Helgdiskussion: Vilken serie, film eller bok skulle du vilja se bli spel?
Om vi glömmer att de flesta filmspel är skräp - vad skulle bli din drömupplevelse?
#terminator-salvation, #e-t, #mortal-kombat, #the-walking-dead-2, #game-of-thrones, #the-chronicles-of-riddick-escape-from-butcher-bay
Serien Vikings tror jag skulle kunna bli ett bra spelkoncept.
Börja som bonde kämpa dig upp i rangordningen till Jarl och sedan Kung. Ju högre upp i rang man kommer desto mer möjligheter låser man upp.
-Locka till eller "övertala" de bästa vapensmederna och båtbyggarna till din klan.
-Utkämpa slag på hemmafronten och utomlands.
-Åk ut på räder.
-Grunda kolonier.
-Bilda allianser.
Tror det finns mycket möjligheter att skapa ett intressant och underhållande action/strategi spel med de förutsättningarna som serien bygger på.
PC Jersilds "En levande själ". Jag säger det inte (bara) för att det låter som ett intellektuellt och oväntat svar, jag säger det för att boken handlar om en hjärna i ett akvarium. Han har resterna av ett öga och två öron. Med öronen kan han simma lite.
Stilen ska vara realistisk och nedtonade färger, 3D. A-linjen är att ta sig därifrån men ändå ska hälften av spelet utspela sig i akvariet.
Artikeln skrev: "Terminator Salvation, E.T och Mortal Kombat - mängden filmer som blivit extremt dåliga spel?"
Mortal kombat var väl ändå ett spel innan det blev film vad jag minns av min barndom iaf..
Mortal kombat har heller aldrig varit dåligt då det varit en skön utstickare bland alla fighters..
För övrigt hade det varit trevligt med en till blodig skräcktitel på kanske Hellraiser?
Ett spel baserat på the 100 hade inte varit fel.
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund
Börja som bonde kämpa dig upp i rangordningen till Jarl och sedan Kung. Ju högre upp i rang man kommer desto mer möjligheter låser man upp.
-Locka till eller "övertala" de bästa vapensmederna och båtbyggarna till din klan.
-Åk ut på räder.
-Grunda kolonier.
-Bilda allianser.
Tror det finns mycket möjligheter att skapa ett intressant och underhållande action/strategi spel med de förutsättningarna som serien bygger på.
Skyrim + Vikings mod.
-Åk ut på räder.
-Grunda kolonier.
-Bilda allianser.
Mount and blade: Warband viking conquest, typ exakt det du beskriver
ett spel baserat på 300.vet inte det kanske redan finns ett sådant spel.Man skulle ha 300 spartaner med en massa olika taktiska fördelar,vyn skulle vara så man ser alla 300, 3 dje pers eller 1 pers så man kan skifta mellan dem.
Ett spel baserat på Mark Tufos zombie fallout skulle jag vilja se, så sjukt bra böcker ,jag rekomenderar starkt att ni läser dem,eller änu bättre lyssna på ljudböckerna,om ni gillar zombies och komedi
Känns ju som böckerna om Locke Lamora skulle bli väldigt schysst som ett film spel, med mer öppen handling och spelvärld än vad som producerats hittills. De flesta interaktiva drama spelen än så länge är ju ganska linjära. Tycker Dontnod gjort det himla bra än så länge med life is strange och remember me så varför inte de som utvecklare.