Djurrättsorganisationen Peta gör satir av Pokémon – spela deras Pokémon Black & Blue!

Robot
Djurrättsorganisationen Peta gör satir av Pokémon – spela deras Pokémon Black & Blue!
Medlem
Djurrättsorganisationen Peta gör satir av Pokémon – spela deras Pokémon Black & Blue!

Menar de inte #GottaKidnapAndEuthanize

Medlem
Skrivet av adde111:

Menar de inte #GottaKidnapAndEuthanize

#GottaKillMoreThanWeSave

Medlem

Under mina 30 år som gamer har jag aldrig varit med om dess like när det kommer till hur mycket det pratas om pokemon go. Säkert glömt bort något spelrelaterat, men tom mormor och morfar 85+ har fattat att ungarna springer runt och låtsasfångar monster med telefonen.

Medlem

Jag har en massa legofigurer undanstoppade i en låda; Hästar, Drakar, Apor och även Människor.. Vilket monster jag är.

Medlem

Man behöver ju inte ens gå in i byggnaden för att fånga dom hur so helst som vissa idioter verkar tro, så länge dom syns på gpsen så kan du ta dom, och då spelar det igen roll om du står 40-60 meter bort från där det sägs att dom ska stå.

Känns som att vissa som spelar pokémon GO vet om detta, men att dom vill leva in sig i spelet och göra som att dom måste stå 1 meter från en pokémon för att kunna fånga den....

Och när det kommer till peta, må vara nu att dom skojar till det, men jag har svårt att se dom som riktigt seriösa, hade inte dom blivit förbannad för ett par år sedan på bf3 för råttan man dödar?
Dom betedde sig som att råttan kunde känna smärta


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem

Inte ens Team Rocket var så evil som Peta.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Under mina 30 år som gamer har jag aldrig varit med om dess like när det kommer till hur mycket det pratas om pokemon go. Säkert glömt bort något spelrelaterat, men tom mormor och morfar 85+ har fattat att ungarna springer runt och låtsasfångar monster med telefonen.

Håller med dig, helt sjukt

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag har en massa legofigurer undanstoppade i en låda; Hästar, Drakar, Apor och även Människor.. Vilket monster jag är.

Undrar hur det är med dockhus, barbie osv. Det måste ju vara inte långt ifrån som att fånga riktiga människor och förslava dem. Tänk dig själv att stänga in en grupp människor i ett hus, sätta upp kameror överallt för att kunna se vad dom gör. Kanske göra en slags tävling av det, där man bedömmer deras gärningar och låter dom rösta ut varandra..... vänta nu... det låter bekant.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det här kan väll inte vara seriöst hehe

Medlem

Pokémon vill bli fångade.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Inte ens Team Rocket var så evil som Peta.

Lustigt nog så är Team Rocket bättre människor än Ash och company om man tänker efter.

Medlem

Detta är ju flera år gammalt.

Medlem
Skrivet av theslatcher:

Detta är ju flera år gammalt.

14 juli 2016... Ja, verkligen flera år gammalt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av theslatcher:

Detta är ju flera år gammalt.

you high? pokémon Go fanns inte för flera år sedan


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

k3m
Medlem

jag gillar det här konceptet mycket bättre. hoppas det kommer ett "gotta free em all" Pokemon

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av theslatcher:

Detta är ju flera år gammalt.

14 juli 2016... Ja, verkligen flera år gammalt.

Han menar nog Pokemon Black and Blue som kom 2012

Medlem
Skrivet av Gohan:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av theslatcher:

Detta är ju flera år gammalt.

14 juli 2016... Ja, verkligen flera år gammalt.

Han menar nog Pokemon Black and Blue som kom 2012

Fast det var ju inte det artikeln handlade om.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tycker för all del att en hel del människor orsakar onödigt lidande för en hel del djur men PETA är knepiga...

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Gohan:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av theslatcher:

Detta är ju flera år gammalt.

14 juli 2016... Ja, verkligen flera år gammalt.

Han menar nog Pokemon Black and Blue som kom 2012

Fast det var ju inte det artikeln handlade om.

Artikeln handlar på sätt och vis indirekt om just black and blue, eller misstar jag mig? Var väldigt bra på läsförståelse i skolan om jag inte minns fel...

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:

Tycker för all del att en hel del människor orsakar onödigt lidande för en hel del djur men PETA är knepiga...

https://www.youtube.com/embed/wwm5UcGJ5wY

Om du baserar din omvärldsuppfattning efter South Park så är det något som är väldigt snett.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Gohan:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av theslatcher:

Detta är ju flera år gammalt.

14 juli 2016... Ja, verkligen flera år gammalt.

Han menar nog Pokemon Black and Blue som kom 2012

Fast det var ju inte det artikeln handlade om.

Inte? Kolla rubriken på artikeln

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Gohan:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av theslatcher:

Detta är ju flera år gammalt.

14 juli 2016... Ja, verkligen flera år gammalt.

Han menar nog Pokemon Black and Blue som kom 2012

Fast det var ju inte det artikeln handlade om.

Artikeln handlar på sätt och vis indirekt om just black and blue, eller misstar jag mig? Var väldigt bra på läsförståelse i skolan om jag inte minns fel...

Ja, du misstar dig

Skrivet av Gohan:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Gohan:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av theslatcher:

Detta är ju flera år gammalt.

14 juli 2016... Ja, verkligen flera år gammalt.

Han menar nog Pokemon Black and Blue som kom 2012

Fast det var ju inte det artikeln handlade om.

Inte? Kolla rubriken på artikeln

Precis, kolla rubriken, "Djurrättsorganisationen Peta gör satir av Pokémon". Läs sen artikeln.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av ifeelnothing:

Tycker för all del att en hel del människor orsakar onödigt lidande för en hel del djur men PETA är knepiga...

Om du baserar din omvärldsuppfattning efter South Park så är det något som är väldigt snett.

Har du möjlighet att återkomma i september? Har ej möjlighet att svara innan den nya säsongen startat. Som du listat ut så finns det inte mycket nytt jag kan kontra med då hela min existens baseras på en animerade komediserie...
Eller så visade jag bara mitt missnöje genom satir över att PETA än en gång gör sig till åtlöje genom att ödsla energi på virtuella fickmonster istället för viktiga saker som t.ex ursäktande av djurplågeri till förmån för traditionell tjurfäktning i Spanien:

Medlem
Citat:

– Att fånga pokémon skiljer sig egentligen inte så mycket från att fånga vilda djur och placera i zoo, cirkus och på andra ställen som exploaterar dem, skriver Peta

Skillnaden är faktiskt enorm och det vet t.o.m. Peta om. Dom vill bara ha lite uppmärksamhet.

1
Skriv svar