Ikväll öppnar Star Wars: Battlefront-betan för alla!

Medlem

sämre än same old! alla tidigare är bättre

edit. avinstallerat efter ett test


signatur

//monster

Mja... sten banan kändes som Cod *gäsp*

Men snöbanan med walkers och grejer va rätt kul


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Var snyggt och älskar Star Wars men gameplay... gäsp... Folk sprang bara runt och dödade och som lvl 1 hade du ingen chans mot de med högre lvl typ... Naä, var som ett vanligt bf spel så blir inget köp tyvärr


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Har kört det en del nu och jäklar vad snyggt det är åtminstone! Tycker gameplay håller måttet, dock är inte ironsights i riktigt min smak. Jag har inget emot ironsights men är inte ett fan av grejen m ed att ha en cirkel med svarta kanter runtomkring. Föredrar ett ordentligt scope och blurra ut det runt om istället - även om det är mer Battlefield än Battlefront. Det är bara jag som småpetar dock, inte en dealbreaker överhuvudtaget.

Lär nog inte köpa det på release då jag kommer vara fast i Fallout 4 och Elite: Dangerous Horizons expansionet men eventuellt blir det nog ett köp - OM DICE faktiskt inte släpper för många expansioner som förstör communityn igen som med Battlefield 4.

Medlem

För 99kr hade jag nog fanimej köpt det. Blir kul att se vad de andra modes och banorna har att erbjuda, men fullpris? Nej tack.

Kul att få pjew-pjew lite iaf.

phi
Medlem

Jahaja, det var ju varken bra eller roligt. Nåja, då slipper man slösa pengar i onödan i alla fall.

Medlem

De som säger att det hade kunnat vara ett DLC till BF4 eller att det är ett Battlefield 4 fast med andra texturer snackar så mycket skit. Hela spelet i sig skiljer sig markant ifrån Battlefield 4.

Snart säger ni väl att Need for Speed: The Run med är ett moddat Battlefield 4 fast med andra texturer, just pga att det kör på Frostbite motorn.

Sedan kändes spelet ganska bra optimerat. Vet inte om de har med allt när det kommer till det grafiska, men jag har ett GTX 780 och jag kunde köra på ultra med stabila 60fps.

Hur som helst föredrar jag nog Battlefield 4. Men det var lite uppfriskande att lira lite Star Wars måste jag säga

Medlem

Man ser ju i alla fall att det är Dice som ligger bakom spawnsystemet

Medlem

Tyckte et var galet snyggt men kul mjae det var det väl inte direkt.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Hade det funnits vettiga spellägen som inte bara är zerg-rush utan konsekvenser hade det varit riktigt grymt. Jag fattar faktiskt inte hur de kan ha fått till sånt flyt (jag får över 100 fps) med tanke på hur otroligt snyggt det är på sina ställen. Även gameplayet känns välpolerat.

Medlem

Som fd. "FPS PC-spelare" som gått över till PS4 så fullkomligt avskyr jag FPS på konsol. Men efter att ha spelat några timmar igår kväll så måste jag säga att jag hade väldigt roligt med det.

Att på några timmar gå från frustrerande 0-5 till 10-5 i K/D, var för mig väldigt underhållande. Kände att man kom in mer och mer i hur man ska spela FPS på konsol, vilket jag inte gjort i något annat FPS-spel hittills. Och jag vet inte, men jag tyckte att alla på de servrarna jag spelade på spelade efter objectives. Jag sprang mot pod´sen och behövde aldrig vara där själv och försvara eller ta över den.

För mig passar detta bättre på konsol än vad BF/COD faktiskt gör, då det inte går lika snabbt som i de spelen. Sen rent grafikmässigt var det väldigt vackert och längtar efter att få spela de andra banorna. Sen är det ju STAR WARS liksom, bara det

Igår gick jag iaf från ett kanske-köp till att förmodligen förboka det. Men ska spela mer under helgen för att se om man ändrar uppfattning.

Inaktiv

Spontant:

1) Jävligt snyggt
2) Baserapeish
3) Obalanserat
4) Njutbart i kanske 2-3 timmar
5) Hemsk respawn
6) Powerups för fordon (njet!)

Medlem

+ känns väldigt "star warsigt"
+ Snyggt!

- Spawnar 3 meter från fiendehärden
- Dålig variation av vapen
- Stor besvikelse att inte kunna springa till hangaren och rycka till sig en speeder, ett powerup-system används för att bli spawnad uppe i ett fordon. Big no-no! :no:

Någon som minns star wars-modden Galactic Conquest till bf1942??
Så skulle fordonssystematiken fungera i detta spel, iaf i mina ögon. Tror fler håller med.

Kom dock ihåg att det är en beta vi spelar, dra inga slutsatser än ! ! ! ! !

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

+ känns väldigt "star warsigt"
+ Snyggt!

