16 år efter Playstation-släppet – Final Fantasy IX kommer till pc

Robot
16 år efter Playstation-släppet – Final Fantasy IX kommer till pc
Medlem
16 år efter Playstation-släppet – Final Fantasy IX kommer till pc

Kommer ihåg detta spel.
Lirade en hel sommar och ryckte det var 100ggr bättre än ff8 som var en sån besvikelse efter ff7.
Dock så råkade jag ut för en riktig gamebreaking bugg när jag mötte den onde personen som jsg inte minns vad den hette sen var alla save till spelet förstörda. Tror det var i slutet av spelet men osäker om det var sista bossen.
Sen idest jag aldrig spela om spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

FF7 i all ära, men FF9 är den del som håller mig mest kärt i hjärtat. Lirat det otaligt många gånger, och storyn är top notch fortfarande.

Medlem

FF9 var otroligt bra


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det första riktigt dåliga FF Spelet, enligt mig.

Medlem

Jaaaa, äntligen får andra chansen och få spela detta mästerverk. Spelade igenom det för några månader sist och vilket underbart spel.

Medlem

Väldigt bra spel, men alldeles för lätt gameplay mässigt som drar ner replay value avsevärt mycket.

Medlem

Bra spel! Spelar igenom det just nu, på min trofasta PS2a

Medlem

Grymt, min sparfil försvann när jag spelade detta så orkade aldrig spela klart. Hade även varit fint om nästa final Fantasy hade liknande art direction, är lite less på j-pop stilen de kört ett tag nu

Medlem

Bästa FF enligt mig, blev helt sjukt sugen på att damma av PSX:n nu...

Medlem

Mitt absoluta favorit Final Fantasy, så fruktansvärt jävla bra. Vet inte vad jag ska med det till mobil, men kan helt klart tänka mig att spela det till PC.

Har ni inte spelat det än så gör det för all del, riktigt bra.

Medlem

Det sista FF-spelet som varit värd att bära namnet. Efter 9:an har det bara gått utför för FF-serien. Vi får väl se om XV kan vända den trenden.

Medlem

Var är FF VIII till mobil? Aaaaw.


signatur

- PiDuT

Medlem

Nice! Körde igenom det för ett par år sen (på emulator iofs). Lär köpa det när det kommer till PC.

Medlem

Jag hade gett upp hoppet om att någonsin se det här spelet i modernt format, min favorit utav alla i serien. Hade hört något om att de tappat bort källkoden för spelet och att det var därför de släppte om alla andra Final fantasy men inte IX.

Medlem

Otroligt bra spel, speciellt första halvan.

Medlem

Det bästa!!! Städerna, karaktärerna, storyn, !musiken!, miljöerna och skillsystemet...hur kan någon kalla det här det första dåliga FF-spelet?

Quake-konnässsör

Då blir det ett köp för detta så man kämpade med att slå Beatrix första städerna och man trodde att man kunde vinna.

Medlem

FF9 var nog det första Final Fantasy jag spelade. Jag absolut älskar Final Fantasy 7 och 10 men FF9 har något magiskt i sig. Särskilt musiken toppar de andra spelen utan tvekan. <3

Älskar dock allihopa ändå, tänker inte välja.

Medlem

Jag hade gett upp hoppet om en remake.
Köpte originalet på Playstation Store för min PS3.
Minns när man spelade på PS1:an och var överlycklig av
grafiken, storyn, humorn, sidequestarna etc.
Blir ett givet köp på PC.
Det måste väl finnas fler än jag som hade 200+ timmars sparfiler på PS1?

Medlem

Dom första rikliga FF spelen var 10-2 och 12. Räknar inte med 11 och 14 ens för dom är ju inte heller riktiga FF spel enligt mej. Eller dom där bärbara spinoff spelen till psp och DS. Eller ff cristall något till game cube dom/det den var svår att gilla tyckte jag. Det hade varit trevligt med ett nytt lite enklare FF spel som inte är ett mobil spel eller ff15.

Kul! Jag borde spela om FF IX någon gång. Gillade både sjuan och åttan betydligt mer när det begav sig och har spelat om båda flertalet ggr, men nian har jag inte spelat sedan den var ny. Kanske läge snart igen då

Medlem

Har nog bara riktig kärlek för FF 6 och FF 7 annars har ja haft svårt för FF :/ 9 va rätt ok dock

1
Skriv svar