Dice släpper systemkraven för Battlefield 1

Medlem

En äldre i7 ör bättre än nyare i5.
Men rekomenderade kraven är skeva.
Amd och intel propparna ligger inte på samma nivå.
Klarar en fx 6350 klarar en i5 2500 det utan problem.
Själv körde ja med i7 3770k @ 4,5ghz 16gb ram grforce 970.
Körde bara "default" allt på high låg mellan 80-130 fps


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tjänar ok men kommer nog att hoppa detta, någonstans har man tappat själen både när det gäller spel och kostnad. Med det sagt så hoppas jag såklart att det går bra för Dice med serien.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Vill man inte betala 1200 kan man väl köpa grundspelet för 5-600 och skippa DLC. Det är väl på dessa banor det kommer vara flest spelare?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Klarade av att köra det på medium och hyfsade fps med mitt gamla GTX 670

Skrivet av flopper:

skippar skräpet.
dice har sålt ut sig.

Om det är att sälja ut sig när man lyssnar på sina fans och vågar satsa på något annorlunda istället för ett säkert penga-kort (nutid/framtids fps) så visst

För min del som gammalt Battlefield fan sen Codename Eagle så är Battlefield 1 en riktig fullträff.

Medlem
Skrivet av flopper:

skippar skräpet.
dice har sålt ut sig.

Kunde inte hålla med dig mindre gällande att detta är ett skräpspel..

Betan var både snygg, hade grymt ljud, en vapen hantering som skiljde sig mycket från vapen till vapen. Bra rekyl och svåra att kontrollerar vid fullauto.

Och att det är WW1 tidsera gör bara saken bättre. Så satans skönt att slippa nutid/Close-future krig som är totalt urmjölkat.

Sen att DICE sålde sig till EA är inget nytt.


signatur
Medlem

bf1 är det första sen 1942 som känns kul men tänker iaf inte förköpa utan får se hur spelet känns när det släpps.

Mer hypad än bf starwars dock.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

4790K e fortfarande kung


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Kaldeman:

Jaha, då blir det en ny processor man måste spara till.

Körde den öppna betan med en gammal AMD Phenom II X4 955 OC 3,4 Ghz och ett Radeon RX 470. Flöt på med High inställningar utan att lagga någon gång.
Kan tänka mig att CPU kan bli problem om det kommer större banor med fler spelare. Men är det i som i Betan så går det bra med äldre CPU.

Medlem

väldigt höga krav tycker jag

Medlem

Jäkligt skönt att DICE ordnar upp sig och släpper ett roligt spel igen, det här spelet daskar ju BF3 & 4 på fingrarna! Och då är spelet bara i beta ännu...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

väldigt höga krav tycker jag

Kraven är ett skämt.
Fx 6350 och i 6600 är inte på något sätt jämmbördiga.
Detsamma gäller fx5850 mot i7 4790.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Det där BF1 verkar kul!

Medlem
Skrivet av flopper:

skippar skräpet.
dice har sålt ut sig.

Cry me a fucking river. Som 90% av alla spelföret då?

Medlem
Skrivet av blackidus:

Klarade av att köra det på medium och hyfsade fps med mitt gamla GTX 670

Skrivet av flopper:

skippar skräpet.
dice har sålt ut sig.

Om det är att sälja ut sig när man lyssnar på sina fans och vågar satsa på något annorlunda istället för ett säkert penga-kort (nutid/framtids fps) så visst

För min del som gammalt Battlefield fan sen Codename Eagle så är Battlefield 1 en riktig fullträff.

Vet inte vad folk anser som sälja ut sig, men grundspelet + dlc som bli nästan ett krav senare ligget då tydligen på 1200kr, det är fan skamlöst.

Medlem

Som vanligt så överdriver Dice. Hade inga problem att driva runt i fina 60 FPS på Ulra/High i betan med min 2500K och jag tvivlar att det blir sämre i det släppta spelet.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av blackidus:

Klarade av att köra det på medium och hyfsade fps med mitt gamla GTX 670

Skrivet av flopper:

skippar skräpet.
dice har sålt ut sig.

Om det är att sälja ut sig när man lyssnar på sina fans och vågar satsa på något annorlunda istället för ett säkert penga-kort (nutid/framtids fps) så visst

För min del som gammalt Battlefield fan sen Codename Eagle så är Battlefield 1 en riktig fullträff.

Vet inte vad folk anser som sälja ut sig, men grundspelet + dlc som bli nästan ett krav senare ligget då tydligen på 1200kr, det är fan skamlöst.

Om man köper det på Origin ja. men vem fan köper där? Ingen här som hört talas om prisjakt, pricerunner? Eller bara gå in på valfri butik så hittar man det billigare.

Folk klagar på dyra priser när man köper från origin men i vilken värld skulle det vara rimligt att utgivaren först säljer till butiker för att sen sen själva sälja det lika billigt/billigare?

12
Skriv svar