Microsoft: Tangentbord kommer dö ut

Robot
Medlem
Microsoft: Tangentbord kommer dö ut

Den där Dave Coplin lär aldrig ha spelat ett FPS om det inte var med handkontroll.

Edit: Microsoft har verkligen gått ner sig dom senaste 15 åren, det började med halvtransparenta fönster till ribbon-layout i office, tät följt av windows-apps...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag kan sträcka mig till att qwerty-designen skulle kunna bytas ut och hottas upp. Men jag tror verkligen inte vi kommer att vilja byta möjligheten att skriva med fingrarna inom en snar framtid.

Medlem

Jag tvivlar på att en chatrobot skulle förstå mina porrsökningar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Hoppas microsoft programmerar nästa OS med enbart röststyrning

Medlem

Fungerar rätt bra men långt ifrån perfekt med röstsökning på tv och nvidia shield.
Utvecklingen har verkligen gått framåt snabbt med röststyrning senaste 3 åren och fortsätter det såhär kanske man kan ersätta tangentbordet till enklare uppgifter på tv och datorn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av aholman:

Hoppas microsoft programmerar nästa OS med enbart röststyrning

Rörelse styrning, då skulle de ha världens mest vältränade anställda


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Användaren: Cortana, boka dubbelrum på Scandic, 29-31 oktober.

Cortana: Beställer Dubbelmacka, Skinka, 29 kronor.

phi
Medlem

För vardagligt bruk? Absolut, det kommer att försvinna.

Medlem
Skrivet av aholman:

Hoppas microsoft programmerar nästa OS med enbart röststyrning

Hoppas inte. Som döv skulle det orsaka problem om vi skulle använda röstkommandon som input
Hellre rörelsestyrning

Medlem

För mig är det inte en fråga om teknikens framsteg har nått fram. Det är aldrig överflödigt att få kunna kommunicera diskret. Vi har ju videosamtal men väljer att ringa. Vi har telefon men väljer och texta.

Ibland vill man inte flaxa med armarna och ropa i vardagsrummet.

Medlem

I egenskap av både programmerare och spelare av FPS och RTS så vet jag inte hur han tänkte riktigt. Visst, en vidareutveckling av tangetbordet och utveckling av kompletterande enheter/utrustning kan jag förstå. Men idagsläget finns det inget som kan slå mus och tangentbord i varken programmering eller FPS/RTS.

Skrivet av Bennii:

Användaren: Cortana, boka dubbelrum på Scandic, 29-31 oktober.

Cortana: Beställer Dubbelmacka, Skinka, 29 kronor.

Du påminnde mig om Johan Glans standup om när han bokade biljett via SJs automatiska bokningssystem


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

"Knapp" - ast.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Att tangentbord dör ut innebär inte nödvändigtvis att det är gamepads som gäller. Det kan vara saker som Razer Orbweaver eller Logitech G13. Saker anpassade för just spelande men inte fullständiga tangentbord.

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Att tangentbord dör ut innebär inte nödvändigtvis att det är gamepads som gäller. Det kan vara saker som Razer Orbweaver eller Logitech G13. Saker anpassade för just spelande men inte fullständiga tangentbord.

Tror också att det är denna riktiningen det kommer att gå mot, de som spelar kommer att kunan köpa utrustning anpassade för dem istället för att ha ett helt tangentbord. Det är få spel som i huvud taget använder sig fullt ut av ett helt tangentbord.

Man kommer långt med röststyrning och gester så länge det är utvecklat på ett bra sett och igenkänningen sker utan större hinder och störninger och vi är på väg dit.

Kör mycket röststyrning på min Xbox One och det är så mycket smidigare än att behöva ta upp en kontroll för att navigera dit man vill när man kan starta vad som hellst direkt med ett kommando.

För att vara gamers/teknikintresserade här så är det många som är konservativa när det komemr till nya tekniska lösningar och utveckling rent generellt, märkligt nog.

