Se 50 minuter gameplay från The Division

Medlem

Jamen... Suck! Samma fel som Bethesda gör.
De låter tåligheten gå upp med nivån men vapenskadan är ungefär konstant, vilket leder till att spelet blir astråkigt och overkligt på högre nivåer. Alla högnivå-motståndare kräver 10-20 magasin mitt i nyllet för att bli skadade. Tråkigt!

Man måste låta vapenskadan gå upp med nivåerna också, även om det nu är "overkligt" men det blir ett bättre spel.
Man väljer att spela RPG för att högre nivå ska betyda att man lätt mejar ner lättare motstånd inte att man får pansarhud x 10.

Medlem

Jag såg så fram emot det här spelet. Har aldrig varit så hypad inför ett spel när jag såg den första trailen. Jag försöker jämföra spelet lite med Bordelands 2 som jag spenderade massor med timmar på. I B2 så tål fienderna ofantligt mycket även om man har bra vapen men det var jag okay med. Men i The Divison så känns det bara konstigt när fienderna tål så enormt mycket.

Betan som startar 29 jan för bli ett avgörande för mig.

Medlem

nä den här kommer jag skippa, var inte tilltalande för mig.


signatur

stavfel är min grej

Medlem
Skrivet av anon_646:
Skrivet av Sisyr:

Känns som jag är den enda som fortfarande är intresserad av spelet på FZ. Nåväl, har förståelse för det som inte gillar vad de ser. har inga större problem med fiendernas tålighet, men det är en jävla massa kladd på skärmen (i form av UI alltså) vilket, enligt mig, sabbar inlevelsen betydligt mer.

Ska testa spelet under betan och döma det därefter.

Nej du är inte ensam, jag testade alphan och älskade spelet och kommer troligen att sitta många många timmar med detta. Sjukt skön atmosfär och stämning i spelet och speciellt när man var inne i Darkzone.

För mig låter det som att många förväntade sig något i stil med BF eller CS och var inte alls beredd på att detta är ett RPG först och en 3rd person shooter i andre hand.

Hade den haft ett annat tema som fantasy eller så hade folk inte klagat slår jag vad om. Men nu är det en ny stil på RPG där man spelar i nutid men med RPG element och ja då ingår det saker som fiender med mer hälsa, vapen som olika stats.

Kan förövrigt säga att när jag spelade så tog fienden inte så många skott utöver kanske bossar och elit fiender. Varför inte bara ha lite fantasi att det är en ny typ av kevlar de har på sig?

Här är en till som ser fram emot det. Själv gillar jag rpg-elementen samt att det finns en story som du kan välja att köra ensam eller med polare. Stämningen passar mig utmärkt, älskar allt med postapokalyptiska vibbar. Sedan går det ju inte att förringa att det ät trots allt verkar bara många som gillat det när det fått möjlighet att spela.

Ser fram emot betan på PS4 nu den 29/1

Medlem

Alltså hur många kulor krävs det att döda en person? Sen tycker jag att bakgrunden är fylld med alldeles för mycket saker, färger, siffror osv

Medlem

Bulletsponge i shooters är nog det värsta. De får se till att ändra vapenskadan eller göra headshots värdefulla.

Detta spelet har gått från att vara ett av de mest efterlängtade till väldigt lågt intresse, tråkigt :/

Medlem

Ett helt mag per kill. Gömma sig bakom skydd 90% av tiden. UI:t ser hemskt ut...

Finns det något nytt eller unikt i detta spel? Eller är det bara gömma, sikta, skjuta ända fram till slutet? Verkar lite trist...

Inaktiv
Skrivet av dMike:

Jamen... Suck! Samma fel som Bethesda gör.
De låter tåligheten gå upp med nivån men vapenskadan är ungefär konstant, vilket leder till att spelet blir astråkigt och overkligt på högre nivåer. Alla högnivå-motståndare kräver 10-20 magasin mitt i nyllet för att bli skadade. Tråkigt!

Man måste låta vapenskadan gå upp med nivåerna också, även om det nu är "overkligt" men det blir ett bättre spel.
Man väljer att spela RPG för att högre nivå ska betyda att man lätt mejar ner lättare motstånd inte att man får pansarhud x 10.

