med.

Inaktiv
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av SolidSnake:

Definitivt! Taktiska spel är mycket lämpade för e-sport då stort fokus ligger i kommunikation och sammarbete. Alla e-sport spel måste inte bygga på hjärndött pepprande och rambo taktiker. Inte måste e-sport heller bygga på arenor med tärningskast och flygande siffror i luften.

Siege är lika taktiskt som nuvarande COD spel...

Hahahahahahaha, oj förlåt. Hahahahahhahahaha.

Medlem
Skrivet av SolidSnake:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av SolidSnake:

Definitivt! Taktiska spel är mycket lämpade för e-sport då stort fokus ligger i kommunikation och sammarbete. Alla e-sport spel måste inte bygga på hjärndött pepprande och rambo taktiker. Inte måste e-sport heller bygga på arenor med tärningskast och flygande siffror i luften.

Siege är lika taktiskt som nuvarande COD spel...

Hahahahahahaha, oj förlåt. Hahahahahhahahaha.

Märks att du inte spelat det.

Medlem
Skrivet av SolidSnake:

Definitivt! Taktiska spel är mycket lämpade för e-sport då stort fokus ligger i kommunikation och sammarbete. Alla e-sport spel måste inte bygga på hjärndött pepprande och rambo taktiker. Inte måste e-sport heller bygga på arenor med tärningskast och flygande siffror i luften.

Vilket nuvarande e-sport spel räknar du som "hjärndött pepprande och rambo taktiker"?


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Avedagreat:

Om det inte vore för deras dåliga hosting problem tror jag det skulle vara bra. Tycker hosting för nuvarande suger i betan så hoppas dom ändrar de med riktiga servrar eller liknande i framtiden.

Det är bara party och voice coms som är P2P, själva spelet körs på dedikerade servers. Ubisofts egna dock ... men det har väl mindre betydelse.

12
Skriv svar