Hurra! Pokémon Go får batterisparläge igen

Robot
Hurra! Pokémon Go får batterisparläge igen
Medlem
Hurra! Pokémon Go får batterisparläge igen

Personligen har det ju funkat bättre sen uppdateringen. Drar inte lika mycket batteri längre samt att telefonen inte blir så stekhet så snabbt. Har en äldre Nexus 4 men den hänger med fortfarande.

Så klart, vore kul att få in tracking igen.
FZ kanske kan skriva en artikel att Smart Poke V2 blev nerstängt och utvecklaren fick sitt developerkonto nedstängt:

https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/4vzvn2/im_smar...

Medlem

Ja jösses va kul det är att en CP 87 Zubat bryter ägget 3-5ggr i snitt typ...

Medlem

Sen de minskade radiusen från 100m till 70m, gjorde så att uppdateringsfrekvensen för att hitta pokemons blev långsammare (Det har gått från 1 sekund till 5 sen till 10 sekunder nyligen ) och att pokemons flyr mycket lättare så har det blivit märkbart sämre :(.

Medlem

Känns som det blivit svårare att fånga Pokémon sen patchen? Kanske är för att jag är lvl 16 nu men seriöst en Pidgey med under 100 CP ska fan inte inte kunna fly när jag både kastar bär och en great ball på jäveln.

Det har blivit standard för mig att Pokémons med under 100cp kräver typ 3-4 pokébollar även fall om man sätter nice kast :P.

Sen finns det typ knappt 10 pokéstops i orten där jag bor så har nästan inga bollar kvar medan det finns ca 20 stycken inom 5 min gångavstånd runt mitt jobb i stan :|.

Gnällkuk
Skrivet av Querth:

Sen de minskade radiusen från 100m till 70m, gjorde så att uppdateringsfrekvensen för att hitta pokemons blev långsammare (Det har gått från 1 sekund till 5 sen till 10 sekunder nyligen ) och att pokemons flyr mycket lättare så har det blivit märkbart sämre :(.

Låter ganska rimligt, om du tänker dig hur många som faktiskt spelar spelet och vilken enorm belastning det blir när den ska pinga varje sekund och över ett 100m stort område.

Sämre, absolut. Men jag föredrar att spelet fungerar som det ska. Sedan senaste versionen så har spelet inte kraschat en enda gång för mig (iOS). Däremot blir telefonen fortfarande väldigt varm och den suger rätt rejält med batteri.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av 1337Figaro:

Känns som det blivit svårare att fånga Pokémon sen patchen? Kanske är för att jag är lvl 16 nu men seriöst en Pidgey med under 100 CP ska fan inte inte kunna fly när jag både kastar bär och en great ball på jäveln.

Det har blivit standard för mig att Pokémons med under 100cp kräver typ 3-4 pokébollar även fall om man sätter nice kast :P.

Sen finns det typ knappt 10 pokéstops i orten där jag bor så har nästan inga bollar kvar medan det finns ca 20 stycken inom 5 min gångavstånd runt mitt jobb i stan :|.

Varför slösar du bär och great ball på en cp 100 pidgey? :L


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Varför slösar du bär och great ball på en cp 100 pidgey? :L

Efter senaste patchen...

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av 1337Figaro:

Känns som det blivit svårare att fånga Pokémon sen patchen? Kanske är för att jag är lvl 16 nu men seriöst en Pidgey med under 100 CP ska fan inte inte kunna fly när jag både kastar bär och en great ball på jäveln.

Det har blivit standard för mig att Pokémons med under 100cp kräver typ 3-4 pokébollar även fall om man sätter nice kast :P.

Sen finns det typ knappt 10 pokéstops i orten där jag bor så har nästan inga bollar kvar medan det finns ca 20 stycken inom 5 min gångavstånd runt mitt jobb i stan :|.

Varför slösar du bär och great ball på en cp 100 pidgey? :L

För XP. Sedan ökar man i LVL och hittar pokémon med högre cp.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av 1337Figaro:

Känns som det blivit svårare att fånga Pokémon sen patchen? Kanske är för att jag är lvl 16 nu men seriöst en Pidgey med under 100 CP ska fan inte inte kunna fly när jag både kastar bär och en great ball på jäveln.

Det har blivit standard för mig att Pokémons med under 100cp kräver typ 3-4 pokébollar även fall om man sätter nice kast :P.

Sen finns det typ knappt 10 pokéstops i orten där jag bor så har nästan inga bollar kvar medan det finns ca 20 stycken inom 5 min gångavstånd runt mitt jobb i stan :|.

Varför slösar du bär och great ball på en cp 100 pidgey? :L

För att mina andra bollar tar slut och som jag sa tar typ 3-4 vanliga bollar på Pidgeys även fast jag sätter bra kast på dem.

Medlem

Jag tycker det är okej att det är svårt att fånga om dom gör vanliga pokebollen oändlig. Känns inte okej för oss som knappt har pokestops när det går åt så mycket bollar. Fast jag snålar och inte ens försöker fånga mindre värdefulla med orange eller röd ring så tar bollarna snabbt slut. Dessutom finns det knappt några pokemon där jag bor jämfört med större städer. Jag kan promenera 30 minuter och se en enda röd zubat som inte ens är värd att försöka fånga.

Spelet är kul, men orättvist. Det funkar mycket bättre tekniskt efter uppdateringen. Det är toppen, men vore bra att förbättra situationen för oss på landet. Tex flytta ut vissa eftertraktade pokemon på landet så stadsborna måste åka hit och jaga. Eller byta när trading kommer.

Vore också kul att åtminstone få info om vad för funktion/innehåll som kan vara på gång. Behövs för att hålla intresset uppe. Gym-systemet känns tråkigt nu och kommer bli hopplöst för nya spelare snart.

1
Skriv svar