Skumpande bröst stoppar nytt Dead or Alive i väst

Medlem
Skrivet av van Uber:
Skrivet av FelixenS:

Censur är som ordet vanligtvis används allt undertryckande av tal. Detta är som jag ju nämnde framtvingad självcensur, vilket även all annan censur som inte faktiskt inkluderar våld är.

De hävdar att det inte beror på ekonomiska faktorer utan att de inte vill försvara sina kvinnoporträtt mot de angrepp de väntar sig, något jag som jag också nämnde att jag utgick från är sant. Är det inte sant har jag inget problem med någon sida av detta.

Ännu en sak jag nämnde i texten du svarade på är att min liknelse var reductio ad absurdum, liknande endast i det logiska resonemanget och inte på något annat sätt jämförbart. Att jag använder en liknelse innebär inte att jag tror att de två händelser jag liknar vid varandra är identiska i alla avseenden, bara de relevanta sådana.

Och jag vågar påstå att det inte är självcensur. Ingen tvingar Tecmo till något alls.

Det är förenat med en ekonomisk risk att porta ett japanskt spel till västerländsk marknad. Det är långt ifrån säkert att man får tillbaka den investering som lokalisering innebär och med tanke på hur låg acceptans det finns för den här typen av spel i väst, är det tveksamt om Tecmo kommer få pengarna tillbaka på en eventuell lansering.

Det är det tyngsta argumentet för att inte släppa spelet i väst.

Att Tecmo "inte vill försvara sig" ger jag inte mycket för. Klart att de inte vill, det går ju inte att ta den debatten utan att framstå som grymt misogyn. Men de har ju ett alternativ och det är att hålla käften. Så det finns inget som hindrar dem från att släppa spelet. Utom ekonomin då förstås.

I uttalandet från dem i artikeln nämner de att de på grund av diskussionen om kvinnoporträtt inte vill släppa spelet i väst. De som driver denna debatt var aldrig kunder till denna utvecklare och jag tvivlar på att resten av marknaden för spel som detta krympt. Därmed är alla ekonomiska anledningar eliminerade eftersom de inte hindrade släpp av de tidigare spelen i serien såvitt jag vet. Som jag sagt upprepade gånger bygger allt jag säger på att detta inte är något de skyller på för att inte behöva tala om att tidigare spel inte säljer i väst. Är så fallet har jag fel och ingen censur har förekommit.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Schluug:

Vilket jävla skit. Bara bra att vi slipper se eländet här. Om man vill se lättklädda tjejer finns det väl bättre sätt.

vad är det för fel med lättklädda tjejer i det här spelet? Det hade ju varit konstigare att se kvinnorna fullt påklädda på stranden och i poolen!

Byt ut hans kommentar mot våld och våldspel. Det hittar man på andra ställen. Byt sedan ut mot valfri annan genre som sport, pussel osv. för det finns på andra ställen.

http://obj.fotosidan.se/obj/docpart/ea/eadcf0f12d74e4c21ee133...

Lägg ner skiten han hatar, alltså spel. För om man vill spela finns det väl bättre sätt.

Skrivet av Kapten Kolja:

Om ni som försvarar spelet sett videoklippet så har ni förstås också insett att målgruppen är små pojkar - alltså små: 8-10 år. Det var ju uppenbart av både ljud, bild och fnitter. Och då tycker jag kanske inte att det är passande att föda dem med tyngdlösa fotbollstuttar i bikini på poolkanten. Sådant kommer de att matas med resten av livet, och som medvetna vuxna kan de reflektera över objektifiering på ett annat sätt medan de dreglar över polygonbröst.

Spelet är riktat mot 12+ i EU och 17+ i USA.

http://img.gamefaqs.net/box/3/0/8/69308_front.jpg

http://vgboxart.com/boxes/360/4285-dead-or-alive-xtreme-2.jpg

På vilket sätt är det bättre att föda 8 åringar med brutal människoslakt än att föda 12+ åringar med LÄTTKLÄDDA kvinnor?

Ja du, marcus8958, det är ju inte med nödvändighet så att mängden negativa inslag i ett samhälle är konstant. Om vi gör oss av med sexism (ja, detta spel är definitivt sexistigt - inte detsamma som sexigt, för den som undrar) så behöver ju inte tomrummet fyllas av brutal människoslakt. Eller?

Bara för att vi botar pesten behöver vi väl inte acceptera dubbel dos kolera?

Vad gäller åldersrekomendationerna så handlar de nog bara om vad producenterna lyckats driva igenom, inget annat. Tror du på dem själv?


signatur

Last one to heaven is a loser!

Medlem
Skrivet av Kapten Kolja:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Schluug:

Vilket jävla skit. Bara bra att vi slipper se eländet här. Om man vill se lättklädda tjejer finns det väl bättre sätt.

vad är det för fel med lättklädda tjejer i det här spelet? Det hade ju varit konstigare att se kvinnorna fullt påklädda på stranden och i poolen!