- Spawnar 3 meter från fiendehärden
- Dålig variation av vapen
- Stor besvikelse att inte kunna springa till hangaren och rycka till sig en speeder, ett powerup-system används för att bli spawnad uppe i ett fordon. Big no-no! :no:

Någon som minns star wars-modden Galactic Conquest till bf1942??
Så skulle fordonssystematiken fungera i detta spel, iaf i mina ögon. Tror fler håller med.

Kom dock ihåg att det är en beta vi spelar, dra inga slutsatser än ! ! ! ! !

Ja det hade varit finfint om dom tagit bort fordon-powerups och ersatt med ditt system.

Hmm ja det är beta men det är så kort tid till släpp att det knappast blir några omvälvande förändringar, iaf inte med fordons-systemet. Hela powerup-grejen är jobbig tycker jag. Först gör de ett fantastiskt jobb att föra in spelaren i SW-universet med vackra omgivningar och fantastiskt ljud bara för att slita ut en ur illusionen vid åsynen av en crappy powerup. Hoppas iaf det kommer nåt "clean hardcore"-mode.

Medlem

Håller med angående powerupsen, förstår inte riktigt meningen med detta.

Medlem

Jag kan inte bestämma mig om jag gillar det eller inte. Teamplay verkar ju tveksamt. Och bunniehoppande stormtroopers känns ju sådär. Grafiken och ljudet är fantastiskt. Har konstiga framedrops i menyer och även en ljudbugg i menyerna dock inte under gameplay.
Det är väl ok gissar jag men kommer att bli en större succé på konsolerna än vad det kommer att bli på pc.

phi
Medlem
Skrivet av BOOMST1CK:

Som fd. "FPS PC-spelare" som gått över till PS4 så fullkomligt avskyr jag FPS på konsol. Men efter att ha spelat några timmar igår kväll så måste jag säga att jag hade väldigt roligt med det.

Att på några timmar gå från frustrerande 0-5 till 10-5 i K/D, var för mig väldigt underhållande. Kände att man kom in mer och mer i hur man ska spela FPS på konsol, vilket jag inte gjort i något annat FPS-spel hittills. Och jag vet inte, men jag tyckte att alla på de servrarna jag spelade på spelade efter objectives. Jag sprang mot pod´sen och behövde aldrig vara där själv och försvara eller ta över den.

För mig passar detta bättre på konsol än vad BF/COD faktiskt gör, då det inte går lika snabbt som i de spelen. Sen rent grafikmässigt var det väldigt vackert och längtar efter att få spela de andra banorna. Sen är det ju STAR WARS liksom, bara det

Igår gick jag iaf från ett kanske-köp till att förmodligen förboka det. Men ska spela mer under helgen för att se om man ändrar uppfattning.

Har vi spelat två helt olika battlefront? Tyckte att det mycket snabbare än bf och cod. Kör du sedan med jump pack och i third person så får du väldigt bra översikt och frihet i att röra dig runt kartorna.

Snittade runt 40-5 i varenda match jag spelade. Att spela battlefront i fps-vy är helt meningslöst för övrigt.

Medlem

Vore intressant att se hur många som ens kan köra betan. Inte ens Star Citizen har så här löjliga krav när det kommer till hårdvara och det spelet imponerar betydligt mer än Battlefront gjort.

Medlem

Jag tycker det verkar lovande. Många som gnäller tycks vilja att det skulle vara precis som Battlefield men med Star Wars tema. Samtidigt vill alla att det inte ska vara som Battlefield. Och det är det inte. Efter att ha spelat BO3 betan som var bajs känns detta som ett givet köp. Men lite synd att det inte är någon singleplayer kampanj.

Medlem
Skrivet av phi:

Har vi spelat två helt olika battlefront? Tyckte att det mycket snabbare än bf och cod. Kör du sedan med jump pack och i third person så får du väldigt bra översikt och frihet i att röra dig runt kartorna.

Snittade runt 40-5 i varenda match jag spelade. Att spela battlefront i fps-vy är helt meningslöst för övrigt.

För _mig_ kändes det bättre att spela i fps-vy. Jag har bara spelat BF på PC och tycker det går väldigt mycket snabbare än vad detta gjorde. Men beror väl på helt hur man spelar spelet, sitter man gömd i BF med sin sniper så går det väl inte lika snabbt kanske.

Skrivet av fantomsmurfen:

Jag tycker det verkar lovande. Många som gnäller tycks vilja att det skulle vara precis som Battlefield men med Star Wars tema. Samtidigt vill alla att det inte ska vara som Battlefield. Och det är det inte. Efter att ha spelat BO3 betan som var bajs känns detta som ett givet köp. Men lite synd att det inte är någon singleplayer kampanj.

För mig flyter det ungefär som BF4 på respektive inställningar, så "kraven" verkar vara ordentligt överdrivna.

Snyggt och mäktigt. Faktiskt rätt bra netcode, har inga problem med rubberbandning och liknande.

Däremot känns det när jag kommer från BF4 lite väl arkadigt och konsolanpassat för min smak. Kommer nog dock köpa det till slut ändå.

12
Skriv svar