Palmer Luckey avslöjad som hemlig finansiär av anti-Hillary-propaganda

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av GameHero:

Ganska stor chans att Facebook sparkar Palmer, tänker jag.

Varför det? bara för att man inte har samma politiska tycke?

Fast Trump går ju att jämföra med SD. Hade någon redaktör från FZ gjort samma sak fast för SD så hade ju du förmodligen blivit äcklad av att FZ har en sån person. Båda är pest eller kolera men Trump är pesten blandat med hiv toppat med lite herpes.

Vad folk har för politiska åsikter spelar ingen roll vad dom gör för memes är upp till dom. Att vara Moderat , miljöpartist eller SD är det samma, det är bara politik.

Trump kan iallafall gå upp för trappor utan hjälp, hillary är en köpt politiker som inte kommer överleva valet.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

"röstande befolkningen" är nyckelbegreppet här. Innan skrev du "befolkningen". Mindre än hälften av den röstberättigade befolkningen röstar i valen, never mind befolkningen i helhet. Att därför påstå att "närmare hälften av befolkningen" stöder Trump (eller Clinton) är helt och hållet inkorrekt. Det statistiska underlaget ligger på 20-24%, och det är då bara den röstberättigade delen.

Om man inte röstar har man inte rätt att klaga så den där hälften du pratar om kan bara gå och dra något gammalt över sig. Här är en bra informationsvideo om varför man ska rösta: https://youtu.be/ITnh1OpyZD4

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av GameHero:
Skrivet av Karmak:

Jag undrar hur detta har någon betydelse alls för spelbranchen? Förändrar det något alls att palmer röstar trump?

Med tanke på att vissa Hollywoodstjärnor går ut med att de ska fly USA om Trump vinner och att vissa tidningar går ut med att Trump är Hitler och att folk i USA verkar vara enormt starkt splittrade pga av Trump, till den grad att Hillary gick ut och kallade Trump anhängare (närmare hälften av befolkningen) "deplorable" så lutar jag nog åt att Facebook och Oculus kommer bli nedringda, nå nedmejlade, nå nedtwittrade/nedfacebookade med uttalanden om att fördöma Palmer annars så kommer de slänga sin Rift eller sluta med ditt och datt - ja ni vet ju hur det är när känslorna går höga. Men jag kan tänka mig att en person som hatar Trump och sitter men en Oculus Rift just nu känner sig lite småtvär - särskilt om det är en amerikan

Haha va? "Närmare hälften av befolkningen"? Inte ens i närheten.

Opinionsundersökningarna visade sist jag kollade ganska jämnt stöd för båda kandidaterna. Hillarys uttalande var dock inte så extremt som han hävdar då hon uppskattade att ungefär hälften av Trumps stöd kunde placeras i hennes lilla korg, vilket ju istället är ungefär en fjärdedel av den röstande befolkningen.

"röstande befolkningen" är nyckelbegreppet här. Innan skrev du "befolkningen". Mindre än hälften av den röstberättigade befolkningen röstar i valen, never mind befolkningen i helhet. Att därför påstå att "närmare hälften av befolkningen" stöder Trump (eller Clinton) är helt och hållet inkorrekt. Det statistiska underlaget ligger på 20-24%, och det är då bara den röstberättigade delen.

Det var inte jag som nämnde hela befolkningen, så det var en rättelse från min sida. Det stämmer såvitt jag vet att information om majoritetens åsikt saknas.

Inaktiv
Skrivet av anon_319967:
Skrivet av Sisyr:

"röstande befolkningen" är nyckelbegreppet här. Innan skrev du "befolkningen". Mindre än hälften av den röstberättigade befolkningen röstar i valen, never mind befolkningen i helhet. Att därför påstå att "närmare hälften av befolkningen" stöder Trump (eller Clinton) är helt och hållet inkorrekt. Det statistiska underlaget ligger på 20-24%, och det är då bara den röstberättigade delen.