Byt ut hans kommentar mot våld och våldspel. Det hittar man på andra ställen. Byt sedan ut mot valfri annan genre som sport, pussel osv. för det finns på andra ställen.

http://obj.fotosidan.se/obj/docpart/ea/eadcf0f12d74e4c21ee133...

Lägg ner skiten han hatar, alltså spel. För om man vill spela finns det väl bättre sätt.

Skrivet av Kapten Kolja:

Om ni som försvarar spelet sett videoklippet så har ni förstås också insett att målgruppen är små pojkar - alltså små: 8-10 år. Det var ju uppenbart av både ljud, bild och fnitter. Och då tycker jag kanske inte att det är passande att föda dem med tyngdlösa fotbollstuttar i bikini på poolkanten. Sådant kommer de att matas med resten av livet, och som medvetna vuxna kan de reflektera över objektifiering på ett annat sätt medan de dreglar över polygonbröst.

Spelet är riktat mot 12+ i EU och 17+ i USA.

http://img.gamefaqs.net/box/3/0/8/69308_front.jpg

http://vgboxart.com/boxes/360/4285-dead-or-alive-xtreme-2.jpg

På vilket sätt är det bättre att föda 8 åringar med brutal människoslakt än att föda 12+ åringar med LÄTTKLÄDDA kvinnor?

Ja du, marcus8958, det är ju inte med nödvändighet så att mängden negativa inslag i ett samhälle är konstant. Om vi gör oss av med sexism (ja, detta spel är definitivt sexistigt - inte detsamma som sexigt, för den som undrar) så behöver ju inte tomrummet fyllas av brutal människoslakt. Eller?

Bara för att vi botar pesten behöver vi väl inte acceptera dubbel dos kolera?

Vad gäller åldersrekomendationerna så handlar de nog bara om vad producenterna lyckats driva igenom, inget annat. Tror du på dem själv?

Förklara vad sexism är och varför spelet är sexistiskt så börjar vi där. Sedan kan vi börja diskuttera vad jag tror.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Min fru tycker det här spelet verkar skitkul


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Skägg.
10 Chambers

Nu har jag inte spelat dessa spel själv och de verkar vara ganska ojämna om man tittar på Metacritic. Men om nu Tecmo är oroliga för hur "väst" ska se på deras spel men ändå tror stenhårt på deras produkt som ett fantastiskt volleybollspel - varför tonar de inte bara ner det värsta guppandet och slänger på ett par fler klädtexturer? Eller byter ut brudarna mot ett par generiska robotar (tänk Contra vs Probotector)? Om gameplayet håller så lär folk köpa det hursomhelst.

Eller, zombies är ju hett! Fixa licensen, gör ett The Walking Dead or Alive med ruttnande lik på stranden. Rick Grimes kan vara domaren!

[ia=1173872; large]


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu har jag inte spelat dessa spel själv och de verkar vara ganska ojämna om man tittar på Metacritic. Men om nu Tecmo är oroliga för hur "väst" ska se på deras spel men ändå tror stenhårt på deras produkt som ett fantastiskt volleybollspel - varför tonar de inte bara ner det värsta guppandet och slänger på ett par fler klädtexturer? Eller byter ut brudarna mot ett par generiska robotar (tänk Contra vs Probotector)? Om gameplayet håller så lär folk köpa det hursomhelst.

Eller, zombies är ju hett! Fixa licensen, gör ett The Walking Dead or Alive med ruttnande lik på stranden. Rick Grimes kan vara domaren!

Volleybolldelen har nog aldrig varit bra. Flesta sidor som testat tidigare spel har gett spelet i överlag ett dåligt betyg för volley delen.
Nu ska vi nog inte dra allt för förhastade slutsatser om hur bra eller dåligt det blir i X3.

Guppandet har tonats ner rejält sedan första DOA. Det är inget man tänker på när man spelar tex. DoA5 och tror dom kommer köra på samma fysik i det här spelet. Enda gången man märker det är när man letar det.

Zombies är inte hett.

Tror inte volley delen klarar sig utan tjejerna och tror inte tjejerna skulle klara sig utan volley. Tjejdelen är för tam för att locka spelare och volley delen för dålig för att locka sportspelarna. Tar man bort det ena måste man nog korsa gränsen och göra det mer erotiskt eller lägga mycket större fokus på volleyboll.
Tillsammans får vi ett halvtaskigt beach volley med söta tjejer... försäljningssiffrorna talar sitt tydliga språk.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kapten Kolja:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Schluug:

Vilket jävla skit. Bara bra att vi slipper se eländet här. Om man vill se lättklädda tjejer finns det väl bättre sätt.

vad är det för fel med lättklädda tjejer i det här spelet? Det hade ju varit konstigare att se kvinnorna fullt påklädda på stranden och i poolen!

Byt ut hans kommentar mot våld och våldspel. Det hittar man på andra ställen. Byt sedan ut mot valfri annan genre som sport, pussel osv. för det finns på andra ställen.

http://obj.fotosidan.se/obj/docpart/ea/eadcf0f12d74e4c21ee133...

