Blizzard arbetar med problemen i Overwatchs tävlingsläge
Hörde något om att vissa kartor påverkade rating mer (både vid vinst och förlust) än andra, så vann man 2-3 stycken kartor med låg rating och sen förlorade en hög så gick man ändå minus totalt trots att man vunnit fler. Hörde även att supportkaraktärerna fick mindre rating överlag pga. att servrarna värderar skada och kills högre.
40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.
Känns nästan som man vill skippa denna säsong. Får se vad nästa patch innehåller, har avvaktat med overwatch pga systemet som är på plats nu.
Så länge du inte har internet problem så är det ju inget att oroa sig för, gällande den biten iallafall.
Hörde något om att vissa kartor påverkade rating mer (både vid vinst och förlust) än andra, så vann man 2-3 stycken kartor med låg rating och sen förlorade en hög så gick man ändå minus totalt trots att man vunnit fler. Hörde även att supportkaraktärerna fick mindre rating överlag pga. att servrarna värderar skada och kills högre.
Ja capture and hold kartorna är buggade. Och det verkar lite random hur ratingen kommer påverkas så finns ju helt klart en del att justera.
Men vad ni slarvar när ni skriver, FZ, "..."spelar du ingen roll...", "Blzzardd"
Solly!
Jag hoppas att overtime kvarstår i spelet trots klagomål. Det gör ju att folk inte sitter på läktaren och mesar så fort det går dåligt, chansen till comeback är en riktig kick!
Är det inte Sudden death folk gnäller på?
40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.
Hörde något om att vissa kartor påverkade rating mer (både vid vinst och förlust) än andra, så vann man 2-3 stycken kartor med låg rating och sen förlorade en hög så gick man ändå minus totalt trots att man vunnit fler. Hörde även att supportkaraktärerna fick mindre rating överlag pga. att servrarna värderar skada och kills högre.
Har man inte många kills som support så spelar man inte så bra.
quickplay är roligare
Ja framför allt slipper man folk som säger åt en vad man ska spela för karaktär och kritiserar den/de stackare som har en dålig match. Sjukt dryga människor, även på så låg ranking som jag ligger på (runt 50).
exakt! under mina cirka 30 comp games som "solo" köare har jag hunnit blocka 18 pers, galet va "salty" många är
Meep!
Overtime är en rolig spelmekanik, Sudden-Death läget är dock tragiskt obalanserat och obegripligen så då det mycket enkelt gått att göra det helt rättvist.
Bra att blizzard förstår att det måste bort iaf, synd att de tänker vänta sålänge med att fixa.
Dock har jag inte förstått mig på rankingen ännu.
Har vunnit/förlorat flera matcher utan att begripa vad som avgör hur mycket rankingen påverkas. Mest jobbigt häromdagen när jag förlorade tre matcher i rad, vardera tappade mig en rank, för att sedan vinna en match och få tillbaks ungefär 1/10 av en rank.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Nu får man väl spela djävulens advokat lite men köar man för tävlingsläget får man nästan förvänta sig att kraven som ställs på en är högre än quick play. Kan inte riktigt spela vad man vill, spela för laget.
Jo förvisso men i många fall är problemet att många vill se cookie-cutter uppsättningar, som en checklist. T.ex. om mitt lag redan har täckt tanks och healers, har en Pharah för luftunderstöd så brukar jag ibland plocka en bastion för anfall om det är en escort. Om Bastion lämnas ifred eller har en sköld att sitta bakom är han extremt effektiv på att plocka isär hela laget om de är oförberedda men flera gånger när jag valt Bastion i attack har det blivit en smärre shitstorm.
Men om det t.ex. saknas tanks eller healers så självklart är det det man bör välja över sin main.
Nu får man väl spela djävulens advokat lite men köar man för tävlingsläget får man nästan förvänta sig att kraven som ställs på en är högre än quick play. Kan inte riktigt spela vad man vill, spela för laget.
Jo förvisso men i många fall är problemet att många vill se cookie-cutter uppsättningar, som en checklist. T.ex. om mitt lag redan har täckt tanks och healers, har en Pharah för luftunderstöd så brukar jag ibland plocka en bastion för anfall om det är en escort. Om Bastion lämnas ifred eller har en sköld att sitta bakom är han extremt effektiv på att plocka isär hela laget om de är oförberedda men flera gånger när jag valt Bastion i attack har det blivit en smärre shitstorm.
Men om det t.ex. saknas tanks eller healers så självklart är det det man bör välja över sin main.
Ja eller för all del om man väljer Junkrat när man ska attackera, då är det många som kollar snett. Men han gör ju sjuk skada och är klockren att komma runt försvar (sköldar t.ex.) genom att lobba in lite granater. Bara för att det finns en drös premades på twitch/youtube behöver inte alla spela exakt likadant, men det fattar inte vissa. Men absolut, man måste ju välja något som passar in i laget så man inte sitter med tre healers eller nåt annat knasigt. Men jag väljer ju hellre nåt som är liiite malplacerat än en "rätt" karaktär som jag spelar pissdåligt med, men det har folk supersvårt att acceptera.
Att det kan bli sudden death och det slumpas vilka som blir attackerande laget (och det inte blir någon switch) är helt absurd speldesign på ett competitive-läge. Om det är en cap point + escort payload så får de ju köra vem som klarar det snabbast eller något i den stilen, hur uppenbart som helst och ändå väljer de ett helt idiotiskt system istället där RNG:n avgör vem som har bäst chans istället för skickligheten.
Tänk om, tänk rätt.
Overtime är en rolig spelmekanik, Sudden-Death läget är dock tragiskt obalanserat och obegripligen så då det mycket enkelt gått att göra det helt rättvist.
