Första The Division-patchen klar – men när släpps spelet?

Redaktör
Skrivet av Kane:

Er omröstning visar rätt tydligt vad konsumenterna vill ha och velat ha länge, även när företagen stretade emot och piraterna tog över.

Man har fått tillbaka marknad idag, nästan helt på multiplayer men stretar ännu med singleplayer.

Ibland borde man lyssna på sina konsumenter snarare än att ihärdigt försöka påtvinga dem ett system de vet kan vara bättre och smidigare. Annars är risken stor att de skapar det själva.

Det är inte så enkelt. The Division säljs globalt, eller i alla fall i västvärlden, och den som röstar i en FZ-nyhet har inte nödvändigtvis samma smak som tyskar, australier, italienare eller jänkare. Norden och Tyskland är starka pc-marknader, medan t.ex. USA är betydligt mer konsolinriktade.


signatur
MEG
Medlem

Hmm första patchen har kommit men spelet är ännu inte släppt


signatur

Death is only the beginning

Medlem

fler personer borde lära sig att det inte finns någon garanti för att spel kommer fungera tillfredställande efter det är patchat..
Välj refund direkt, så dom lär sig att inte släppa trasigt skit.

Medlem

Fast nu är ju den digitala plattformen ständigt ökande och den fysiska på konstant nedgång. Därtill finns det ett gigantiskt mörkertal som gynnar den digitala plattformen eftersom massor med folk, mig inräknat, köper fysiskt kopia och använder koden i någon klient som Steam eller hos Blizzard eller liknande (de två senaste wow-expansionerna köpte jag på ICA Maxi och Elgiganten för ett pris långt under ordinarie hos Blizzard. Således en fysisk kopia såld men aldrig någonsin använd mer än koden). Inte minst saknas köp av koder från fysiska produkter i cd-keystores som sen används digitalt. En enorm mängd datordelar säljs med tillhörande spel där koden sen säljs vidare och löses in digitalt av nån annan än köparen.

Jag vidhåller, er omröstning visar precis vad konsumenterna efterfrågat och skapat egna lösningar för när de som levererar stretat emot. Folket på FZ är inte "konsumenterna" men folket på FZ är konsumenter.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Skönt, nu är det så nära att det bara är att luta sig tillbaka och låta den oundvikliga releasen rulla in
Lite surt att man har en arbetsdag innan det blir panga av, men men, snabbt avklarat.

Medlem

Bryr mig inte nämnvärt exakt på klockslaget när det släpps. Väntar i vanlig ordning med köp tills man läst några reviews. Så slipper man de värsta problemen med buggar och servrar som dyker. Och köpa grisen i säcken. Watch Dogs *host*


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Tomtampong:

Det mest intressanta är huruvida spelets endgame är nåt att ha. Make-or-break:ar ett eventuellt köp.

End game kommer inte att vara något att hänga i granen vid release. Faktum att man inte kan tradea kan exempelvis bero på att end game bara består av att hitta loot. Kan man tradea tar spelet slut snabbare. Föreslår att du väntar till April då "end game"-DLC:n(gratis) släpps med utmanande instancer för 4-mannagrupper. Då hinner du få en känsla för spelet med.

Själv kör jag från start i morgon

Medlem

Betan fungerade oförväntat bra för mig, så jag tog och förbokade. Det är första gången på länge som jag förbokar ett Ubisoft-spel. Beror nog mycket på att det är Massive som sköter utvecklingen och inte Montreal eller andra skojarstudios.

Medlem

vad finns det att göra i detta spel när man har nått max level och fått tag i hyffsad utrustning.
Är det bara leka polis eller döda allt och alla i DZ?
Fick en kännsla av att det inte finns något att sträva efter.

Medlem
Skrivet av Guttryl:

vad finns det att göra i detta spel när man har nått max level och fått tag i hyffsad utrustning.
Är det bara leka polis eller döda allt och alla i DZ?
Fick en kännsla av att det inte finns något att sträva efter.

Lite tidigt att fundera över End-game kanske? Känns som man har rätt mång timmars spelande framför sig innan det ens kommer på tal. Första DLC (gratis) kommer ju i april:

Incursions
In April, the first free update will introduce the first incursion, a new challenging end-game activity developed specifically for squad play. Teams will be able to test their skills as they face seemingly unstoppable enemies to gain high-level weapons and equipment. This update will also add one of the community’s most-wanted feature, loot trading; allowing players in the same group to trade loot collected during a co-op game session.

Medlem
Skrivet av Guttryl:

vad finns det att göra i detta spel när man har nått max level och fått tag i hyffsad utrustning.
Är det bara leka polis eller döda allt och alla i DZ?
Fick en kännsla av att det inte finns något att sträva efter.

PvE raids lär bli populärt bland de spelarna. Har redan utlovats content för den delen.
Själv är jag mer intresserad vad PvP-delen kan erbjuda. Factionwars hade ju varit av stort intresse. Kanske kunna få dekorera sitt HQ med flaggor och baners från den faktion man vill tillhöra, och pryda stolpar ute på gatan med huvudena av sina fiender >:D

Medlem

Testa spelet i betan och blev inte särskilt imponerad. Tyckte gameplayet var rätt meh....