Om man inte röstar har man inte rätt att klaga så den där hälften du pratar om kan bara gå och dra något gammalt över sig. Här är en bra informationsvideo om varför man ska rösta: https://youtu.be/ITnh1OpyZD4

Varför skulle man inte ha rätt att klaga om man inte röstar?

Medlem

Jag brukar i stort sett alltid ha en kandidat som jag hoppas vinner. I detta val så var det Bernie Sanders, men nu när valet står mellan Hilldog och Captain Orange så kommer jag att ligga i fosterställning i minst 4 år hur det än slutar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av FelixenS:

Det var inte jag som nämnde hela befolkningen, så det var en rättelse från min sida. Det stämmer såvitt jag vet att information om majoritetens åsikt saknas.

Oj, missade helt att det var olika nick. My bad.

Skrivet av anon_319967:
Skrivet av Sisyr:

"röstande befolkningen" är nyckelbegreppet här. Innan skrev du "befolkningen". Mindre än hälften av den röstberättigade befolkningen röstar i valen, never mind befolkningen i helhet. Att därför påstå att "närmare hälften av befolkningen" stöder Trump (eller Clinton) är helt och hållet inkorrekt. Det statistiska underlaget ligger på 20-24%, och det är då bara den röstberättigade delen.

Om man inte röstar har man inte rätt att klaga så den där hälften du pratar om kan bara gå och dra något gammalt över sig. Här är en bra informationsvideo om varför man ska rösta: https://youtu.be/ITnh1OpyZD4

Det får du självklart tycka, men det förändrar inte faktafelet du presenterade.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Det var ju inte bra. Han är ju både MAN och VIT.

Hoppas Hillary vinner, hon är ju av rätt kön!!!!!

delete this

Medlem
Skrivet av SiMaCool:
Skrivet av NaxoS:

Det var ju inte bra. Han är ju både MAN och VIT.

Hoppas Hillary vinner, hon är ju av rätt kön!!!!!

delete this

Hello?

Medlem

Mmmm Gabe naken med HL3 2017 tatuerat på magen........ Handkräm och servetter någon?

Medlem

Vidrigt , Trump är en förvuxenen Bäbis, i Sverige hade en sådan blivit utskrattad för länge sedan.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Vidrigt , Trump är en förvuxenen Bäbis, i Sverige hade en sådan blivit utskrattad för länge sedan.

Han har åtminstone en universitetsexamen till skillnad från en viss svetsare jag kan nämna.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Han har åtminstone en universitetsexamen till skillnad från en viss svetsare jag kan nämna.

Trump hade till och med ett eget universitet ett tag men det verkar mest ha varit någon slags svindleri-verksamhet?

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av zauii89:

Vidrigt , Trump är en förvuxenen Bäbis, i Sverige hade en sådan blivit utskrattad för länge sedan.

Han har åtminstone en universitetsexamen till skillnad från en viss svetsare jag kan nämna.

Vi har forskare med PhD och som tror att jorden är 10.000 år gammal också, bevisar ju inget..
Tar hellre en svetsare med en bra mycket större skopa sunt förnuft än mr.Trump, Jag vill inte glorifiera Stefan men eftersom du jämför med honom så tycker jag att Trump är som ett dagisbarn, likt mycket kring hur USA fungerar och resonerar.

Sandlåda för vuxna.

Medlem

Tar då hellre Trump än Hillary. Vänstern är så jävla sexistisk och rasistisk idag.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Tänk att så många har så mycket åsikter om vilka artiklar FZ bör/får skriva om. Passar det inte så är det väl bara att ge fan i att läsa det?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PcKaffe:

Tar då hellre Trump än Hillary. Vänstern är så jävla sexistisk och rasistisk idag.

Intressant uttalande, vad baserar du det på? Är denna breda grupp "vänstern" mer eller mindre rasistisk än Trump? Vilka ingår i gruppen "vänstern"?

