Helgdiskussion: Vilken serie, film eller bok skulle du vilja se bli spel?

Medlem

China Miévilles Bas-Lag-serie, helt klart. Fast vilken finess och fingertoppskänsla det skulle krävas för att ge böckerna rättvisa.

Alastair Reynolds Revelation Space-serie vore inte heller dumt

Medlem

Peter F Hamiltons, Commonwealth Saga

Medlem

Telltales Lost hade fan varit intressant tror dem skulle kunna gjort det sjukt bra

Medlem

Ostrovskis Hur stålet härdades. Sedan spel där man får slåss mot imperiet för tex norra Korea, Vietnam eller Kina. De flesta spel är USA-centrerade. Men det går bra det också, spel om West Virginia Coal war där imperiet satte in bombflyg mot sin egen civilbefolkning, eller alt. slåss för ursprungsbefolkningen mot invandrarna.

Ett spel om kubanska revolutionen där man får slå ut imperiets mafiosos vore också en hit.

Releasehästryttare

Oh wait, LoE har gått in i alpha nu.

Behold glorious 15 fps

Medlem

De vandrande städerna (Mortal Engines) säger jag. Eftersom Wheel of Time och Eddings böcker redan nämts

Medlem

Blame! Av nihei tsutomu hade varit kung som sci-fi skräck spel.

Medlem

Jag skulle vilja se ett riktigt Stargate spel. Gärna i X-com stuk där man åker ut på uppdrag genom stargate med lite bas byggande i stargate command.

Skrivet av Wengelin:

Glen cooks The black company!

+1

Skrivet av Quicken:

Peter F Hamiltons, Commonwealth Saga

Det som vore intressant med att göra ett spel av Commonwealth sagan är att det finns en massa olika typer av spel man skulle kunna göra. Från regulärt actionspel, murder mystery äventyr till strategispel. Man skulle även kunna göra ett spel som utspelar sig i the void. Rent krasst så skulle det även funka att göra ett survival spel som utspelar sig i silfen paths.

Medlem

Skulle vilja se ett spel baserat på The Wheel of Time. Vet att det finns ett som kom ut runt 99, men nu skulle det vara kul att se ett nytt. Sen finns det också "The first Law" bokserien.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

KoP
Medlem

Escape from New York.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Rederiet

En hybrid mellan Starwars och Rederiet. Darth Reidar kommer med sin färja medans imperial march spelar.

Medlem
Skrivet av Oddjob:

Hitchhikers Guide to the Galaxy.
Det skulle vara galet kul, men mest galet

Hade varit grymt fantastiskt! Tror dock att det är helt omöjligt att återskapa den bokens storhet i ett spel. Möjligtvis om dom gjorde det under en LSD tripp, precis som Adams som skrev böckerna gjorde
Filmen är ju ett stort hån mot böckerna.

Medlem
Skrivet av KoP:

Escape from New York.

the name is Snake


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Kanske inte speciellt många här som har sett serien Under the Dome, som baseras på en av Stephen Kings böcker. Själva serien är rätt risig, men om Telltale Games fick lägga vantarna på konceptet och göra ett spel av det tror jag vi skulle ha nåt riktigt smaskigt att vänta oss!

Mycket mystik och spänning i den boken/serien.

hannah montana: the movie

Medlem
Skrivet av Wengelin:
Skrivet av Vildjakt:

Serien Vikings tror jag skulle kunna bli ett bra spelkoncept.

Börja som bonde kämpa dig upp i rangordningen till Jarl och sedan Kung. Ju högre upp i rang man kommer desto mer möjligheter låser man upp.
-Locka till eller "övertala" de bästa vapensmederna och båtbyggarna till din klan.
-Utkämpa slag på hemmafronten och utomlands.
-Åk ut på räder.
-Grunda kolonier.
-Bilda allianser.

Tror det finns mycket möjligheter att skapa ett intressant och underhållande action/strategi spel med de förutsättningarna som serien bygger på.

Mount and blade: Warband viking conquest, typ exakt det du beskriver

Jaså, får kolla in det då. Tack för tips! ☺

Avstängd
Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

PC Jersilds "En levande själ". Jag säger det inte (bara) för att det låter som ett intellektuellt och oväntat svar, jag säger det för att boken handlar om en hjärna i ett akvarium. Han har resterna av ett öga och två öron. Med öronen kan han simma lite.

Stilen ska vara realistisk och nedtonade färger, 3D. A-linjen är att ta sig därifrån men ändå ska hälften av spelet utspela sig i akvariet.

Seaman till Dreamcast låter det som

Medlem
Medlem

En generativ version av CSI med minigames i stil med gamla Covert Action. Gigantiska stories på skiva har ganska lite replay värde...

Medlem

Stjärnklart med efterföljare av Lars Wilderäng

Avstängd

Jin-Roh: The Wolf Brigade (1999)

Eller vänta nu. Det är ju redan kopierat mer eller mindre från Killzone (2004) från Guerrilla Games.. I alla fall är Helghast ett rakt av plagiat grafiskt.

Läste för längesen i en intervju att dom hade kommit på Helghast själva.. Yea right!

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:
Skrivet av Oddjob:

Hitchhikers Guide to the Galaxy.
Det skulle vara galet kul, men mest galet

Hade varit grymt fantastiskt! Tror dock att det är helt omöjligt att återskapa den bokens storhet i ett spel. Möjligtvis om dom gjorde det under en LSD tripp, precis som Adams som skrev böckerna gjorde
Filmen är ju ett stort hån mot böckerna.

Det finna redan. https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Hitchhiker%27s_Guide_to_t...

Medlem

Rambo! Eller vänta nu...

Medlem

Skulle vara awesome att se spel baserade på Terry Brooks Shannara serie. Jag vet att det släpptes ett '95 men skulle vara kul med något nytt.

Medlem

Var inte mortal kombat spelen före innan blev det film? Med tanke på att första mortal kombat filmen kom 95 och första spelet kom som arcade 92

Avstängd
Skrivet av BadMrBox:

Skulle vara awesome att se spel baserade på Terry Brooks Shannara serie. Jag vet att det släpptes ett '95 men skulle vara kul med något nytt.

http://www.mobygames.com/game/dos/shannara/screenshots

Har kartongen liggandes på vinden någon stans.

Samma företag utvecklade också

The Wheel of Time

Medlem

MassEffect såklart , allt finns där redan så att skriva manus till en trilogi kan inte vara svårt.

Sen en battlestar galactica kopia men i Starcitizen universumet

Medlem

Skulle vilja se att The Dig blir en film, tror det hade hade kunnat riktigt bra.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Röde Orm. Galen viking historia som är full av gammal "logik" och mycket äventyr och action/våld. Samt mer historisk korrekt än t.ex. Vikings som jag såg nämnt här ovanför. Att ingen gjort vare sig film eller spel på dessa böcker är helt vansinnigt.

123
Skriv svar