Paragon – nytt pc-spel från Unreal- och Gears of War-skaparna
Eftersom artikelförfattaren inte länkat till beta signup har ni länken här
https://accounts.epicgames.com/register/index?loginSubheading...
Skröts det inte vilt om tessellering i UE4?.. det är tydligen glömt nu. (eller är det en annan ny sämre motor?;]
Eller kan det vara så att tessellering oftast gör väldigt lite på karaktärsmodeller och används mer på miljöerna
img
Kanske blir så i detta fallet (tvivlar lite :9). Tessellering är idag inte konsekvent och alldeles för sällan. De flesta detaljerna på högra Lara är obehandlade tex.
Rätt stor omställning dock, sen anar jag att korttillverkarna har en del kvar att göra i ämnet, så många devs avvaktar nog.
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Skröts det inte vilt om tessellering i UE4?.. det är tydligen glömt nu. (eller är det en annan ny sämre motor?;]
Nu fattar jag inte. Var i teasern tycker du att mer tessellation behövs? Tycker modelen ser extremt mjuk ut. Inga hårda kanter efter polygoner vad jag kan se.
OnT: Blev inte ett dugg intresserad av den teasern. Visst teasers brukar inte vissa så mycket. Men tyckte han såg väldigt generic och "boy band"ig ut. Inte min smak direkt.
Nu fattar jag inte. Var i teasern tycker du att mer tessellation behövs? Tycker modelen ser extremt mjuk ut. Inga hårda kanter efter polygoner vad jag kan se.
Jag säger inte att det är jättekantigt för en spelkaraktär men det är tråkigt att tessellering fortfarande inte används bara (eller är dålig), nej det syns inte i action men i stilla spel syns det så fort det råkar bli en närbild.
Reagerade bara för att detta framställs som att vara SÅ detaljerat och HETT från Epic, i kombo med deras tidigare tess-babbel.
Var?... (i varje kamerasvep så fort fokus kommer in).
Tar de tydligaste exemplen i följd:
i början... Axeln där ser man runt 5 kanter .. imponerande .. njae
hand"ryggen" 4-5 kanter
armbågs"piporna" 12 kanter .. långt ifrån naturtroget runt i en långsam närbild.
m.m.
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Nu fattar jag inte. Var i teasern tycker du att mer tessellation behövs? Tycker modelen ser extremt mjuk ut. Inga hårda kanter efter polygoner vad jag kan se.
Jag säger inte att det är jättekantigt för en spelkaraktär men det är tråkigt att tessellering fortfarande inte används bara (eller är dålig), nej det syns inte i action men i stilla spel syns det så fort det råkar bli en närbild.
Reagerade bara för att detta framställs som att vara SÅ detaljerat och HETT från Epic, i kombo med deras tidigare tess-babbel.
Var?... (i varje kamerasvep så fort fokus kommer in).
Tar de tydligaste exemplen i följd:
i början... Axeln där ser man runt 5 kanter .. imponerande .. njae
hand"ryggen" 4-5 kanter
armbågs"piporna" 12 kanter .. långt ifrån naturtroget runt i en långsam närbild.
m.m.
Ser inte det du snackar om. Kanske lite på axeln i första scenen. Men då fick jag granska noga. Utöver det så hittade jag inte det andra du snackar om. Kan nästan garantera att denna karaktärs model har tessellation. Iallafall om han ser ut så där ingame. Antingen det eller så är det en high poly version av modelen som de sedan kommer scalea ner till release. För så där många polygoner kommer inte hålla för real time (med miljöer, partikel effekter och allt annat samtidigt)