Rykte: Microsoft planerade att integrera PC med Xbox 360

Medlem

Hade varit toppen att kunna spela mot vännerna som fortfarande har xbox. Jag skulle definitivt köpa fler pc spel än ps3 spel om det här systemet hade släppts och fungerat bra


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det är inte svårt, låt konsolspelare ha en aim-assist som hjälper till och minskar med tinde när de blir bättre, från början lätt aimbot och i slutet typ ingen hjälp alls för "proffs".
På Pc vänder du på konceptet, ge PC-spelare aim-Resist, som gör att siktet rör sig (Som när man sniprar) och kan stötas bort (lite lätt), något som ökar beroende på hur bra man är.

Dock så tvivlar jag på att så många på PC skulle uppskatta det, tar bort fördelen med PC-spelande ju
Sen skulle ingen annan än casuals gilla ett spel med för stark aim-assist/aimbot, då det aldrig blir beroende av skill utan mer av tur.

Eller:
Tror annars att Halo Reach har en potentiell lösning, med sin Bloom-effekt.
När man avfyrar vapen så får man gradvis sämre accuracy, mycket för distansvapen och mindre för närstridsvapen. Hur bra/dålig accuracy man har för tillfället visas genom en "ring" runt siktet som kryper/expanderar i realtid.
Detta medför att det inte ger något att spamma skott (dålig accuracy) och att en mus överlägsna precision spelar mycket mindre roll, då du bara får bra accuracy om du väntar någon sekund mellan skotten, medan spammande tenderar att missa mer.
Det är redan bevisat effektivt mot både3 aimbot och auto-fire som finns bland fuskare på konsol.

Inaktiv

Skulle inte funka. Spelen skulle bli för obalanserade.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

"Resultatet var nedslående för arbetet: PC-spelarna krossade konsolspelarna gång på gång."

Föga förvånande...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

En annan sak som skulle vara intressant att se är hur bra alla "pros" på FPS på konsoll siktar om man stängde av aimassist när de spelar online..

Medlem
Skrivet av Jozo:

En annan sak som skulle vara intressant att se är hur bra alla "pros" på FPS på konsoll siktar om man stängde av aimassist när de spelar online..

Troligen väldigt bra, om de tar spelare som verkligen är bra, inet bara de som tror de är bra.
Seriösare konsolspelare stänger alltid av assist där det är möjligt, och jag har själv lobbat för att magnetismen ska minska i ex. Reach då den gör det svårare att spela på en högre nivå.

Alla som testat vet att n00bs behöver det, då de inte hinner följa motståndarna själva, men för oss mer erfarna är det bara störande när siktet börjar röra sig själv, eller jagar en helt annan fiende. Garanterar att de tog folk med highest skill 50 som nöter MLG i Halo 3, de brukar vara så bra XD
Nä, vore kul att se vilka spel de testat och hur de avgjort vilka spelare som var "professionella".

Medlem
Skrivet av QRT:
Skrivet av ForrestFox:

Någon som vet varför Xbox 360 INTE har stöd för mus + tangentbord överhuvud taget? Så jävla imponerande är inte handkontrollerna, varken till Xbox, PS eller Wii.
Ren idioti bland ledningen inom konsolindustrin antar jag..

Rädda för att konsolfolk inser att PC är den överlägset bästa spelplattformen och över går till den? När de märker hur mycket bättre det är med kontrollerna.

Vad är den bästa spelplattformen om inte en spelkonsol? PC dör ut mer och mer som en spelmaskin då konsolerna för varje generation får bättre grafik, och vid nästa generations konsoler så kommer PCn fasas ut ännu mer. Att alla bra titlar kommer till konsol beror dels för att pengarna ligger där, men även att dom slipper oroa sig om spelet kommer funka bra med alla 100-tals olika kombinationer av hårdvara, och dom slipper göra spelet för olika grafikinställningar. Vi får väl se hur onlinetjänser som OnLive slår sig in på marknaden, för de lär vara den stora räddningen för PCn om den ska leva kvar som en spelplattform.

