Läckt Nintendo NX sedd - hos Division-Massive?

Medlem

Hur den nya kontrollen än kommer se ut så vill inte jag säga att den är dålig innan jag testat den. Men innan jag köper ett NX vill jag se att de stora utvecklarna stödjer den.

Medlem

Med tanke på antalet knappar är det inte svårt att lista ut vad det blir för slags spel. En videobandspelare har fler knappar, här är det roliga att man får hålla nere playknappen för att spela vidare. De alster som uppstår och säljs för en dyr slant lär så att säga bli väldigt enkelspåriga. Men, men olika människor har olika smak. En del är fullt nöjda med tittut och sådan hjärnkittlande entertainment.

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Propy:
Skrivet av kadavriak:

Ojoj nu kommer gnällspikarna fram. Gissar att ni var sådana som gnällde lika mycket över digitalkameror, smartphones och skivat bröd med? Jag tycker det är härligt att Nintendo (om nu detta ens har nåt att göra med NX) riktar sig mot Early Adopters.

Kör på, Nintendo och låt gnällspikarna sitta kvar med sina halvdassiga PC-kopior till konsoler som snarare håller tillbaka teknikutvecklingen än driver den framåt! Playstation 4? XBox One? Redan på namnet hör man hur mycket innovation det ligger bakom dessa...

Så folk som inte håller med dig är gnällspikar men du kan gnälla på Xbox och PS4?

Men herregud vad svårt vissa verkar ha för att läsa vad jag skriver...

Om det är så svårt för "vissa" att förstå det du skriver så kanske du inte varit så tydlig som du tror. Hur ska man tolka det du skrev? Jag har tydligen helt missförstått dig.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Wohooo vibrerande kontroller nu är framtiden här! Samma med onlinetjänster... har väl funnits till PC i tjugo år snart. Snacka om teknikutveckling. Förresten var det väl Nintendo som var först med vibrerande kontroller (N64) med.

Eftersom Nintendo i princip är de enda som utvecklar (bra) spel till sin WiiU (jag instämmer att namnet är ett dunderfiasko) tycker jag inte att de håller tillbaka nån teknikutveckling, snarare tvärtom. De är de enda som driver den framåt på det område de valt att gå med sin konsol. Om det området är rätt eller fel kan man dock diskutera jag tycker att WiiU lämnar en hel del att önska men (de bra) spelen till ligger långt före vad de övriga "next gen" konsolerna har på sin repertoar.
.

Du kanske inte minns det men när dualshock kom ut så var det väldigt originellt. Något som bara funnits i typ 3kg joysticks och rattar fanns nu i en liten handkontroll. Och om du minns ännu mer så kunde inte nintendo bygga en egen kontroll utan var tvungen att bygga en ful klump man kopplade på. Något som du säkert hade kallat för innovation vid den tidpunkten. Onlinetjänster som vi är vana och se dem har inte funnits länge med vänner. spelbiblotek mm.

Nintendo är de nästintill de ända som utvecklar spel till WiiU pga deras teknik och gränssnittet. Och när de väl utvecklar spel så är det ett nytt supermario där man kan gå på väggarna också. (Alla nintendo-fanboys och aftonbladets speljournalister skriker innovation!)

Medlem

Jo visst var dualshocken innovativ när den lanserades för 20 år sedan, men jag tycker inte man kan leva på så gamla meriter vad gäller innovation. Jämförelsevis har nog den analoga D-paden från NES:en (eller G&W spelen) betytt med för tv-spelens utveckling. Eller Atari 2600 för den delen och då får man nästan säga att Atari var ett av minst innovativa spelföretagen någonsin vilket starkt bidrog till deras kollaps senare.

Sedan tycker jag kritiken mot Nintendo i form av "de gör bara samma Mario och Zelda om igen" är missriktad. Vilken större spelutvecklare gör inte samma sak? Jag skulle nästan vilja påstå att Nintendo är en av de som vågar ändra mest i sina spel när många andra tycker att bättre grafik = bättre spel = innovation.

Medlem

Jag tror inte detta är den fullständiga konsollen om det skulle vara relaterat.

123
Skriv svar