Medlem

Enligt mitt Steam släpps spelet vid midnatt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag kommer inte nödvändigtvis stå över, men jag kommer definitivt vänta med ett köp. Jag vet helt enkelt inte om ett tredjepersons cover shooter är nåt för mig, betan var lite meh för min del. Köper jag det blir det via steam om det går, måste man ha uplay installerat ändå så kan jag lika gärna handla där,beroende på pris förstås. Kan bli en fysisk kopia som jag sen reggar på steam, gjorde så med rainbow six, och det blev nästan 200 pixlar billigare.

Medlem
Skrivet av Stag:

Enligt mitt Steam släpps spelet vid midnatt.

Här med, lite förvirrande, men hoppas att det går att spela då. Då kanske man kan köra 1-2 timmar iaf. Annars blir det inget förrän efter jobbet imorgon.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Guttryl:

vad finns det att göra i detta spel när man har nått max level och fått tag i hyffsad utrustning.
Är det bara leka polis eller döda allt och alla i DZ?
Fick en kännsla av att det inte finns något att sträva efter.

Lite tidigt att fundera över End-game kanske? Känns som man har rätt mång timmars spelande framför sig innan det ens kommer på tal. Första DLC (gratis) kommer ju i april:

Incursions
In April, the first free update will introduce the first incursion, a new challenging end-game activity developed specifically for squad play. Teams will be able to test their skills as they face seemingly unstoppable enemies to gain high-level weapons and equipment. This update will also add one of the community’s most-wanted feature, loot trading; allowing players in the same group to trade loot collected during a co-op game session.

Jag är 100% övertygad, om att tanken på endgame aldrig ens nått utveklingstadie. Är så dom här skit spelen designas.

Nästan värre än en M Night Shyamalans film (Inte ens, en bra).

Skrivet av walter_iego:

Spara era pengar ett litet tag. Köp inte dag 1.

Jag ger mig själv en bitchslap eftersom jag själv inte kunde låta bli. Köpte billig nyckel + nyckel till season pass på Elgigantens hemsida (nedladdning) och sitter nu som ett barn och gungar framför dator.

Speldemonen på axeln made me do it.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Guttryl:

vad finns det att göra i detta spel när man har nått max level och fått tag i hyffsad utrustning.
Är det bara leka polis eller döda allt och alla i DZ?
Fick en kännsla av att det inte finns något att sträva efter.

Lite tidigt att fundera över End-game kanske? Känns som man har rätt mång timmars spelande framför sig innan det ens kommer på tal. Första DLC (gratis) kommer ju i april:

Incursions
In April, the first free update will introduce the first incursion, a new challenging end-game activity developed specifically for squad play. Teams will be able to test their skills as they face seemingly unstoppable enemies to gain high-level weapons and equipment. This update will also add one of the community’s most-wanted feature, loot trading; allowing players in the same group to trade loot collected during a co-op game session.

Jag är 100% övertygad, om att tanken på endgame aldrig ens nått utveklingstadie. Är så dom här skit spelen designas.

Nästan värre än en M Night Shyamalans film (Inte ens, en bra).

Phu, tur att du slipper köpa det...glad för din skull. Önskar dig en jätterolig tisdag med något helt annat.

Medlem

Verkar som att Ubisoft har ändrat nu. PC släpps i Europa vid midnatt

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Verkar som att Ubisoft har ändrat nu. PC släpps i Europa vid midnatt

yepp official news on stream

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av walter_iego:

Spara era pengar ett litet tag. Köp inte dag 1.

Jag ger mig själv en bitchslap eftersom jag själv inte kunde låta bli. Köpte billig nyckel + nyckel till season pass på Elgigantens hemsida (nedladdning) och sitter nu som ett barn och gungar framför dator.

Speldemonen på axeln made me do it.

Haha helt rätt, du verkar va en skön snubbe utifrån fz forumet, lust å lira lite ihop nån dag? Kan ta steam i pm om så är fallet.

Mvh

Medlem

Its alive!
på PCn.

Medlem

japp det är igång =P snacka om fail med info mm

Medlem

meh för mig står det endast "preloaded" kan inte starta =( har ej steam versionen utan enbart uplay

Medlem

Har lirat ett par timmar nu, mind blown! Bara level 6 än men episk känsla och otrolig grafik. Än så länge helnöjd.

Medlem

@xorpen
Jag kommer inte förbi broklyn läget, hur gjorde du? Är bara level 2 2/3 delar men kommer inte vidare. Tacksam för hjälp!!

Releasehästryttare

Spelet har varit ute några timmar nu, var är alla recensioner ?

Edit: varför kan jag inte upp tumma kommentarer ?

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet har varit ute några timmar nu, var är alla recensioner ?

Edit: varför kan jag inte upp tumma kommentarer ?

Dom sitter väl fast i "vi räknade inte med så här många spelare" helvetet, även känt som i "vi hade inte råd med serverparken för dag 1 eftersom det ebbar ut efter någon vecka." syndromet som vi alla som var där för D3 kommer ihåg

Så här är statusen för mig iaf:
https://pbs.twimg.com/media/CdANyZ6UYAEoG9d.jpg:large

Medlem

07:12 fick jag logga in i uPlay. Då väntade en 3.5 gb patch.. kul att den inte bakades in i preloaden.

123
Skriv svar