Allison Road går samma öde till mötes som inspirationen Silent Hills

Robot
Allison Road går samma öde till mötes som inspirationen Silent Hills
Medlem
Allison Road går samma öde till mötes som inspirationen Silent Hills

Vad synd. Var ett spel jag såg fram emot. R.I.P Silent Hill:(

Medlem

Detta hade kunnat bli ett grymt VR-spel. =(

Medlem

WTF! Ett spel som verkade otroligt lovande.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jahapp, nu när varken P.T. eller Allison Road blir verklighet faller hoppet slutligen på The Visage. Tredje gången gilt, eller?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jahapp, nu när varken P.T. eller Allison Road blir verklighet faller hoppet slutligen på The Visage. Tredje gången gilt, eller?

https://www.youtube.com/embed/bMlTSukHsX0

Oj den har jag helt missat! Tack för att du länkade!

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jahapp, nu när varken P.T. eller Allison Road blir verklighet faller hoppet slutligen på The Visage. Tredje gången gilt, eller?

https://www.youtube.com/embed/bMlTSukHsX0

Garanterat någon jävel som ligger bakom och gnäller halsen av sig, så blir nog samma öde med the visage

Medlem

Gissar på att det kan ha att göra med att det är relativt lätt att mer eller mindre kopiera en demo, men väldigt svårt att göra ett helt spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jahopp, ska vi aldrig få ett riktigt bra skräckspel?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hade noll förhoppningar om spelet.
Förstår mig inte riktigt på varför folk tror att när ett gäng indieutvecklare man aldrig har hört talas om ska försöka sig på göra ett P.T., gjort av legendariska Hideo Kojima och Guillermo Del Toro (och även legendariska horror-manga-skaparen Junji Ito var involverad) att det skulle ens bli lika bra.

Grejen är ju också den att de gjorde P.T. i den formen den fick för de inspirerades av alla dåliga indie-skräckspel och ville gömma ett FAKTISKT BRA spel i den formen. Vill ni spela "P.T.-kloner" så finns det gott om dem redan släppta före PT och efter . De alla suger dock för spelutvecklarna saknar talang.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Hade noll förhoppningar om spelet.
Förstår mig inte riktigt på varför folk tror att när ett gäng indieutvecklare man aldrig har hört talas om ska försöka sig på göra ett P.T., gjort av legendariska Hideo Kojima och Guillermo Del Toro (och även legendariska horror-manga-skaparen Junji Ito var involverad) att det skulle ens bli lika bra.

Grejen är ju också den att de gjorde P.T. i den formen den fick för de inspirerades av alla dåliga indie-skräckspel och ville gömma ett FAKTISKT BRA spel i den formen. Vill ni spela "P.T.-kloner" så finns det gott om dem redan släppta före PT och efter . De alla suger dock för spelutvecklarna saknar talang.

Jag tror att en ganska stor faktor till att P.T. blev så uppmärksammat var den fotorealistiska grafiken. Tidigare skräckspel har inte varit särskilt grafiskt imponerande.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Trist. såg riktigt lovande ut.

Medlem
Skrivet av mh76:

Trist. såg riktigt lovande ut.

håller med, hade ju tänkta bereda mig med ett par nya underkläder för detta men icket :/

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av DarkZide8:

Hade noll förhoppningar om spelet.
Förstår mig inte riktigt på varför folk tror att när ett gäng indieutvecklare man aldrig har hört talas om ska försöka sig på göra ett P.T., gjort av legendariska Hideo Kojima och Guillermo Del Toro (och även legendariska horror-manga-skaparen Junji Ito var involverad) att det skulle ens bli lika bra.

Grejen är ju också den att de gjorde P.T. i den formen den fick för de inspirerades av alla dåliga indie-skräckspel och ville gömma ett FAKTISKT BRA spel i den formen. Vill ni spela "P.T.-kloner" så finns det gott om dem redan släppta före PT och efter . De alla suger dock för spelutvecklarna saknar talang.

Jag tror att en ganska stor faktor till att P.T. blev så uppmärksammat var den fotorealistiska grafiken. Tidigare skräckspel har inte varit särskilt grafiskt imponerande.

Ja, grafikmotorn var också en grej förstås - men ändå - Vilken utvecklare som helst + grafiken + "gör som PT" betyder inte ett bra spel. Jag tycker att alla dessa efterapare är så tråkiga och jag betvivlar starkt att nån av dem kan göra det bra.

Medlem

De ska väl satsa på något nytt hjärndött MOBA nu när Overwatch blev en sådan succé. När fan ska vi få ett äkta skräckspel igen?


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

Folk hetsar upp sig för ingenting..
Några fans kopierar ett demo och "ska släppa ett spel".
Folk blir tokiga!

Lugna ner er, det fanns Ingenting där förutom en kopia av ett demo.

Medlem
Skrivet av Necroluster:

De ska väl satsa på något nytt hjärndött MOBA nu när Overwatch blev en sådan succé. När fan ska vi få ett äkta skräckspel igen?

Vi hade SOMA som var helt lysande förra året.

1
Skriv svar