Lägg ner skiten han hatar, alltså spel. För om man vill spela finns det väl bättre sätt.

Skrivet av Kapten Kolja:

Om ni som försvarar spelet sett videoklippet så har ni förstås också insett att målgruppen är små pojkar - alltså små: 8-10 år. Det var ju uppenbart av både ljud, bild och fnitter. Och då tycker jag kanske inte att det är passande att föda dem med tyngdlösa fotbollstuttar i bikini på poolkanten. Sådant kommer de att matas med resten av livet, och som medvetna vuxna kan de reflektera över objektifiering på ett annat sätt medan de dreglar över polygonbröst.

Spelet är riktat mot 12+ i EU och 17+ i USA.

http://img.gamefaqs.net/box/3/0/8/69308_front.jpg

http://vgboxart.com/boxes/360/4285-dead-or-alive-xtreme-2.jpg

På vilket sätt är det bättre att föda 8 åringar med brutal människoslakt än att föda 12+ åringar med LÄTTKLÄDDA kvinnor?

Ja du, marcus8958, det är ju inte med nödvändighet så att mängden negativa inslag i ett samhälle är konstant. Om vi gör oss av med sexism (ja, detta spel är definitivt sexistigt - inte detsamma som sexigt, för den som undrar) så behöver ju inte tomrummet fyllas av brutal människoslakt. Eller?

Bara för att vi botar pesten behöver vi väl inte acceptera dubbel dos kolera?

Vad gäller åldersrekomendationerna så handlar de nog bara om vad producenterna lyckats driva igenom, inget annat. Tror du på dem själv?

Förklara vad sexism är och varför spelet är sexistiskt så börjar vi där. Sedan kan vi börja diskuttera vad jag tror.

Du gör diskusionen lätt för dig när du kräver att jag ska redogöra för vad som ingår i begreppet sexism innan vi kan gå vidare. Även om detta vore platsen för en sådan avhandling så skulle det ta allt för lång tid för mig att sammanfatta ämnet för att det skulle bli menngsfullt. Eller hur?

Du gillar volleyboll och tuttar (eller åtminstone spelproducenters rätt att avbilda volleyboll och tuttar) och jag ogillar volleybolltuttar, från ett jämstäldhetsperspektiv. Och det är OK. Vi behöver inte nå konsensus. Jag har rätt och du har fel.

Men för all del - stå på dig tills du dör, det är rätta takter!


signatur

Last one to heaven is a loser!

Medlem
Skrivet av Kapten Kolja:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kapten Kolja:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Schluug:

Vilket jävla skit. Bara bra att vi slipper se eländet här. Om man vill se lättklädda tjejer finns det väl bättre sätt.

vad är det för fel med lättklädda tjejer i det här spelet? Det hade ju varit konstigare att se kvinnorna fullt påklädda på stranden och i poolen!

Byt ut hans kommentar mot våld och våldspel. Det hittar man på andra ställen. Byt sedan ut mot valfri annan genre som sport, pussel osv. för det finns på andra ställen.

http://obj.fotosidan.se/obj/docpart/ea/eadcf0f12d74e4c21ee133...

Lägg ner skiten han hatar, alltså spel. För om man vill spela finns det väl bättre sätt.

Skrivet av Kapten Kolja:

Om ni som försvarar spelet sett videoklippet så har ni förstås också insett att målgruppen är små pojkar - alltså små: 8-10 år. Det var ju uppenbart av både ljud, bild och fnitter. Och då tycker jag kanske inte att det är passande att föda dem med tyngdlösa fotbollstuttar i bikini på poolkanten. Sådant kommer de att matas med resten av livet, och som medvetna vuxna kan de reflektera över objektifiering på ett annat sätt medan de dreglar över polygonbröst.

Spelet är riktat mot 12+ i EU och 17+ i USA.

http://img.gamefaqs.net/box/3/0/8/69308_front.jpg

http://vgboxart.com/boxes/360/4285-dead-or-alive-xtreme-2.jpg

På vilket sätt är det bättre att föda 8 åringar med brutal människoslakt än att föda 12+ åringar med LÄTTKLÄDDA kvinnor?

Ja du, marcus8958, det är ju inte med nödvändighet så att mängden negativa inslag i ett samhälle är konstant. Om vi gör oss av med sexism (ja, detta spel är definitivt sexistigt - inte detsamma som sexigt, för den som undrar) så behöver ju inte tomrummet fyllas av brutal människoslakt. Eller?

Bara för att vi botar pesten behöver vi väl inte acceptera dubbel dos kolera?

Vad gäller åldersrekomendationerna så handlar de nog bara om vad producenterna lyckats driva igenom, inget annat. Tror du på dem själv?

Förklara vad sexism är och varför spelet är sexistiskt så börjar vi där. Sedan kan vi börja diskuttera vad jag tror.

Du gör diskusionen lätt för dig när du kräver att jag ska redogöra för vad som ingår i begreppet sexism innan vi kan gå vidare. Även om detta vore platsen för en sådan avhandling så skulle det ta allt för lång tid för mig att sammanfatta ämnet för att det skulle bli menngsfullt. Eller hur?