Men så är det ju, ju högre nivå på vapnet ju mer skada gör du och som sagt lätt kan plöja ner lättare fiender. Det fungerar precis som andra rpg med vapen stats osv.

Skrivet av spel_15:

Alltså hur många kulor krävs det att döda en person? Sen tycker jag att bakgrunden är fylld med alldeles för mycket saker, färger, siffror osv

Beror på vilken level det är på vapnet och level på fienden, The Division är ett RPG i första hand.

Skrivet av Kiriakis:

Bulletsponge i shooters är nog det värsta. De får se till att ändra vapenskadan eller göra headshots värdefulla.

Detta spelet har gått från att vara ett av de mest efterlängtade till väldigt lågt intresse, tråkigt :/

Har för mig att headshots ger 3x skadan samt att ju högre nivå på vapen ju mer skada gör man.

Medlem
Skrivet av Airborne:
Skrivet av Nocturnal77:

Jag kan tyvärr inget annat än att hålla med toppkommentaren...

"yeah, i didnt like it. I was thinking it would be a polished dayz, but it´s just another 3rd person cover and shoot game, they said rpg, but I saw less rpg than fallout 4. It take too many bullets to kill someone and all that numbers popping up... a lot of people will enjoy this but I will pass."

Även om jag inte hade jämfört detta med DayZ...

Oh well, attans...

P.S
22:20 > 22:26. Två maskingevär skjuter på samma samma spelare på 5 meters avstånd, och han dör först efter hela 6 sek. Spelaren har en M60 ffs. Fascinerande. Även om den han skjuter på har högre level så borde en M60 slita honom i stycken...

Säg inte att det beror på att spelet är en RPG. Jag dödar det mesta med ett skott i Fallout4. Det beror på att det är en MMO och det är synd... Men, det hade väl kostat dem 2-3x så mycket och ha en SP-kampanj + multiplayer och då kan de inte tjänat lika mycket extrapengar på DLC och mikrotransaktioner.

Spelat har ju singleplayer, det är bara att du kan köra det coop också, dom håller tyst om storyn (vilket uppskattas då jag personligen inte vill ha spoilers) men lyssnar du på flera youtubers så hintar dom till en bra story som iaf enligt mig är en bra grogrund till ett bra singleplayer.
Angående att fiender kräver många skott för att döda...well ta vilket RPG som helst...inte fan dör fienderna av att man hugger dom med ett lasersvärd, eller får grava brännskador och dör av att dom får en eldboll i ansiktet, det är inte ett FPS á la CS, BF osv där headshot dödar rätt fort...hade det varit det så hade ju det inte spelat nån roll vilken level man var på eller hur bra gear man har...skjut på huvudet så dör dom. Bossfighterna hade kanske inte blivit så roliga

Tack för info, nu blev jag lite gladare.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Jag kommer att spela detta och jag kommer mest troligen att älska spelet av allt jag har sett hitintills. Jag kan bara inte bestämma mig för om upplevelsen gör sig bäst i soffan eller med ett krampaktigt grepp om musen.

Jag är inte känslig med grafiken och bryr mig inte det minsta om det är snyggt ifall andra mer relevanta delar i upplevelsen faller platt. Tät kontroll, bra respons, stabil uppdateringsfrekvens och känsla.

Medlem

Har jag missat nåt eller vet inte om detta har diskuteras förut men kommer konsolerna kunna spela ihop med Pc i coop. ? jag ser fram emot detta spel så jädra mycket.

Medlem

Jag ser inte riktigt hur man kan kalla detta "RPG". I så fall är ju Far Cry serien ett RPG också?

Någonstans har ju begreppet RPG, som i Role Playing Game, urholkats totalt till något som innebär att du låser upp olika skills/treats beroende på hur många timmar du spelat i princip. Det är fan inte Rollspel. Då är ju COD och BF rollspel också? Rollspel för mig involverar val som påverkar spelets händelser, aktiva val av livsåskådning och karaktärsutveckling. Det räcker väl inte med att man kan välja mellan 5 olika ansiktstyper och 3 olika pipskägg för att det ska kallas ett rollspel? Vad är skillnaden mellan min karaktär och din karaktär, förutom utseende och skilltree?

