Alienation och We happy few

Medlem
Alienation och We happy few

Medans jag väntar på Telltales Batman och No mans sky, så tänkte jag att jag lika gärna kunde inhandla två nya spel.

Det första var faktiskt We happy few, ett spel jag blev intresserad av tack vare dess grafik. Såg väldigt Tim Burton likt ut, nästan som de fick inspiration ifrån hans filmer. Såg att de hade släppt Early Access och jag kände att jag lika gärna kunde testa på det. Då jag egentligen inte tycker om att köpa spel som inte är färdiga längre, tack vare spel som Day Z och Rust.

Men det lilla man fick testa på hittills var väldigt intressant och helt annorlunda än vad jag hade räknat med. Fast på ett väldigt positivt sätt, att det är mer att försöka överleva på det som finns runtom. Att man måste sova och hitta mat, sedan att det fanns sido uppdrag man kunde göra.

Grafiken var väldigt mysig, men samtidigt väldigt skräckfullt på något sätt. Lite mörkt samtidigt som det kändes ljust. Väldigt mycket Bioshock i vissa delar.

Jag hoppas det blir så bra som jag tror att det kan bli, så länge de följer sin vision som de har hittills.

Alienation

Alienation har funnits ute ett litet tag, inget jag direkt lagt märke till. Sedan såg jag att de hade rea för de som var plus medlemmar. Så kände att jag lika gärna kunde testa på det, se vad det handlade om.

Det första som slog mig var HellDivers, detta var sjukt likt det spelet. Sedan efter ett tag märkte jag att det hade väldigt mycket som var eget. Jag ska vara ärlig, jag tröttnade väldigt fort på HellDivers, det var inget för mig tyvärr, då jag gärna hade velat gilla det mer än vad jag gjorde. Men detta spelet har fått mig i sitt grepp. Så pass mycket att jag köpte ett helt onödigt tillägg, men som jag gärna betalar då jag har så roligt i spelet. Det har en ganska svag story, men är ändå helt okej, röstskådespelarna är väl inte de bästa. Men det som gör spelet roligt är dess gameplay, ljudeffekter och grafik. Det är vackert att titta på, underbart att höra på och givande när du spelar. Det är väldigt skill passerat, då du måste tänkta till och planera hur du ska gå tillväga. Sedan har de olika topplistor, allt ifrån hur olika länder ligger i jämeförelser till varandra , till individuella personer.

Jag gillar detta spelet mer än vad jag borde göra, men är glad att jag köpte det, detta blir ett spel som jag kommer komma tillbaka till om och om igen.

#blogg

Medlem
Alienation och We happy few

Alienation! Skulle vara roligt att ta en repa någon gång. Kör gärna hc. Samma nick på ps4 som här. Ha det gott.!

Medlem

Alienation, herregud. Jag gillade spelet och bestämde mig för att spela tills jag låste upp platinum trophy.
Det blev ett sånt intensivt och långdraget nötande att jag fortfarande blir lätt illamående när jag hör talas om spelet

Good game med andra ord, rekommenderar det åt alla twinstick shooter fans


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vad är egentligen grejjen med Telltales spel? Jag har fått för mig att det är som att läsa en bok. Har valen verkligen så stora konsekvenser i handlingen?

1
Skriv svar