Ex-jätten Gametrailers stänger ner

Robot
Ex-jätten Gametrailers stänger ner

Videopionjären ger upp efter 13 år.

#unravel, #firewatch


Medlem
Ex-jätten Gametrailers stänger ner

Inte helt oväntat...och deras nya sida hjälpte knappast dem heller


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag var ofta inne på GT förr, men slutade när de gav alla AAA titlar 9+ hur dåliga de än var. De kunde i recensionen prata om bedrövligt monotont gameplay och ändå trycka in en 9.3 eller liknande i slutbetyg..

Releasehästryttare

Rip, älskade den sidan innan YT startade att ta upp all tid, men som ovan sagt så har de varit för givmilda med höga scores de senaste åren än vad man själv tycker.

ELF
Medlem

Tråkigt, men inte så konstigt när man har youtube.
Tyckte dock det en gång i tiden var en riktigt bra sida för just trailers.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Knappast en känd sida då jag aldrig hört talas om den.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Ojdå. Var nog inne på GT I princip dagligen under närmare 10 år, men sedan ett par år har det nog snarare blivit en gang i månaden för att kanske se ett avsnitt med Angry Video Game Nerd eller Kyle Bosman.
Tycker fortfarande att deras videorecensioner var riktigt bra.

FM-guru
F.d. Sisyr

För X antal år sen gick jag alltid till den sidan för att titta på just speltrailers. Recensioner läste jag på annat håll, men mer eller mindre alla speltrailers såg jag där. Hade egentligen ingen anledning till att sluta besöka sidan, då jag inte var missnöjd, men så blev det!

Skrivet av Kleptoman:

Knappast en känd sida då jag aldrig hört talas om den.

lol'd, narcissismen är strong in this one.

Medlem

De hade ofta bättre bildkvalité på videorna än andra sidor, inkl FZ. Host.
Dock inte varit så ofta där pga få spel varit intressanta nog att söka bättre trailerkvalla för, trist nog.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

De hade en funktionell design på sin sida, men gjorde sedan om den till ett virrvarr av knappar, reklam och sektioner. De tappade fokus från sin huvudfunktion, att publicera nya trailers. Direkt efter designbytet till deras "nya" design tappade jag intresset för sidan.

Jag tror fortfarande det finns ett behov av en sida som publicerar nya speltrailers utan en massa annat fluff runtomkring, dock valde GT att gå en annan väg.

Medlem

Bästa videosidan med råge. Vila i frid.

Medlem

Eftersom nyhetsförfattaren missade att skriva det.

GameTrailers ändrade sitt betyg på Bloodborne och gav det 10/10, det enda spelet som fått perfect score hos GT.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Knappast en känd sida då jag aldrig hört talas om den.

Troll detected.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Vercadi:

Eftersom nyhetsförfattaren missade att skriva det.

GameTrailers ändrade sitt betyg på Bloodborne och gav det 10/10, det enda spelet som fått perfect score hos GT.

Udda val, men kör till!

Medlem
Skrivet av Dagonath:

Jag var ofta inne på GT förr, men slutade när de gav alla AAA titlar 9+ hur dåliga de än var. De kunde i recensionen prata om bedrövligt monotont gameplay och ändå trycka in en 9.3 eller liknande i slutbetyg..

Precis så där var det för mig också! Tappade helt tilltron till dem. Har inte varit in på deras sida på många många år.

Medlem

Har för mig jag började kika på sidan runt år 2005. Sen kollade jag den nästan dagligen mellan 2006-2011. Angry Video Game Nerd var väl favoriten att kika på, men jag var väl mest där för deras recensioner som bjöd på bra HD-kvalité, ganska långa videos och ofta visade mycket nytt material.

Men sen slog design-förändringar till och blev inte alls en lika trevlig upplevelse att vara på sidan.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Knappast en känd sida då jag aldrig hört talas om den.

välkommen till tvspel. du blir inte långvarig

Medlem

Tråkigt att höra. Har alltid föredragit deras videorecensioner över IGN och Gamespots då de för mig känns mer genuina. Vart ska man nu ta vägen.

Medlem

Kommer att sakna den, kollar ofta på recensioner via deras iPad-app som var riktigt bra. Och jag tycker att "Pach-Attack!" med Michael Pachter var riktigt underhållande när de hade det segmentet.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Var inne på deras sida dagligen när man gick i skolan.
Fast har inte besökt dom minst på 10 år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag har svarat på deras enkäter i flera år där jag berättade att deras nya sida sög och att det var anledningen till att jag aldrig gick in där mer. Videona hade pisskvalite och buffrade.

Tyvärr förtjänade dom att gå i graven om man inte fattar att hemsidan förstörde upplevelsen och skrämde bort alla trogna gamers.

Medlem

Brukade ändå besöka lite då och då men nya sidan hade mer fel än rätt och det blev oinstressant med deras recensioner. Såg dock ut som det var ett gäng som hade rätt roligt tillsammans och hittade på flummiga saker. Dock som andra säger tog Youtube över helt och GT blev närmast oinstressant som egen sida. De skulle nog försökt gå över till Youtube tidigare som kannal och anpassa sig lite mer till ändringarna i omvärlden.

Medlem

Har aldrig gillat GT vet inte varför. Tacka vet jag FZ hoppas ni håller öppet i 30 år till

Medlem
Skrivet av BWG:
Skrivet av Dagonath:

Jag var ofta inne på GT förr, men slutade när de gav alla AAA titlar 9+ hur dåliga de än var. De kunde i recensionen prata om bedrövligt monotont gameplay och ändå trycka in en 9.3 eller liknande i slutbetyg..

Precis så där var det för mig också! Tappade helt tilltron till dem. Har inte varit in på deras sida på många många år.

Ja här någon gång så insåg man att det fanns andra intressen än recensenterna som styrde betyget. Tråkigt.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Besökte då och då sidan för några år sedan för att se på deras och ScrewAttacks topp 10-videor. Sedan blev designen skit, tog flera minuter att hitta topp 10-videorna, när de ännu till började släppa dem med långa mellanrum slutade jag besöka sidan helt.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Slutade besöka GT för många år sedan då det kändes som de hade sålt sig ganska rejält. Att de förknippas med Geoff Keighley hjälpte ju inte direkt det heller.

Medlem

Gillade deras Retrospectives eller vad de nu kallade dem.

Medlem

Kyle Bosman diggar jag som faen.

Medlem

Fan, lutar man sig tillbaka och tänker så var denna sidan jävligt stor ändå, var som andra inne på den sjukt mycket. Speciellt för avgn+screwattack och trailers, men också som andra, slutade helt gå in där efter ett tag, vet inte varför men själva sidan blev typ sämre...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Kommer att sakna den, kollar ofta på recensioner via deras iPad-app som var riktigt bra. Och jag tycker att "Pach-Attack!" med Michael Pachter var riktigt underhållande när de hade det segmentet.

Just ja, Pachter kollade även jag på. Hade jag glömt, trots att även mina frågor kom med en gång
Han var väl inte särskilt duktig när det kom till spel, men spelföretag o ekonomi kunde han, och djupdök i regel kring såna frågor som andra aldrig tog upp men som många gånger ändå var intressant. En särskild insyn i branshen.

12
Skriv svar