Rebellerna får revansch! Star Wars: Battlefront får ett nytt spelläge

Robot
Rebellerna får revansch! Star Wars: Battlefront får ett nytt spelläge

Imperiet får se upp när The Battle of Jakku släpps.

#star-wars-battlefront


Medlem
Rebellerna får revansch! Star Wars: Battlefront får ett nytt spelläge

Har typ 3 timmars speltid och har redan tröttnat.
Sjukt enformigt o trist.
Fan att man la ner 1000 kr, fick iaf med en cool stormtrooper.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Har typ 3 timmars speltid och har redan tröttnat.
Sjukt enformigt o trist.
Fan att man la ner 1000 kr, fick iaf med en cool stormtrooper.

333,33333 etc kr per timme, sjukt nice ju!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spelat cirkus 10 timmar, köpte det för 300kr.
Har inte tröttnat ännu! Looking forward to more stuff!

Medlem

Eftersom spel är som knark, vilket alltid är kul, så köpte jag spelet igår. Blir så förbannad på mig själv att jag lät mig bli påsatt av EA i röven ännu en gång -.-"

MEN fan vad kul det är! Riktigt skoj faktiskt, lite väl dåligt med kartor och innehåll som det är just nu. Släng in 4-5 kartor till så har man lite mer o göra =D

Medlem

hmm en SD som krashar på en ökenplanet, gissar på gigantisk sandstorm på slagfältet


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Det kraschar väl redan en stjärnkryssare i bakgrunden på walker assault Hoth. Har för mig att det endast sker om rebellerna uppnår en viss gräns.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Inte tröttnat på spelet ännu, men jisses vad med troll som lirar. Är det inte "JÄVLA BF4-mod!!!" så är det "hacker! noob!! u suck!" oavbrutet. Blir nästan tårögd då båda lagen kör "gg" efter en match i WA.
Men att rebellerna ska åka på pisk oftast? Njae, har man folk men någorlunda koll så vinner de en hel del. X-Wing och A-Wing är ju så op med sina sköldar så de kan ju ramma en Tie utan större bekymmer.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

spelat ungefär 2 timmar tror jag, inte spenderat en krona, tack ea access


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Enligt ett EA uttalande är heller inte Battle of Jakku det enda gratis DLC-materialet som kommer att släppas utan man har lovat mer de kommande månaderna.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av DAoG:

Har typ 3 timmars speltid och har redan tröttnat.
Sjukt enformigt o trist.
Fan att man la ner 1000 kr, fick iaf med en cool stormtrooper.

333,33333 etc kr per timme, sjukt nice ju!

Ja bättre än när jag spontanköpte Crysis 3 för 179 spänn. 30 min speltid ger 358 kr per timme.

Medlem

25 timmar har jag kört. Känner inte att man testat allt än, är ju bara lvl 22 än i rank så har ju ganska mye att låsa upp än, så jag har ju inte särskilt bråttom till Battle of Jakku. De 550kr jag betalade räcker gott o väl ett tag till.

Medlem

Har spelat 13 timmar (alldeles för lite) men tycker de är hur bra som helst!

Medlem

"Rebellerna får revansch! " Det får de i varenda jävla Walker Assault bana. Jag kan svära på att de där AT-ATsen är gjorda av vått papper.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

"Rebellerna får revansch! " Det får de i varenda jävla Walker Assault bana. Jag kan svära på att de där AT-ATsen är gjorda av vått papper.

så fort folk lärde sig hur man spelar som rebell i WA så är det nästan ombytta roller xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag saknar mer 40player modes

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Mirage:

"Rebellerna får revansch! " Det får de i varenda jävla Walker Assault bana. Jag kan svära på att de där AT-ATsen är gjorda av vått papper.

så fort folk lärde sig hur man spelar som rebell i WA så är det nästan ombytta roller xD

Så var det redan i betan, var inga problem att vinna som rebs på hoth om folk gjorde det de skulle men istället blev det en massa whine på dice som givetvis nerfade kartan för imps så nu är det näst intill omöjligt att vinna på den, av de 4 kartorna så vinner rebsen 90%(100% på endor) av gångerna på 3 utav dem, imps vinner nästan alltid på sullust dock.