Det blir så många frågor när man använder "är" istället för "jag tycker" samt riktar sig till en hyfsat bred politisk åskådning.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av PcKaffe:

Tar då hellre Trump än Hillary. Vänstern är så jävla sexistisk och rasistisk idag.

Intressant uttalande, vad baserar du det på? Är denna breda grupp "vänstern" mer eller mindre rasistisk än Trump? Vilka ingår i gruppen "vänstern"?

Det blir så många frågor när man använder "är" istället för "jag tycker" samt riktar sig till en hyfsat bred politisk åskådning.

Det är dock inte svårt att utläsa ur hans kommentar. Han talar om "vänstern" som helhet negativt, alltså är han på den politiska högern. Dessa anser generellt att den moderna vänstern helt tagits över av "progressiva", vilka de betraktar som rasistiska och sexistiska baserat på progressiva rörelsers arbete mot upplevt förtryck av kvinnor och minoriteter, feministrörelser och BLM främst bland dessa. Eftersom han av denna anledning föredrar Trump är det ju närmast explicit att han betraktar Trump som ett bättre alternativ i detta avseende. Med tanke på hur ofta dessa diskussioner dyker upp här på forumet borde allt detta vara ganska uppenbart.

Jag betraktar inte rasism eller sexism som rena värderingar och alltså vore en åsiktsmarkör som "jag tycker" direkt olämplig eftersom någon antingen är eller inte är rasist eller sexist beroende på huruvida personen handlar fördomsfullt mot andra "raser" respektive kön alternativt accepterar teorier om dessas underlägsenhet.

Medlem

Ok...? Och vad var meningen med den här artikeln? Är Palmer avslöjad som nazist nu eller vad är grejen?

Han stödjer en av de två presidentkandidaterna i USA.

BIG. FUCKING. DEAL.

Men, bra försök av FZ att hänga ut honom för att han inte delar redaktionens politiska åsikter (hur det nu är relevant på en spelsida).

Hade ni gjort samma om han finansierade Clinton-propaganda? Nej just det, förlåt, att hålla på Clinton är ju den rätta åsikten.

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

Ok...? Och vad var meningen med den här artikeln? Är Palmer avslöjad som nazist nu eller vad är grejen?

Han stödjer en av de två presidentkandidaterna i USA.

BIG. FUCKING. DEAL.

Men, bra försök av FZ att hänga ut honom för att han inte delar redaktionens politiska åsikter (hur det nu är relevant på en spelsida).

Hade ni gjort samma om han finansierade Clinton-propaganda? Nej just det, förlåt, att hålla på Clinton är ju den rätta åsikten.

Tänka sig, om du hade läst kommentarsfältet istället för att hoppa över alla tidigare 76 kommentarer så hade du redan fått svar på det.
Att dvs inte är "att" han gör/gjorde det utan "hur",vatt efter det att det uppdagats så vågar han inte stå för det och försökte mörklägga det han gjort.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Sabelsköld:

Ok...? Och vad var meningen med den här artikeln? Är Palmer avslöjad som nazist nu eller vad är grejen?

Han stödjer en av de två presidentkandidaterna i USA.

BIG. FUCKING. DEAL.

Men, bra försök av FZ att hänga ut honom för att han inte delar redaktionens politiska åsikter (hur det nu är relevant på en spelsida).

Hade ni gjort samma om han finansierade Clinton-propaganda? Nej just det, förlåt, att hålla på Clinton är ju den rätta åsikten.

Tänka sig, om du hade läst kommentarsfältet istället för att hoppa över alla tidigare 76 kommentarer så hade du redan fått svar på det.
Att dvs inte är "att" han gör/gjorde det utan "hur",vatt efter det att det uppdagats så vågar han inte stå för det och försökte mörklägga det han gjort.

Fast, seriöst, varför bryr ni er, varför är detta ens värt att notera och varför måste han "stå för det"? Han gjorde inget olagligt och det är inte en moraliskt förkastlig person han stödjer (ex. en kommunist eller nazist).