Nu har ju The Division förvisso inte avslöjat mycket av sitt SP läge, men jag misstänker att det mer liknar modellen för Titanfall, dvs ett svagt, pliktskyldigt SP läge (som bara finns för syns skull och för att kunna skriva Single Player bland sina keywords på Steam).

Detta är en 3rd person shooter med ett coversystem från R6 Vegas, cooldowns från vilket generiskt MMO/DOTA klon du vill, utfört av Ubisoft och där jag inte blir ett skit förvånad om det ska klättras upp i nått jävla torn eller radiomast för att få tillgång till nästa event i spelet....

/sur som fan

Medlem
Skrivet av Sandman666:

Jag ser inte riktigt hur man kan kalla detta "RPG". I så fall är ju Far Cry serien ett RPG också?

Någonstans har ju begreppet RPG, som i Role Playing Game, urholkats totalt till något som innebär att du låser upp olika skills/treats beroende på hur många timmar du spelat i princip. Det är fan inte Rollspel. Då är ju COD och BF rollspel också? Rollspel för mig involverar val som påverkar spelets händelser, aktiva val av livsåskådning och karaktärsutveckling. Det räcker väl inte med att man kan välja mellan 5 olika ansiktstyper och 3 olika pipskägg för att det ska kallas ett rollspel? Vad är skillnaden mellan min karaktär och din karaktär, förutom utseende och skilltree?

Nu har ju The Division förvisso inte avslöjat mycket av sitt SP läge, men jag misstänker att det mer liknar modellen för Titanfall, dvs ett svagt, pliktskyldigt SP läge (som bara finns för syns skull och för att kunna skriva Single Player bland sina keywords på Steam).

Detta är en 3rd person shooter med ett coversystem från R6 Vegas, cooldowns från vilket generiskt MMO/DOTA klon du vill, utfört av Ubisoft och där jag inte blir ett skit förvånad om det ska klättras upp i nått jävla torn eller radiomast för att få tillgång till nästa event i spelet....

/sur som fan

Skulle inte säga Titanfall utan mer som Destiny. Och sen som du förklarar saker och ting så skulle jag säga att du är inget fan till ubisoft iallafall så det spelar nog ingen roll vad dom släpper för nåt.

Medlem

Alltså seriöst, fienderna kutar rakt in i eldstriden som om de vore självmordsbenägna. Fast det är klart, om man tål 20-30 skott mot kropp och huvud så kanske det är den taktiken man kör.

Medlem

Jag var på förhandsvisningen av The Division på Comic-con 2014 och blev så vansinnigt besviken. Har undvikit att se något från spelet fram tills nu och hoppades att de hade fixat spelmekaniken, men allt såg ännu sämre ut nu.

Nej, nu var allt hopp ute. Trist.

Medlem
Skrivet av Odin:

Har jag missat nåt eller vet inte om detta har diskuteras förut men kommer konsolerna kunna spela ihop med Pc i coop. ? jag ser fram emot detta spel så jädra mycket.

Jag fick svar från officiella youtube/FB sidan när jag frågade om detta för några månader sedan och då sa dom att inga planer på multiformat kommer finnas. Dvs Pc spelare tex kan bara spela med andra PC spelare, tyvärr

Inaktiv
Skrivet av Zleec:

Alltså seriöst, fienderna kutar rakt in i eldstriden som om de vore självmordsbenägna. Fast det är klart, om man tål 20-30 skott mot kropp och huvud så kanske det är den taktiken man kör.

Det finns flera fraktioner och de vi fick se var typ brottslingar som hade rymt. Därav kan man ju inte förvänta sig att de ska ha SWAT taktik utan de kastar kroppar mot en och hoppas på det bästa.

Sedan finns det Cleaners som mer pushar tillbaka en med sina eldkastare och orsakar förvirring som jag har förstått det samt så finns det två fraktioner till.

Medlem

Nej inte ensam on att testa de jag kommer och har förbokat kommer att spela igenom de. Blir nice att slippa se alla whiners is spelet J/K. Vet inte vad folk förvänta sig med HP och skada. Har inga problem alls att man måste sätta några skott för att döda. Hoppas dock att damage counters kan stängas av eller ändras. Synd att lite saker har tagits ur spelet och de är inte alls like stort som de hypades till att vara men vi får se ser fram emot storyn.

12
Skriv svar