Akut hjälp med Windows på USB

Medlem
Akut hjälp med Windows på USB

Så jag har (vad jag trodde) fixat bootable USB med Rufus programmet, det verkade vara så lätt, bara köra programmet sedan installera windows igen.

Allt funkade finfint ända tills jag skulle installera Windows 7, då säger installationsprogrammet "A required CD/DVD driver is missing"

Jag förstår bara inte vad som var fel, sökte på mobilen efter svar, fick några tips att avaktivera RAID och även använda usb 2.0 INTE 3.0, men ingen framgång.

Jag använde som sagt Rufus för att skapa usb booten, och det såg allt bra ut och inga fel inträffades...

Jag är helt idelös nu på vad jag ska göra nu, någon som vet vad jag ska ta mig till?
(jag MÅSTE köra på USB, har ingen dvdläsare)

Medlem

Testa Microsofts egna verktyg istället. Har använt det många gånger och har aldrig haft några problem.

https://www.microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-down...

Medlem

Jag har även gjort samma tråd på Sweclockers och har fått enormt mycket tips men inget funkar, även det du gav Bojkott, jag kollade recensioner på mitt moderkort och det är en annan som har nämnt installation av windows via USB att det var helt omöjligt.

Men jag har gjort ett polackbygge, bara tagit en gammal DVDläsare och kopplat, bara lagt skiten på golvet och i denna stund installeras ÄNTLIGEN windows...
DVD FTW, USB far åt helvete typ.

Men, jag behöver inga mer tips iallafall, tack för svaret

Medlem

Jag har haft samma problem vid två olika tillfällen och lyckats lösa det på två olika vis.
Första gången var det bara att byta usb-port när det där felneddelandet dök upp så gick det bra att fortsätta sen.
Andra gången så fick jag gå in i bios och ändra USB drivrutiner från 3.0 till auto, sen gick det bra.
Prova nåt av det till nästa gång!

1
Skriv svar