Det hat han för utstå nu visar ju bara att han gjorde rätt som tog bort sitt konto när det uppdagades.

ALLA politiska läger driver f.ö. smutskastningskampanjer.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av PcKaffe:

Tar då hellre Trump än Hillary. Vänstern är så jävla sexistisk och rasistisk idag.

Intressant uttalande, vad baserar du det på? Är denna breda grupp "vänstern" mer eller mindre rasistisk än Trump? Vilka ingår i gruppen "vänstern"?

Det blir så många frågor när man använder "är" istället för "jag tycker" samt riktar sig till en hyfsat bred politisk åskådning.

Jag har aldrig förstått den här taktiken av motargument. Bara ställa konstiga frågor som mer eller mindre är uppenbara. Jag talade självklart ifrån en position av mina egna åsikter inte från en position av objektiv fakta, eftersom det inte direkt finns någon objektiv fakta i det här fallet. Jag förstår inte varför man ens behöver fråga vilka som ingår i vänstern? Har man inte koll på vilka som är vänster och höger så bör man väl läsa på lite? Eller? Visst är det en generalisering men kommentaren riktade sig till människor, inte maskiner som behöver exakt definierade parametrar för att hantera det hela. Jag utgick från att människorna som läste kommentaren förstod att jag gjorde en lätt generalisering och att olika delar av den stora gruppen är olika mycket rasistiska och sexistiska. Att ta det som något annat känns bara som medvetet misstolkande för att dra ner diskussionen på dagisnivå.
Uppenbarligen tycker jag att vänstern är mer rasistisk än Trump eftersom jag föredrar Trump över Hillary och klagar på sexism och rasism.

Kan väl ta ett par exempel på vad jag anser vara rasism och sexism från vänsterhållet:
Regeringens kvoteringsförslag är ett bra exempel på särbehandling utifrån kön. SSUs sätt att välja talare är ett bra exempel på rasism, kortfattat så delar de upp talarna i "rasifierade" och vita och ger de "rasifierade" mer utrymme på grund av deras etnicitet. Bara att kalssa någon som "rasifierad" är i min mening rasistiskt.


signatur

// Bacon <3

Medlem

PcKaffe så sant som det är sagt.
Jag hoppas innerligt på att Trump vinner, allt detta vänstertjafs har gått alldeles för långt.
Nuförtiden kan man inte uttrycka sig utan att minst en social riddare bajsar på sig och börjar gråta.
Det existerar heller ingen debatt utan man pekar finger och kallar varandra rasister i hopp om lätta poäng, detta ihop med SJW har verkligen gjort detta val till ett skämt.
Sedan hur man hanterade Bernie var ju en skam för partiet, förvånad han inte bytte sida efter det där men han vart väl lovad något gött om han spelade med.

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

Ok...? Och vad var meningen med den här artikeln? Är Palmer avslöjad som nazist nu eller vad är grejen?

Han stödjer en av de två presidentkandidaterna i USA.

BIG. FUCKING. DEAL.

Men, bra försök av FZ att hänga ut honom för att han inte delar redaktionens politiska åsikter (hur det nu är relevant på en spelsida).

Hade ni gjort samma om han finansierade Clinton-propaganda? Nej just det, förlåt, att hålla på Clinton är ju den rätta åsikten.

Ett stort namn inom spelvärlden ägnar sig åt simpla smutskastningskampanjer på nätet, och du tycker inte att det får skrivas om på FZ då du känner att det var just "din" kandidat som gynnades?

Det hade naturligtvis varit en rätt kul notis oavsett vem Palmer hade gjort memes om, även ifall han nu råkade göra det åt den mest "kontroversielle" kandidaten i modern civilisations historia.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av PcKaffe:

Tar då hellre Trump än Hillary. Vänstern är så jävla sexistisk och rasistisk idag.

Intressant uttalande, vad baserar du det på? Är denna breda grupp "vänstern" mer eller mindre rasistisk än Trump? Vilka ingår i gruppen "vänstern"?

