Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Medlem

Kan man spela själv mot bots?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Fantastiskt bra spel. Idag är problemet att ju fler man är ju svårare är det med matchmaking. Spelar vi fyra så är det inte sällan så att det krånglar ett tag innan man får igång en match.

Ju färre man är ju smmidigare går det.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Kan man spela själv mot bots?

Japp.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Remus:

Älskar spelet. Är lite beroende! Älskar jag köpte detta till PC och stöttade Ubisoft istället för giriga EA.

Har jag missat något? Ubisoft är väl EA:s enda utmanare i spelvärlden när det gäller bespottande?

Medlem

Tycker R6:Siege är ett skönt avbrott från mitt vanliga Arma3 spelande. Spelar man 5 polare över TS/Skype så är det riktigt kul att köra mot AI´n.

Positivt överraskad och har inte stött på några buggar inne i spelet. Uplay är ett as dock...

Medlem

Kommit patchar idag. Dels nya texturer för HD och dels en del nytt/fixar.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag blev frälst redan när jag provade betan till detta.
Tyvärr är det ett par saker jag irriterar mig på,
det ena är att när en spelare lämnar en ranked match så kan ingen ny spelare få hoppa in mellan rundorna, vilket gör att man kan oftast bli tvungen att spela 4v5 men också vid mer sällsynta fall 2v5.
Och det andra är att jag har vid en match blivit spawnkillad som anfallsstyrka, av en terrorist med C4 direkt när vi började efter drönar-fasen. Spelet saknar all sorts rapporteringssystem på andra spelare, vilket är synd.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jag blev frälst redan när jag provade betan till detta.
Tyvärr är det ett par saker jag irriterar mig på,
det ena är att när en spelare lämnar en ranked match så kan ingen ny spelare få hoppa in mellan rundorna, vilket gör att man kan oftast bli tvungen att spela 4v5 men också vid mer sällsynta fall 2v5.
Och det andra är att jag har vid en match blivit spawnkillad som anfallsstyrka, av en terrorist med C4 direkt när vi började efter drönar-fasen. Spelet saknar all sorts rapporteringssystem på andra spelare, vilket är synd.

Senaste patchen har infört autokicksystem för TK och hostagekills.

Då det är nytt lär det väl vara dåligt ibland och för nitiskt ibland. Lite tweak så går det nog bra.

En hel del fixar för rankat spel kom också.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av redruM:

Är spelet p2p eller server?

Lyssna inte på sam_s, det är dedikerade servrar men ingen server browser utan match-making från en lobby i stil med L4D.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Nocturnal77:

Kan man spela själv mot bots?

Japp.

Ohh tack för denna info. Nu är jag intresserad av detta spel! Jag hade jättekul i det första med bottar.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Jag gillar spelet men är sjukt trött på (2-0x00000041)
Förstör så himla mycket.

Fortfarande ingen fix på det än.

Medlem

Har lirat spelet sen releasen. Först tyckte jag att det var enformigt, fortfarande är, men det kvittar sig. Riktigt kul spel när du väl börjat spela. Har iaf inte spelat Black Ops 3 på länge. Rekommenderar!

Medlem

Jag och kompisarna har roat oss med terrorist hunt split screen i tidigare spel i serien , fantastiskt kul! =D STOR BESVIKELSE att detta spel inte stöder 2 player split screen =(

Kanske köper det en dag i framtiden om de adderar den möjligheten i framtiden

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Nocturnal77:

Kan man spela själv mot bots?

Japp.

Ohh tack för denna info. Nu är jag intresserad av detta spel! Jag hade jättekul i det första med bottar.

Finns inget stöd för egen AI så räkna inte med att kunna spela det på samma sätt som de tre första Rainbow Six spelen. Det här spelet är mer som Vegas men inte ens Vegas kräver uppkppling för att göra så (vilket Siege gör, finns inget stöd för "offline" ens i SP, inte än så länge och jag tvivlar på att Ubisoft kommer införa det trots att de hela tiden sagt att detta skulle var möjligt).

En annan ändring är att spelet verkar spawna AI på samma sätt som i Vegas och alltså inte som i Rainbow Six 1-3 där AI´n redan var placerad när man började spela.

Medlem

379kr nu, taget!

12
Skriv svar