Rinse and Repeat - ett spel om män som duschar tillsammans

Medlem

Kul, om än meningslöst. Finns ju en del spel där man kan tvåla in nakna tjejer men det verkar vara mindre intressant. Finns väl också spel där man gör betydligt mer med andra män om man letar lite. Syftet med spelet är ju uppenbart.

Det visar också på vilka enorma dubbelstandarder som finns i samhället när det kommer till sexism. Personligen har jag inget emot att människor blir exponerade för sex men det finns ju en hel del som skriker högt om moral när en kvinna står i BH på någon reklam eller har på sig lätta kläder i ett spel. Och sedan drar slutsatsen att detta på något vis diskriminerar.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Var är tvålen broder?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bleak:

Hade detta spel handlat om kvinnor .,. o herregud.

FZ och Thomas hade gått bananas.

Däri ligger satiren, om någon mot all förmodan missat den. Reaktionen på att män står där avklädda och stönar. Plus ett lager obekvämhet som uppstår i allmänna duschutrymmen. Hade rollerna varit omvända, hade syftet varit detsamma?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hade rollerna varit omvända, hade syftet varit detsamma?

Nu är inte jag den som är den, men - jag får ibland intrycket att skaparna av spel i andra könssammanhang inte tilldelas friheten att få föra den typen av talan om syftet med sina kreationer som du just nu förlänar dem?

Dvs, i det här fallet kommer ingen tolkning utifrån och kör över, men i fallet av ombytta kön så är plötsligt kreatörernas avsikter - humor, satir, obekvämhet, - tunna svepskäl för att kunna objektifiera?

Jag menar, tror du att de mer genusmedvetna människorna skulle acceptera det du just skrev som fullt dugligt svar, ifall man hade gjort ett helt identiskt spel, fast med nakna kvinnor? Jag vet inte om det är så. Och jag vet inte om det är det du menar, heller. *rycker på axlarna*

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av bleak:

Hade detta spel handlat om kvinnor .,. o herregud.

FZ och Thomas hade gått bananas.

Däri ligger satiren, om någon mot all förmodan missat den. Reaktionen på att män står där avklädda och stönar. Plus ett lager obekvämhet som uppstår i allmänna duschutrymmen. Hade rollerna varit omvända, hade syftet varit detsamma?

Satir eller inte. Det är ett porrspel och Twitch har inga porrspel.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

12
Skriv svar