Du gillar volleyboll och tuttar (eller åtminstone spelproducenters rätt att avbilda volleyboll och tuttar) och jag ogillar volleybolltuttar, från ett jämstäldhetsperspektiv. Och det är OK. Vi behöver inte nå konsensus. Jag har rätt och du har fel.

Men för all del - stå på dig tills du dör, det är rätta takter!

Med andra ord vet du inte vad sexism är och väljer den enkla vägen ut ur diskussionen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Blir äcklad av folk i kommentarerna som blev glada över det här. OM NI INTE GILLAR SPELET SÅ SPELA INTE. Varför ska ni se till så att inte andra heller kan spela? Finns många spel jag inte gillar och som jag tycker har dåliga design val. Men om folk vill spela dem spelen så låter jag dem gladligen spela dem. Det påverkar inte mig att andra gillar saker jag inte gillar.

Riktigt äckligt beteende.

ZF
Medlem
Skrivet av DrDoom:

Samma höga nivå på diskussionerna som vanligt när det gäller feminism och kvinnosyn

Skälet till att det måste bli slut på att objektifiera kvinnor i spel är för att de flesta män inte klarar av att sluta objektifiera kvinnor överallt.

Om en tjej jobbar som strippa kommer män som vet om det alltid kommentera det, påpeka det mer eller mindre nervärderande. Hon kommer alltid vara en strippa i deras ögon och bli objektifierad. Men det enda hon har valt är att vara ett sexobjekt på sin arbetstid, resten av tiden bör och ska hon bli behandlad med samma respekt som alla andra.

De flesta män klarar tyvärr inte av detta, så därför hamnar vi i läget där vi får se till försöka få bort objektifierande skit.

not sure if seri.. sane.

lösningen på att få folk mest att respektera dem som tar av sig kläder professionellt är alltså att överallt annars framställa allt där lite kläder används som tabu? briljant!

nej det funkar rimligen exakt tvärtom, och det finns det mycket belägg för i praktiken. kulturer där det täcks mes är också de där både de täckta och otäckta får höra mest om hur de är och ska vara. ytterligare normalisering av exponering borde därför snarare minska sexismen på gatorna.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu har jag inte spelat dessa spel själv och de verkar vara ganska ojämna om man tittar på Metacritic. Men om nu Tecmo är oroliga för hur "väst" ska se på deras spel men ändå tror stenhårt på deras produkt som ett fantastiskt volleybollspel - varför tonar de inte bara ner det värsta guppandet och slänger på ett par fler klädtexturer? Eller byter ut brudarna mot ett par generiska robotar (tänk Contra vs Probotector)? Om gameplayet håller så lär folk köpa det hursomhelst.

Eller, zombies är ju hett! Fixa licensen, gör ett The Walking Dead or Alive med ruttnande lik på stranden. Rick Grimes kan vara domaren!

[ia=1173872; large]

surely not serious.

men utifall, anpassningen från Contra till Probotector gjordes dock i exakt motsatt syfte. för att göra det mindre våldsamt. (mot folk i alla fall)

nu är naturligtvis inte traditionell bollsport vad spelen handlde om ändå, en del innehåller inte ens det momentet om jag inte missat något. de är lättsamma (ensam)partyspel om tjejer som jönsar runt i diverse aktiviteter i paradismiljö. att byta ut dem mot robotar eller zombier vore inte bara fullständigt poänglöst, det vore inte ens originellt.

det finns andra volleybollspel också. jag gissar att inte heller de är storsäljare, vilket är varför sporten inte har årliga uppdateringar med fyrsiffriga nummer efter titeln.

män mest är helt enkelt enbart intresserade av manliga idrotter, där det krigas och ägs. det är alltså fullt relevant att som en mottes till den här frågan att väga det ibland absurt ihärdiga försvaret inte bara för befintligt övervåld i spel som som är norm. är det debatt om spelvåld så följer raskt en hejdlöst osaklig krönika om motsatsen, särskilt här.

nu är inte det konstigt med tanke på sidans ursprung, men parat med den lika osakliga vinklingen mot annat som ogillas, och inte minst propagerandet av asien-memes är det. obalanserat, och ofta osmaklig faktiskt. FZ generellt täcker inte speciellt mycket från regionen, men det gottas gärna åt vissa saker samtidigt som det blundas till blindhet åt annat. sila mygg och allt det där. :

Skrivet av Ender:

Spontant så tycker jag att de som efterlyser en debatt om våld i spel varje gång sexism-debatten tar fart gärna kan starta en. Ifall nu folk tycker det är upprörande med spel-våld, vad är det som hindrar er?
Personligen tycker jag inte att de två inte är jämförbara.
"Normal"-våldet i spel som t.ex. Battlefield/CoD handlar mer om tävlan mot andra, medans all typ av sexism istället handlar om ett generellt synsätt mot kvinnor som uppenbarligen behöver ändras på. Nog skulle man behöva ändra på folks sätt gentemot varandra världen över också. Ifall en reducering av skitspel som t.ex Hatred och andra "spel", där utvecklarna mest verkar vara intresserade av att överträffa varandra i nöjesslakt än något "tävlingsmoment" så kunde det ju vara intressant att diskutera vilken påverkan sådana spel har.

det är naturligtvis fullt relevant att ta upp ett exempel på något som anses mer problematiskt för samhället som en perceptuell vikt i varför det ena inte är mer värt att hetsa upp sig över än den i andra vågskålen. det säger så klart även något om värderingar både i samhälle och den som använder de respektive vikterna i ett argument. för att i det här fallet just perspektivsätta saker:

för om OCD huvudsakligen handlade om att tävla och vinna så kunde alla vapen och blodstänk utan problem bytts ut mot paintball eller laser tag. men nu är dödandet, det slutgiltiga övergreppet av fienden lite för viktigt som en komponent, precis som på riktigt i krig.

så jag gissar därför att Paintballfield skulle falla ungefär lika väl ut som att byta ut tjejerna som hoppar på kuddar i poolen mot zombier.

inte det minsta.

Medlem

Jag tror inte ett dugg på att de "inte vågar", det här är marknadsföring från start till mål. Det är ingen slump att den asiatiska versionen av spelet har engelska som språkval - det är bara gjort för att folk ska kunna importera och Ps4 är som bekant regionsfri.

Jag tror inte heller det var någon slump att Play-Asia publicerade sitt SJW-twitter där man hånade oss som står upp för en god kvinnosyn - detta var en del i marknadsföringen. Kolla bara hur PA gick från 9k följare till nästan det dubbla. Kolla hur många som skrev om händelsen och hur många som fick upp ögonen för spelet.

Och om det nu skulle röra sig om rädsla för kritik så handlar det snarare om minderåriga karaktärer som sexualiseras grovt, och inte om "skumpande bröst" (för övrigt skumpar rumporna också).

Medlem

Skitnödiga länder i väst får panik över guppande bröst i spel. Nyheter kl. 21.


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ronald:

Jag tror inte ett dugg på att de "inte vågar", det här är marknadsföring från start till mål. Det är ingen slump att den asiatiska versionen av spelet har engelska som språkval - det är bara gjort för att folk ska kunna importera och Ps4 är som bekant regionsfri.

Jag tror inte heller det var någon slump att Play-Asia publicerade sitt SJW-twitter där man hånade oss som står upp för en god kvinnosyn - detta var en del i marknadsföringen. Kolla bara hur PA gick från 9k följare till nästan det dubbla. Kolla hur många som skrev om händelsen och hur många som fick upp ögonen för spelet.

Och om det nu skulle röra sig om rädsla för kritik så handlar det snarare om minderåriga karaktärer som sexualiseras grovt, och inte om "skumpande bröst" (för övrigt skumpar rumporna också).

Det finns en överhängande risk för att det är precis så.


signatur
Medlem
Skrivet av Ronald:

Jag tror inte ett dugg på att de "inte vågar", det här är marknadsföring från start till mål. Det är ingen slump att den asiatiska versionen av spelet har engelska som språkval - det är bara gjort för att folk ska kunna importera och Ps4 är som bekant regionsfri.

Jag tror inte heller det var någon slump att Play-Asia publicerade sitt SJW-twitter där man hånade oss som står upp för en god kvinnosyn - detta var en del i marknadsföringen. Kolla bara hur PA gick från 9k följare till nästan det dubbla. Kolla hur många som skrev om händelsen och hur många som fick upp ögonen för spelet.

Och om det nu skulle röra sig om rädsla för kritik så handlar det snarare om minderåriga karaktärer som sexualiseras grovt, och inte om "skumpande bröst" (för övrigt skumpar rumporna också).

Just i Sverige hade de väl extrema problem med att karaktärerna klassades som minderåriga vilket är varför Marie Rose är från Sverige.

Inaktiv

Jag spelade första spelet då min kompis hade laddat ner det till sin crackade xbox. Det var oväntat underhållande. Ganska bra volleyboll-gameplay och sen fick man samla ihop till olika bikiniöverdelar osv. till tjejerna i spelet vilket underhöll oss ett tag. Det hade inte fungerat utan nakna brudar då det var en del av underhållningen.

Jag ser förövrigt inte felet med spelet i ett jämställdhetsperspektiv.
Idag är det närmare så att män som går på strippklubb är douchebags men kvinnor som hyr in strippor till sina tjejkvällar bara gör en rolig grej.
Män vågar knappt erkänna att de runkar eller kollar på porr medan kvinnor trycker attending på dildoshowcases på Facebook.
Det är fullt naturligt att man ser på könet man attraheras av som ett sexobjekt.
Förstår inte varför folk moraliserar så mkt över sexualitet, låt folk tända på vad de vill. Även om det är datoranimerade brudar.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

I uttalandet från dem i artikeln nämner de att de på grund av diskussionen om kvinnoporträtt inte vill släppa spelet i väst. De som driver denna debatt var aldrig kunder till denna utvecklare och jag tvivlar på att resten av marknaden för spel som detta krympt. Därmed är alla ekonomiska anledningar eliminerade eftersom de inte hindrade släpp av de tidigare spelen i serien såvitt jag vet. Som jag sagt upprepade gånger bygger allt jag säger på att detta inte är något de skyller på för att inte behöva tala om att tidigare spel inte säljer i väst. Är så fallet har jag fel och ingen censur har förekommit.

Hur de uttalar sig ger jag inte mycket för. Skulle de erkänna rakt ut att de inte kan marknadsföra en undermålig produkt? Bättre i så fall att skylla på något annat.

Deras tidigare beach volley spel har ju inte sålt så bra i väst och nu är det inte mödan värt längre. Det är det enda incitament de behöver och som betyder något för att inte släppa spelet här. Så bara piska upp lite PR genom att gråta ut i spelpressen och låta de som vill importera så kan de nog dra in en liten hacka utan att behöva marknadsföra eller sticka ut nacken.

Medlem

Ja, piratkopior nästa.
Och sen kommer de gnälla på att pirater förstör industrin.
Ja, GE OSS SPELEN DÅ!

Medlem

Nej vi är inte värda denna typ av spel efter alla protester. Sen så tror jag att folk inte är så dumma att dom piratar spelet utan inporterar det istället. Själv så skulle jag endå inte köpt spelet men jag köper snuskiga spel till vitan. Då jag tycker att det blir mer privat.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Skitnödiga länder i väst får panik över guppande bröst i spel. Nyheter kl. 21.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mirage:

Skitnödiga länder i väst får panik över guppande bröst i spel. Nyheter kl. 21.

http://giant.gfycat.com/SelfishSilentDachshund.gif

http://giant.gfycat.com/ConcernedSereneBubblefish.gif

Alltså, vad är syftet med den här typen av sexistiskt innehåll? Vill utvecklarna att du ska börja runka eller är det bara ett sätt att förnedra kvinnor genom att göra dem till objekt?

Eller är det både och? Hur som helst är det fruktansvärt osmakligt. Hade man stereotypiserat svarta så hade det setts som rasism, men att förnedra kvinnor är tydligt tillåtet.

Medlem
Skrivet av Ronald:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mirage:

Skitnödiga länder i väst får panik över guppande bröst i spel. Nyheter kl. 21.

http://giant.gfycat.com/SelfishSilentDachshund.gif

http://giant.gfycat.com/ConcernedSereneBubblefish.gif

Alltså, vad är syftet med den här typen av sexistiskt innehåll? Vill utvecklarna att du ska börja runka eller är det bara ett sätt att förnedra kvinnor genom att göra dem till objekt?

Eller är det både och? Hur som helst är det fruktansvärt osmakligt. Hade man stereotypiserat svarta så hade det setts som rasism, men att förnedra kvinnor är tydligt tillåtet.

På vilket sätt är det sexistiskt och på vilket sätt förnedrar det kvinnor?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ronald:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mirage:

Skitnödiga länder i väst får panik över guppande bröst i spel. Nyheter kl. 21.

http://giant.gfycat.com/SelfishSilentDachshund.gif

http://giant.gfycat.com/ConcernedSereneBubblefish.gif

Alltså, vad är syftet med den här typen av sexistiskt innehåll? Vill utvecklarna att du ska börja runka eller är det bara ett sätt att förnedra kvinnor genom att göra dem till objekt?

Eller är det både och? Hur som helst är det fruktansvärt osmakligt. Hade man stereotypiserat svarta så hade det setts som rasism, men att förnedra kvinnor är tydligt tillåtet.

På vilket sätt är det sexistiskt och på vilket sätt förnedrar det kvinnor?

Att göra kvinnor till sexobjekt är själva definitionen av sexism. Det är även sexism att uppmuntra och skildra stereotyper av "hur en kvinna bör se ut och agera", precis på samma sätt som det är rasism att uppmuntra fördomar med exempelvis black faces.

Bilderna du postade förnedrar kvinnor eftersom den första enbart fokuserar på hennes studsande bröst och den andra skildrar en pervers tävling där en av tjejerna är minderårig och tävlingen går ut på att knuffas med rumpan - i sexuellt syfte så klart.

Medlem
Skrivet av Ronald:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ronald:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mirage:

Skitnödiga länder i väst får panik över guppande bröst i spel. Nyheter kl. 21.

http://giant.gfycat.com/SelfishSilentDachshund.gif

http://giant.gfycat.com/ConcernedSereneBubblefish.gif

Alltså, vad är syftet med den här typen av sexistiskt innehåll? Vill utvecklarna att du ska börja runka eller är det bara ett sätt att förnedra kvinnor genom att göra dem till objekt?

Eller är det både och? Hur som helst är det fruktansvärt osmakligt. Hade man stereotypiserat svarta så hade det setts som rasism, men att förnedra kvinnor är tydligt tillåtet.

På vilket sätt är det sexistiskt och på vilket sätt förnedrar det kvinnor?

Att göra kvinnor till sexobjekt är själva definitionen av sexism. Det är även sexism att uppmuntra och skildra stereotyper av "hur en kvinna bör se ut och agera", precis på samma sätt som det är rasism att uppmuntra fördomar med exempelvis black faces.

Bilderna du postade förnedrar kvinnor eftersom den första enbart fokuserar på hennes studsande bröst och den andra skildrar en pervers tävling där en av tjejerna är minderårig och tävlingen går ut på att knuffas med rumpan - i sexuellt syfte så klart.

Så en kvinna som har urringning eller sminkar sig objektifierar sig och är därför sexistisk?

Hur gamla är tjejerna?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Så en kvinna som har urringning eller sminkar sig objektifierar sig och är därför sexistisk?

Hur gamla är tjejerna?

Nej, för då är det kvinnans eget val. Nu är det män som sitter och objektifierar henne.

Hon med tofsarna ser ju ut att vara en högstadieelev snarare än en vuxen kvinna. Tycker du det är OK att skildra yngre tonåringar på det här sättet? Du kanske skulle ta och besöka en psykolog innan det händer något...

Medlem
Skrivet av Ronald:
Skrivet av marcus8958:

Så en kvinna som har urringning eller sminkar sig objektifierar sig och är därför sexistisk?

Hur gamla är tjejerna?

Nej, för då är det kvinnans eget val. Nu är det män som sitter och objektifierar henne.

Hon med tofsarna ser ju ut att vara en högstadieelev snarare än en vuxen kvinna. Tycker du det är OK att skildra yngre tonåringar på det här sättet? Du kanske skulle ta och besöka en psykolog innan det händer något...

På vilket sätt skadar det kvinnan i spelet?

Kvinnan med tofsar heter Marie Rose och är 18 år. Så du objektifierade och sexualiserade henne och bestämde dig att kvinnor INTE får ha små bröst eller se unga ut. I din värld är kvinnor objektifierade och sexualiserade och måste följa dina omöjliga ideal.

Jag tror den där psykologen måste ge dig några rejäla besök först då du verkar ha en väldigt negativ syn på kvinnor i allmänhet. Du skulle må bättre av att lära dig lite om sexism och se över dina egna sjuka värderingar om det kvinnliga könet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av Ronald:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ronald:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mirage:

Skitnödiga länder i väst får panik över guppande bröst i spel. Nyheter kl. 21.

http://giant.gfycat.com/SelfishSilentDachshund.gif

http://giant.gfycat.com/ConcernedSereneBubblefish.gif

Alltså, vad är syftet med den här typen av sexistiskt innehåll? Vill utvecklarna att du ska börja runka eller är det bara ett sätt att förnedra kvinnor genom att göra dem till objekt?

Eller är det både och? Hur som helst är det fruktansvärt osmakligt. Hade man stereotypiserat svarta så hade det setts som rasism, men att förnedra kvinnor är tydligt tillåtet.

På vilket sätt är det sexistiskt och på vilket sätt förnedrar det kvinnor?

Att göra kvinnor till sexobjekt är själva definitionen av sexism. Det är även sexism att uppmuntra och skildra stereotyper av "hur en kvinna bör se ut och agera", precis på samma sätt som det är rasism att uppmuntra fördomar med exempelvis black faces.

Bilderna du postade förnedrar kvinnor eftersom den första enbart fokuserar på hennes studsande bröst och den andra skildrar en pervers tävling där en av tjejerna är minderårig och tävlingen går ut på att knuffas med rumpan - i sexuellt syfte så klart.

Nej det är inte definitionen av sexism. Googla själv så får du se vad sexism är för nåt. (Skriver från en mobil så det känns lite avancerat att länka nåt just nu).
Inget med spelet säger heller åt kvinnor hur de bör vara.
Allt sexuellt är inte sexistiskt. Det är fullt naturligt att tända på en kvinnas kroppsdelar om man är en heterosexuell man.
Sluta förtryck din egen sexualitet så mår du nog bättre.

Medlem

Har aldrig riktigt köpt argumentet att man skulle vara någon sorts hycklare för att man tolererar våld men inte sexuellt utmanande motiv, vi som samhälle ser uppenbarligen mer skeptiskt på dem senare, moral och etik är inte ett tankeexperiment utan konsekvenser av betydligt djupare faktorer


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Kvinnan med tofsar heter Marie Rose och är 18 år. Så du objektifierade och sexualiserade henne och bestämde dig att kvinnor INTE får ha små bröst eller se unga ut. I din värld är kvinnor objektifierade och sexualiserade och måste följa dina omöjliga ideal.

Jag tror den där psykologen måste ge dig några rejäla besök först då du verkar ha en väldigt negativ syn på kvinnor i allmänhet. Du skulle må bättre av att lära dig lite om sexism och se över dina egna sjuka värderingar om det kvinnliga könet.

Haha, 18 år - ja eller hur. Är hon även 18 i den japanska versionen, eller var det en ålder som implementerades för att västerländsk lagstiftning inte skulle kunna klassificera henne som det barnpornografiska material hon faktiskt utgör? Om du gillar att dregla över minderåriga tjejer så bör du uppsöka tid hos psykolog, både för ditt eget och för samhällets bästa.

Jag pratar inte utifrån mitt eget perspektiv när jag säger att Marie Rose och de andra tjejerna i spelet är sexobjekt, jag pratar utifrån utvecklarnas perspektiv. Jag menar, det är helt solklart att deras syfte har varit att göra sexobjekt av dem. De finns enbart i spelet för att tittas på.

Sedan är jag lite nyfiken varför ni försvara det här spelet. Försvarar ni ert runkmaterial, eller vad är det som gör att ni känner att ni behöver konsumera skamlös sexism?

Medlem
Skrivet av Ronald:
Skrivet av marcus8958:

Kvinnan med tofsar heter Marie Rose och är 18 år. Så du objektifierade och sexualiserade henne och bestämde dig att kvinnor INTE får ha små bröst eller se unga ut. I din värld är kvinnor objektifierade och sexualiserade och måste följa dina omöjliga ideal.

Jag tror den där psykologen måste ge dig några rejäla besök först då du verkar ha en väldigt negativ syn på kvinnor i allmänhet. Du skulle må bättre av att lära dig lite om sexism och se över dina egna sjuka värderingar om det kvinnliga könet.

Haha, 18 år - ja eller hur. Är hon även 18 i den japanska versionen, eller var det en ålder som implementerades för att västerländsk lagstiftning inte skulle kunna klassificera henne som det barnpornografiska material hon faktiskt utgör? Om du gillar att dregla över minderåriga tjejer så bör du uppsöka tid hos psykolog, både för ditt eget och för samhällets bästa.

Jag pratar inte utifrån mitt eget perspektiv när jag säger att Marie Rose och de andra tjejerna i spelet är sexobjekt, jag pratar utifrån utvecklarnas perspektiv. Jag menar, det är helt solklart att deras syfte har varit att göra sexobjekt av dem. De finns enbart i spelet för att tittas på.

Sedan är jag lite nyfiken varför ni försvara det här spelet. Försvarar ni ert runkmaterial, eller vad är det som gör att ni känner att ni behöver konsumera skamlös sexism?

Vad har du emot att kvinnor är smala och har mindre bröst? Måste alla kvinnor ha gigantiska bröst i spelen för att vara äldre?

Klart du talar ur ditt egen perspektiv. Du säger ju klart och tydligt att du ogillar att Marie Rose har små bröst! Du har en egen agenda och det är att kvinnor INTE får se ut som dom vill.

Du verkar ovanligt intresserad av onani av det manliga könet. Men om det nu är som du säger att killar köper det här spelet för att runka till det, på vilket sätt är det sexism eller fel?
Förklara nu på vilket sätt det här förtrycket det kvinnliga könet eller skadar kvinnor på något sätt.

I alla dina inlägg klagar du på sexism men du har aldrig lyckats föra en debatt eller förklara på vilket sätt det skadar kvinnor. Enda jag sett är att du verkar ha något emot hur kvinnor ser ut.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Vad har du emot att kvinnor är smala och har mindre bröst? Måste alla kvinnor ha gigantiska bröst i spelen för att vara äldre?

Klart du talar ur ditt egen perspektiv. Du säger ju klart och tydligt att du ogillar att Marie Rose har små bröst! Du har en egen agenda och det är att kvinnor INTE får se ut som dom vill.

Du verkar ovanligt intresserad av onani av det manliga könet. Men om det nu är som du säger att killar köper det här spelet för att runka till det, på vilket sätt är det sexism eller fel?
Förklara nu på vilket sätt det här förtrycket det kvinnliga könet eller skadar kvinnor på något sätt.

I alla dina inlägg klagar du på sexism men du har aldrig lyckats föra en debatt eller förklara på vilket sätt det skadar kvinnor. Enda jag sett är att du verkar ha något emot hur kvinnor ser ut.

Det är inte bara hennes bröst, utan hela henne. Hennes ansikte är mindre om du jämför med de andra tjejerna, och hela hennes kropp är mindre också. Hon är helt enkelt skapad för att se väldigt ung ut.

Det känns bara som att du spelar dum nu. Det är ingen hemlighet att det finns många med "lolita complex" i Japan, till och med DoAs skapare Tomonobu Itagaki gick nyligen ut och kallade nuvarande Team Ninja för "Lolita complexed chickens".

Men berätta för mig då, varför köper du spelet om inte för att runka till det? Varför är du så besatt av att försvara den här fruktansvärda kvinnosynen där alla tjejer är sexobjekt för det manliga ögat?

Sexism skadar kvinnor för att sådana här spel är med och bidrar till att upprätthålla en norm där kvinnor förväntas se ut och agera på ett visst sätt. Det går inte bara att skylla på att det är fiktion, för allt vi ser påverkas oss på ett eller annat sätt.

Skriv svar