Får gärna komma mer items att låsa upp förutom olika huvuden/skins som finns nu, lvl 25ish blev man första dagen och då hade man låst upp allt.

Medlem

Jag tycker att spelet är genuint underhållande.

Inaktiv

Spelat 18 timmar multiplayer och 4h coop survival mode (local splitscreen) med polare.
Jag kan ärligt säga att jag inte har haft så här kul sedan BF2142 och BF Vietnam. Riktigt roligt där favorit spellägena är Walker Assault, faktiskt Fighter Squadron och LAN Survival mode.
Med fler kartor i framtiden ser jag nog att detta kan bli en återkommande favorit.

Medlem

Kul att höra lite fler positiva kommentarer. Jag älskar spelet men senaste dagarna har det lagat i multiplayer så det är helt ospelbart. Någon mer som märkt av det?

Jag kör på Xbox.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Mirage:

"Rebellerna får revansch! " Det får de i varenda jävla Walker Assault bana. Jag kan svära på att de där AT-ATsen är gjorda av vått papper.

så fort folk lärde sig hur man spelar som rebell i WA så är det nästan ombytta roller xD

Lära sig? AT-ATsen blev så hårt nerfade att de behöver inte ens speeders och tow-cables längre. Det är bara att skjuta som fan på den när sköldarna går ner, bye, bye AT-AT. Praktexempel är Endor, där har AT-ATen dött vid FÖRSTA (!) anfallet ett flertal ggr, och där finns inga flygdon att tillgå. Det är för enkelt som Rebell för tillfället.

Samma sak med Tie-Fighters vs X-wing/A-Wing. Tie-Fighters har inte en chans, generellt.


signatur

I drank what?

Medlem

Riktigt roligt lir, dock bara nått rank 14 men gillar spelglädjen och känslan i det!

Börjar få grepp om mapsen nu så blir kul om det kommer mera lite pö om pö.

Var orolig för att det skulle hålla en kort stund och sedan skulle man tröttna men icke! Även med dess nackdelar och brister så köper jag dem tack vare Srar Wars temat och att det är helt enkelt bara kul. (ska sluta säga kul/roligt nu hehe)

Medlem

Obalanserat skit som kräver att man spelar dag ut och dag in för att ha en chans. Utvecklas man inte i samma takt som alla andra så är man stekt. Granater som sprängs direkt är ett exempel. Jetpacks och det värdelösa vapnet man får börja med är andra exempel. Spelet är så sjukt obalanserat bara för att EA ska kunna sälja DLC, för de vet att folk kommer känna sig tvingade till att köpa dem om de vill fortsätta spela.

Perks hör fan inte hemma i shooters så länge de är unlocks. Det är något som hör hemma i MMO-världen där låglevlade är i en helt annan del av världen än höglevlade. Varför kan inte spel idag bara vara att man krigar mot varandra på samma villkor? Känner folk något slags eufori av att vara OP och därför fortsätter med skitspel som BF, COD osv?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Obalanserat skit som kräver att man spelar dag ut och dag in för att ha en chans. Utvecklas man inte i samma takt som alla andra så är man stekt. Granater som sprängs direkt är ett exempel. Jetpacks och det värdelösa vapnet man får börja med är andra exempel. Spelet är så sjukt obalanserat bara för att EA ska kunna sälja DLC, för de vet att folk kommer känna sig tvingade till att köpa dem om de vill fortsätta spela.

Perks hör fan inte hemma i shooters så länge de är unlocks. Det är något som hör hemma i MMO-världen där låglevlade är i en helt annan del av världen än höglevlade. Varför kan inte spel idag bara vara att man krigar mot varandra på samma villkor? Känner folk något slags eufori av att vara OP och därför fortsätter med skitspel som BF, COD osv?

Du är bara dålig.

Gnällkuk

Men herregud, vad är det för svenska?

"kännt"
"nämna"

"Tre stycken finns på kartan och om rebellerna lyckas ta över en (av baserna) får de ytterligare tid på matchklockan."

SKÄMSKUDDE. Aftonbladet nästa?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar