EA presenterar nytt rollspel
I svallvågorna av Dragon Age 2 annonseras ytterligare ett "episkt" rollspel - Kingdoms of Amalur: Reckoning
#dragon-age-origins, #electronic-arts, #kingdoms-of-amalur-reckoning
38 Studios köpte upp Big Huge Games förra året, men det är egentligen BHG som hållit på och utvecklat det nu presenterade rollspelet i många år redan.
http://bighugegames.com/
Big Huge Games blev kända för ett par RTS-spel för länge sen, på tiden då Brian Reynolds jobbade där och gjorde klassikern Rise of Nations.
Reynolds själv slutade på BHG för något år sedan, och jobbar numera med Facebookspel (Frontierville) på Zynga.
Open world RPG kan bli riktigt trevligt. Älskar att utforska en stor värld om den är bra gjord. Observera att Ken Rolston som jobbade med Oblivion har jobbat på BHG ett antal år. Enligt wikipedia är Ken Rolston "lead creative visionary for Kingdoms of Amalur: Reckoning". Håller tummarna för att det blir bra.
Hoppas dom inte kommer använda GameBryo för det här, det klarar att generera stora områden helt ok men combat är alltid heltvärdeelöst i den motorn
Det oblivion kör med? Där är iaf striderna riktigt fattiga enligt mig.
Väntar med spänning på hur detta kan tänkas vara!
Hoppas dom inte kommer använda GameBryo för det här, det klarar att generera stora områden helt ok men combat är alltid heltvärdeelöst i den motorn
Det oblivion kör med? Där är iaf striderna riktigt fattiga enligt mig.
Väntar med spänning på hur detta kan tänkas vara!
Precis, Morrowind & Divine Divinity Ego Draconis använde den motorn också bland annat.
Hoppas dom inte kommer använda GameBryo för det här, det klarar att generera stora områden helt ok men combat är alltid helt värdelöst i den motorn
Gamebryo ritar bara polygoner och har absolut ingenting med att göra med stridssystemet. Det är helt upp till spelutvecklarna.
Hoppas dom inte kommer använda GameBryo för det här, det klarar att generera stora områden helt ok men combat är alltid helt värdelöst i den motorn
En spelmotor har ingenting att göra med hur combatsystemet är. Så, det är bara så att Oblivion etc har ett kass combatsystem.