Bra att blizzard förstår att det måste bort iaf, synd att de tänker vänta sålänge med att fixa.
Dock har jag inte förstått mig på rankingen ännu.
Har vunnit/förlorat flera matcher utan att begripa vad som avgör hur mycket rankingen påverkas. Mest jobbigt häromdagen när jag förlorade tre matcher i rad, vardera tappade mig en rank, för att sedan vinna en match och få tillbaks ungefär 1/10 av en rank.
Då mötte du antagligen folk som hade lägre rating än dig själv = du förlorar mer och vinner mindre på det, sen avgör ju dina stats lite också hur mycket poäng du får,är därför support spelare får mindre överlag.. Men som sagt, denna säsong fungerar inte riktigt som den ska ^^
Ja eller för all del om man väljer Junkrat när man ska attackera, då är det många som kollar snett. Men han gör ju sjuk skada och är klockren att komma runt försvar (sköldar t.ex.) genom att lobba in lite granater. Bara för att det finns en drös premades på twitch/youtube behöver inte alla spela exakt likadant, men det fattar inte vissa. Men absolut, man måste ju välja något som passar in i laget så man inte sitter med tre healers eller nåt annat knasigt. Men jag väljer ju hellre nåt som är liiite malplacerat än en "rätt" karaktär som jag spelar pissdåligt med, men det har folk supersvårt att acceptera.
Jo precis. Grejen med Overwatch är ju att allting har en counter och att spelet absolut låter en tänka utanför lådan när det kommer till laguppsättningar i olika lägen. På Ilos eller Liyang tower (king of the hill) t.ex. brukar jag slänga in en Torbjörn, ofta ofta till ett drös syrliga kommentarer från lagkamraterna. Men iom att de flesta är så fokuserade på att kontrollera objektivet är det ingen som bryr sig om en turret som står utanför zonen och eldar på allt som kutar mot det. Plus den +75 maxhälsa Torbjörn kan slänga ut gör en jaevla skillnad i långa loppet om man lever länge nog. Det är nog mest det att många som spelar är lite väl puritanska när det kommer till laguppsättningen men jag tar lätt hellre en bra junkrat i attack än en självmordsbenägen soldier eller vad som helst, bara den som lirar vet vad den sysslar med
Ja eller för all del om man väljer Junkrat när man ska attackera, då är det många som kollar snett. Men han gör ju sjuk skada och är klockren att komma runt försvar (sköldar t.ex.) genom att lobba in lite granater. Bara för att det finns en drös premades på twitch/youtube behöver inte alla spela exakt likadant, men det fattar inte vissa. Men absolut, man måste ju välja något som passar in i laget så man inte sitter med tre healers eller nåt annat knasigt. Men jag väljer ju hellre nåt som är liiite malplacerat än en "rätt" karaktär som jag spelar pissdåligt med, men det har folk supersvårt att acceptera.
Jo precis. Grejen med Overwatch är ju att allting har en counter och att spelet absolut låter en tänka utanför lådan när det kommer till laguppsättningar i olika lägen. På Ilos eller Liyang tower (king of the hill) t.ex. brukar jag slänga in en Torbjörn, ofta ofta till ett drös syrliga kommentarer från lagkamraterna. Men iom att de flesta är så fokuserade på att kontrollera objektivet är det ingen som bryr sig om en turret som står utanför zonen och eldar på allt som kutar mot det. Plus den +75 maxhälsa Torbjörn kan slänga ut gör en jaevla skillnad i långa loppet om man lever länge nog. Det är nog mest det att många som spelar är lite väl puritanska när det kommer till laguppsättningen men jag tar lätt hellre en bra junkrat i attack än en självmordsbenägen soldier eller vad som helst, bara den som lirar vet vad den sysslar med
Haha, hög igenkänningsfaktor där! Torbjörn brukar funka klockrent, men klagomålen drar igång högljutt direkt.
Ja eller för all del om man väljer Junkrat när man ska attackera, då är det många som kollar snett. Men han gör ju sjuk skada och är klockren att komma runt försvar (sköldar t.ex.) genom att lobba in lite granater. Bara för att det finns en drös premades på twitch/youtube behöver inte alla spela exakt likadant, men det fattar inte vissa. Men absolut, man måste ju välja något som passar in i laget så man inte sitter med tre healers eller nåt annat knasigt. Men jag väljer ju hellre nåt som är liiite malplacerat än en "rätt" karaktär som jag spelar pissdåligt med, men det har folk supersvårt att acceptera.
Jo precis. Grejen med Overwatch är ju att allting har en counter och att spelet absolut låter en tänka utanför lådan när det kommer till laguppsättningar i olika lägen. På Ilos eller Liyang tower (king of the hill) t.ex. brukar jag slänga in en Torbjörn, ofta ofta till ett drös syrliga kommentarer från lagkamraterna. Men iom att de flesta är så fokuserade på att kontrollera objektivet är det ingen som bryr sig om en turret som står utanför zonen och eldar på allt som kutar mot det. Plus den +75 maxhälsa Torbjörn kan slänga ut gör en jaevla skillnad i långa loppet om man lever länge nog. Det är nog mest det att många som spelar är lite väl puritanska när det kommer till laguppsättningen men jag tar lätt hellre en bra junkrat i attack än en självmordsbenägen soldier eller vad som helst, bara den som lirar vet vad den sysslar med
absolut, kruxet är väl när hela laget skiter i objektet då blir det lite irriterande
Brukar själv köra bastion på assault men jag supportar också laget så det kan komma framåt i dess olika modes
quod similis saporem blandeque coruscant