Nytt God of War avtäckt! Fornnordisk mytologi och brutal bossfight i första trailern

Medlem

Om ändå detta kunde släppas till PC!

Medlem

Mamma Kratos måste varit storrökare då deras avkomma minst sagt har vissa hudåkommor.

Medlem
Skrivet av omEn:

This. Nu har jag ännu ett skäl att köpa en PS4.

Detta och Uncharted 4 blir mumma. Dock känns det fortfarande ganska hjärndött att köpa en hel konsol för två spel. Får vänta tills priserna faller ännu mer eller låna en från en polare

Du har ju lovande Horizon: Zero Dawn som kommer också.

Medlem
Skrivet av notice:
Skrivet av omEn:

This. Nu har jag ännu ett skäl att köpa en PS4.

Detta och Uncharted 4 blir mumma. Dock känns det fortfarande ganska hjärndött att köpa en hel konsol för två spel. Får vänta tills priserna faller ännu mer eller låna en från en polare

Du har ju lovande Horizon: Zero Dawn som kommer också.

Ser coolt ut men jag vet inte har inte riktigt fastnat för det än. Av det jag sett hittills är allt hype på grafik jag väntar lite för att se mer gameplay. Antar att de visat ngt nytt under E3 men inget jag sett än, får kolla på det.

Medlem
Skrivet av omEn:
Skrivet av notice:
Skrivet av omEn:

This. Nu har jag ännu ett skäl att köpa en PS4.

Detta och Uncharted 4 blir mumma. Dock känns det fortfarande ganska hjärndött att köpa en hel konsol för två spel. Får vänta tills priserna faller ännu mer eller låna en från en polare

Du har ju lovande Horizon: Zero Dawn som kommer också.

Ser coolt ut men jag vet inte har inte riktigt fastnat för det än. Av det jag sett hittills är allt hype på grafik jag väntar lite för att se mer gameplay. Antar att de visat ngt nytt under E3 men inget jag sett än, får kolla på det.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160614/arga-robotdinosaur...

Om du har missat

Medlem
Skrivet av notice:
Skrivet av omEn:
Skrivet av notice:
Skrivet av omEn:

This. Nu har jag ännu ett skäl att köpa en PS4.

Detta och Uncharted 4 blir mumma. Dock känns det fortfarande ganska hjärndött att köpa en hel konsol för två spel. Får vänta tills priserna faller ännu mer eller låna en från en polare

Du har ju lovande Horizon: Zero Dawn som kommer också.

Ser coolt ut men jag vet inte har inte riktigt fastnat för det än. Av det jag sett hittills är allt hype på grafik jag väntar lite för att se mer gameplay. Antar att de visat ngt nytt under E3 men inget jag sett än, får kolla på det.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160614/arga-robotdinosaur...

Om du har missat

Tack för länken. Det såg väldigt intressant ut.

Medlem
Skrivet av magiul:

Spontant känns den grekiska gudomen som en mycket, mycket bättre backstory, då det finns gott om jättelika monster att slåss mot. I fornnordisk mytologi är det mer människolika varelser. Men om man köper hybridmytologin så såg miljöerna rätt intressanta ut.

God of War har alltid haft väldigt enformiga färgskalor, förhoppningsvis kan det bli ändring på det nu när man flyttar sig norrut mot grönska och snö.

Det finns en del monster men alla är inte så kända

Midgårdsormen (där snackar vi epic battle)
Grendel
Isjättarna
Älgfrode
Troll (?)
Fenrisulven
Hate eller Månegarm (också en ulv)
Lindorm
Blotrese
Fafner (drake)
Finngalkn (ungefär en kentaur)
Nidhögg (drake)
Skoll (en till ulv)
Ser man till lite mer generell fornnordiska sägner finns ju även lyktgubbe, skogsrå, gastar, gengångare, kraken, bäckahäst, vittra m.fl.

12
Skriv svar