Det blir så många frågor när man använder "är" istället för "jag tycker" samt riktar sig till en hyfsat bred politisk åskådning.

Jag har aldrig förstått den här taktiken av motargument. Bara ställa konstiga frågor som mer eller mindre är uppenbara. Jag talade självklart ifrån en position av mina egna åsikter inte från en position av objektiv fakta, eftersom det inte direkt finns någon objektiv fakta i det här fallet. Jag förstår inte varför man ens behöver fråga vilka som ingår i vänstern? Har man inte koll på vilka som är vänster och höger så bör man väl läsa på lite? Eller? Visst är det en generalisering men kommentaren riktade sig till människor, inte maskiner som behöver exakt definierade parametrar för att hantera det hela. Jag utgick från att människorna som läste kommentaren förstod att jag gjorde en lätt generalisering och att olika delar av den stora gruppen är olika mycket rasistiska och sexistiska. Att ta det som något annat känns bara som medvetet misstolkande för att dra ner diskussionen på dagisnivå.
Uppenbarligen tycker jag att vänstern är mer rasistisk än Trump eftersom jag föredrar Trump över Hillary och klagar på sexism och rasism.

Kan väl ta ett par exempel på vad jag anser vara rasism och sexism från vänsterhållet:
Regeringens kvoteringsförslag är ett bra exempel på särbehandling utifrån kön. SSUs sätt att välja talare är ett bra exempel på rasism, kortfattat så delar de upp talarna i "rasifierade" och vita och ger de "rasifierade" mer utrymme på grund av deras etnicitet. Bara att kalssa någon som "rasifierad" är i min mening rasistiskt.

Istället lägger du dig själv på dagisnivån och tillskriver "vänstern" som något de, trots knepiga felsteg från vissa, är raka motsatsen till. Sluta fåna dig istället vetja.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fozboz:

PcKaffe så sant som det är sagt.
Jag hoppas innerligt på att Trump vinner, allt detta vänstertjafs har gått alldeles för långt.
Nuförtiden kan man inte uttrycka sig utan att minst en social riddare bajsar på sig och börjar gråta.
Det existerar heller ingen debatt utan man pekar finger och kallar varandra rasister i hopp om lätta poäng, detta ihop med SJW har verkligen gjort detta val till ett skämt.
Sedan hur man hanterade Bernie var ju en skam för partiet, förvånad han inte bytte sida efter det där men han vart väl lovad något gött om han spelade med.

I den här tråden är det mest vänstern som kallats rasister. För att ta billiga politiska poäng


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av PcKaffe:

Tar då hellre Trump än Hillary. Vänstern är så jävla sexistisk och rasistisk idag.

Intressant uttalande, vad baserar du det på? Är denna breda grupp "vänstern" mer eller mindre rasistisk än Trump? Vilka ingår i gruppen "vänstern"?

Det blir så många frågor när man använder "är" istället för "jag tycker" samt riktar sig till en hyfsat bred politisk åskådning.

Jag har aldrig förstått den här taktiken av motargument. Bara ställa konstiga frågor som mer eller mindre är uppenbara. Jag talade självklart ifrån en position av mina egna åsikter inte från en position av objektiv fakta, eftersom det inte direkt finns någon objektiv fakta i det här fallet. Jag förstår inte varför man ens behöver fråga vilka som ingår i vänstern? Har man inte koll på vilka som är vänster och höger så bör man väl läsa på lite? Eller? Visst är det en generalisering men kommentaren riktade sig till människor, inte maskiner som behöver exakt definierade parametrar för att hantera det hela. Jag utgick från att människorna som läste kommentaren förstod att jag gjorde en lätt generalisering och att olika delar av den stora gruppen är olika mycket rasistiska och sexistiska. Att ta det som något annat känns bara som medvetet misstolkande för att dra ner diskussionen på dagisnivå.
Uppenbarligen tycker jag att vänstern är mer rasistisk än Trump eftersom jag föredrar Trump över Hillary och klagar på sexism och rasism.

Kan väl ta ett par exempel på vad jag anser vara rasism och sexism från vänsterhållet:
Regeringens kvoteringsförslag är ett bra exempel på särbehandling utifrån kön. SSUs sätt att välja talare är ett bra exempel på rasism, kortfattat så delar de upp talarna i "rasifierade" och vita och ger de "rasifierade" mer utrymme på grund av deras etnicitet. Bara att kalssa någon som "rasifierad" är i min mening rasistiskt.

En lätt generalisering? När du anser att "vänstern" är mer rasistik än Trump? Snacka om att urvattna begreppet. Jag är personligen emot kvotering men kan ändå förstå tanken bakom det på ett rationellt plan. Att som Trump vilja bygga en mur mot Mexiko eller inte hyra ut fastigheter till folk pga hudfärg spelar i en annan liga.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Fozboz:

PcKaffe så sant som det är sagt.
Jag hoppas innerligt på att Trump vinner, allt detta vänstertjafs har gått alldeles för långt.
Nuförtiden kan man inte uttrycka sig utan att minst en social riddare bajsar på sig och börjar gråta.
Det existerar heller ingen debatt utan man pekar finger och kallar varandra rasister i hopp om lätta poäng, detta ihop med SJW har verkligen gjort detta val till ett skämt.
Sedan hur man hanterade Bernie var ju en skam för partiet, förvånad han inte bytte sida efter det där men han vart väl lovad något gött om han spelade med.

I den här tråden är det mest vänstern som kallats rasister. För att ta billiga politiska poäng

Jag antar att du har missat hur demokraterna/vänstern ser på svarta i USA. Det är ren och skär rasism.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av PcKaffe:

Tar då hellre Trump än Hillary. Vänstern är så jävla sexistisk och rasistisk idag.

Intressant uttalande, vad baserar du det på? Är denna breda grupp "vänstern" mer eller mindre rasistisk än Trump? Vilka ingår i gruppen "vänstern"?

Det blir så många frågor när man använder "är" istället för "jag tycker" samt riktar sig till en hyfsat bred politisk åskådning.

Jag har aldrig förstått den här taktiken av motargument. Bara ställa konstiga frågor som mer eller mindre är uppenbara. Jag talade självklart ifrån en position av mina egna åsikter inte från en position av objektiv fakta, eftersom det inte direkt finns någon objektiv fakta i det här fallet. Jag förstår inte varför man ens behöver fråga vilka som ingår i vänstern? Har man inte koll på vilka som är vänster och höger så bör man väl läsa på lite? Eller? Visst är det en generalisering men kommentaren riktade sig till människor, inte maskiner som behöver exakt definierade parametrar för att hantera det hela. Jag utgick från att människorna som läste kommentaren förstod att jag gjorde en lätt generalisering och att olika delar av den stora gruppen är olika mycket rasistiska och sexistiska. Att ta det som något annat känns bara som medvetet misstolkande för att dra ner diskussionen på dagisnivå.
Uppenbarligen tycker jag att vänstern är mer rasistisk än Trump eftersom jag föredrar Trump över Hillary och klagar på sexism och rasism.

Kan väl ta ett par exempel på vad jag anser vara rasism och sexism från vänsterhållet:
Regeringens kvoteringsförslag är ett bra exempel på särbehandling utifrån kön. SSUs sätt att välja talare är ett bra exempel på rasism, kortfattat så delar de upp talarna i "rasifierade" och vita och ger de "rasifierade" mer utrymme på grund av deras etnicitet. Bara att kalssa någon som "rasifierad" är i min mening rasistiskt.

En lätt generalisering? När du anser att "vänstern" är mer rasistik än Trump? Snacka om att urvattna begreppet. Jag är personligen emot kvotering men kan ändå förstå tanken bakom det på ett rationellt plan. Att som Trump vilja bygga en mur mot Mexiko eller inte hyra ut fastigheter till folk pga hudfärg spelar i en annan liga.