Medlem

tror nog att spel i som fifa har xbox spelarna stor fördel

Man undrar ju "what the hell for", men det handlade nog om pengar i vanlig ordning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

FPS med mus och tangentbord är lättare än med handkontroll. Därmed inte sagt att man inte ska spela det med handkontrollen. Så länge man möter andra med handkontroll är nöjet på samma nivå som PC mot PC. Det viktigaste är att alla spelar efter samma regler.

Att PC-spelarna skulle vinna kunde vem som helst förutspå men det är verkligen inte en anledning till att inte lira FPS på konsol.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Vad är den bästa spelplattformen om inte en spelkonsol? PC dör ut mer och mer som en spelmaskin då konsolerna för varje generation får bättre grafik, och vid nästa generations konsoler så kommer PCn fasas ut ännu mer. Att alla bra titlar kommer till konsol beror dels för att pengarna ligger där, men även att dom slipper oroa sig om spelet kommer funka bra med alla 100-tals olika kombinationer av hårdvara, och dom slipper göra spelet för olika grafikinställningar. Vi får väl se hur onlinetjänser som OnLive slår sig in på marknaden, för de lär vara den stora räddningen för PCn om den ska leva kvar som en spelplattform.

Lite word där!

I min perfekta drömvärld är samtliga konsoler kompitabla med mus och tangentbord men fortfarande ingen dator, endast en konsol. Jag kan då uteslutande spela på konsol och därmed enbart köra mitt favorit OS Linux på datorn. Det enda som nu hindrar mig ifrån det är just mitt "spelberoende".

Medlem

pallar alla jävla fjortisar som lira pc


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

pallar alla jävla fjortisar som lira pc

Är det något speciellt med den åldersgruppen som använder just denna plattform?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Crossplattform är möjligt.
om man får spela på samma nivå, dvs konsolspelarna ska få använda mus + tangentbord också.
detta problem är ju annars endast FPS oich RTS som verkar vara den enda genren folk tror man kan tävla i här på forumet.

jag tror att skulle man köra sportspel eller nästan vilken annan kategori som hellst förutom shooters och strategi så skulle konsolspelarna ha fördel för det är inte så vanligt i dagens läge att man skaffat sig en gamepad till PC som motsvarar dagens konsolpads.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av frunk:

"PC-spelarna krossade konsolspelarna gång på gång"

*Bwaaahahahaha*

jag spelade en del cod:mw 2 på pc och använde min xbox360 kontroll, det gick faktiskt riktigt bra,var många matcher jag var placerad i topp.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Vad är den bästa spelplattformen om inte en spelkonsol? PC dör ut mer och mer som en spelmaskin då konsolerna för varje generation får bättre grafik, och vid nästa generations konsoler så kommer PCn fasas ut ännu mer. Att alla bra titlar kommer till konsol beror dels för att pengarna ligger där, men även att dom slipper oroa sig om spelet kommer funka bra med alla 100-tals olika kombinationer av hårdvara, och dom slipper göra spelet för olika grafikinställningar. Vi får väl se hur onlinetjänser som OnLive slår sig in på marknaden, för de lär vara den stora räddningen för PCn om den ska leva kvar som en spelplattform.

Om man går efter ren och skär prestanda så vinner en pc mot en konsol varje gång. Däremot har en konsol en hel del fördelar som kan vara nog så tidskrävande om man vill köra samma spel på en pc.
Du har helt rätt i att utvecklare vet vilken hårdvara ett visst konsolformat har och kan därför optimera spelet efter denna.

Dock tror jag inte pc kommer fasas ut, ge det en vecka så ska du nog se att en mycket eftertraktad uppföljare kommer inneha första placeringen ;).

On topic:
När det kommer till spelgenrer som fps och rts så finns det inget idag som slår tbord och mus. Men när det kommer till spel som bilspel, flygspel, sportspel eller plattformspel så är en handkontroll att föredra varje gång för ärligt talat så suger det att spel med ett tbord och mus i dessa spel. Så med andra ord, ett tbord och mus funkar bra i många spel men inte alla och det är egentligen själva kontrollen av ett spel som idag är den stora skillnaden mellan ett konsolspel och ett pc spel. Till pc kan man utan problem skaffa sig en handkontroll men det är endast ps3 som har stöd för en mus och ett tbord iom spelet UT 3 vilket också är det enda spelet som har detta stöd om jag inte minns fel.

12
Skriv svar