Är muren rasistisk? Är det rasistiskt att vilja skydda sig från kriminella, illegala invandrare och droginflödet? Trams som vanligt från dig.

Att hans företag inte hyrde ut till svarta under 60-70 talet.. I en del fall kan man ha förståelse för vissa generaliseringar, om det finns ett förbannat bra underlag (statistik). Men i dagsläget skulle inget företag komma undan med det, ja om det inte handlar om vita eller män. Här i Sverige hade vi senast SSU som har evanemang där bara de med rätt hudfärg får delta. Samma öppna rasism mot vita är numera även vanlig i USA och är dessutom helt PK. Vår historia har tydligen inte lärt vänstern ett endaste dugg.

Idag har f.ö Trump istället ett ganska stort stöd från svarta (20.1% senaste mätningen).


signatur
Skägg.
10 Chambers

Haha, trams? Intresset att argumentera med dig faller ganska så platt efter sådana uttalanden. Men..

Man kan alltså ha förståelse för viss rasism om det finns statistik att luta sig mot? Eftersom du gillar att jämföra med helt andra rörelser så kan man med den logiken ställa sig bakom löjliga begrepp "jag hatar alla män" eftersom statistiken säger att majoriteten av alla våldtäktsmän är... män.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, trams? Intresset att argumentera med dig faller ganska så platt efter sådana uttalanden. Men..

Man kan alltså ha förståelse för viss rasism om det finns statistik att luta sig mot? Eftersom du gillar att jämföra med helt andra rörelser så kan man med den logiken ställa sig bakom löjliga begrepp "jag hatar alla män" eftersom statistiken säger att majoriteten av alla våldtäktsmän är... män.

Saker och ting är mer komplexa än att hata/älska, men de på vänsterkanten vill ofta se saker så i svart/vitt.. Jag pratar om ren business, 60-70 talet var ju dessutom en helt annan tid. Så låt oss istället ta ett nutida liknande exempel på diskriminering som inte innefattar ras. Säg att du hyr ut lägenheter i ett visst område, du har mycket ungdomar som hyr.. Statistik som du har visar att ungdomarna lämnar lägenheterna i ett fansansfullt skick när de flyttar ut. Många har problem att betala hyran, struntar i att betala för skador de gjort i lägenheterna när de flyttar ut.

Det är stor efterfrågan på dessa lägenheter, även äldre, 65+ vill flytta in och står på kö. Du skulle lätt kunna fylla upp alla lägenheter med dessa istället (som enligt din statistik är mycket bättre kunder eftersom de te.x alltid betalar hyra, inte lämnar lägenheterna i ett oskick osv). En bra businessman gör såklart om det till seniorboenden (lagligt).

Så denna diskriminering finns redan, te.x att i vissa områden får du bara hyra om du är senior. Ett annat nutida exempel, i vissa områden har man sparkat ut alla hyresgästerna för att istället göra om det till flyktingboenden, andra är ej längre välkomna. De som vill göra det enkelt för sig kan ju gapa "Rasism!! Anti-vit!", men det är ju egentligen bara business och i dagsläget helt lagligt.

Om 20 år kanske det ser annorlunda ut, vi kan te.x ha ett samhälle som tillåter rasism mot vita (ja vi är väl där kan man väl säga, du kommer ingen vart hos DO, finns fall där man försökt.) Men det här med att hyra ut, det kommer nog aldrig vara en helt juste business helt utan diskriminering mot någon, vilka som diskrimineras kommer som alltid bero på business, inte på vilken hudfärg man råkar ha.

Jag tror ingen som är intresserad av ha en vinstdrivande verksamhet har råd att diskriminera pg.a ålder eller hudfärger enbart för att de har en massa förutfattade meningar, så enkelt är det inte.


signatur
Skriv svar