Medlem

“640K ought to be enough for anybody.” -Bill Gates (1981)

Medlem

Jag förutspår Microsofts död före tangentbordets död!

Medlem

Tja, att få bort shift och ctrl som tangenter hade jag inte haft något emot (eller rättare sagt, mitt lillfinger på vänster hand skulle storjubla, för just nu håller jag på att utveckla världens reumatism i lillfingret pga av alla fps spel jag lirar).
Däremot verkar hans förslag vara helt ute och cyklar. Vem fan vill sitta och gestikulera framför datorn, eller ge röstkommandon (Skypekonversationer skulle bli otroligt frustrerande när en eller flera parter sitter och lirar samtidigt).

Jag gissar att tangentborden försvinner den dagen vi kan koppla in elektroder på huvudet som läser av vad vi tänker, och det på ett flytande och ofelbart sätt.

Medlem

Bara för att något är gammalt behöver det ju inte vara dåligt.
Vi kan ju kalla det beprövad teknik.
Det säljs fortfarande skrif på papper, tidnigar mm. den tekniken är rätt gammal.
Blir man tvungen att lära sig teckenspråk för att skriva en bok på dator?
Coplin kan väl passa på att ersätta hjulet oxå för det har vi använt rätt länge...

Medlem

Aha, dom vill köra Dvorak istället!

Medlem
Skrivet av aholman:

Hoppas microsoft programmerar nästa OS med enbart röststyrning

Jag hoppas verkligen dom gör det, på nästa windows-con...

"-Start Microsoft Excel"

...Starting Norton Security Suit - Full Scan...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Det är bisart att man på 2000 talet jobbar
Med hjulet,en teknik med rötterna 3500 b.c


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Skulle man sitta och skrika till datorn hur man vill att gubben ska springa och skjuta när man lirar då eller hur fan menar han? och handkontroller är för konsol-bönder.

och om man inte kan skriva till folk man spelar med, hur tusan ska man kommunicera när folk inte vill använda voicecom?

rot
Medlem

Ja, och papper och penna är ju något vi glömt sedan länge också eller?

Att tekniken är enkel och gammal är knappast ett argument för att någonting är dåligt.

Vi kommer ha olika verktyg för olika ändamål och behov.

Några blir Glasholes som överger all manuell input och snackar istället skit med Siri på allmänplats till andras förbannelse, medans andra kör t.ex. tangentbord på sin telefon eller enhet.

Medlem

Kinect är framtiden eller hur microsoft

Inaktiv
Skrivet av zoolman:

“640K ought to be enough for anybody.” -Bill Gates (1981)

Det är faktiskt ett felaktigt citat, han har aldrig sagt det utan är bara en "urban myth".

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Den där Dave Coplin lär aldrig ha spelat ett FPS om det inte var med handkontroll.

Edit: Microsoft har verkligen gått ner sig dom senaste 15 åren, det började med halvtransparenta fönster till ribbon-layout i office, tät följt av windows-apps...

Han verkar heller aldrig ha använt word för projekt längre än ett A4.
Försök skriva en kandidatexamen eller en avhandling via röstigenkänning,

rot
Medlem

Han missar att bara för att man kan använda ett till synes mer praktiskt alternativ betyder det inte att det är en bra idé eller går snabbare.

Skulle vilja se MS utveckla sitt nästa projekt utan tangentbord.

Medlem
Skrivet av rot:

Han missar att bara för att man kan använda ett till synes mer praktiskt alternativ betyder det inte att det är en bra idé eller går snabbare.

Skulle vilja se MS utveckla sitt nästa projekt utan tangentbord.

Det är väl inte svårt?

"Cortana! Fixa ett nytt operativsystem!" "Vill du att det ska vara bättre än ditt nuvarande?" "Nja, gör ett nytt bara"

Medlem

"Vi använder fortfarande undermånlig design."

Så bakvänt, det är väl snarare så att det är en ganska briljant design, då den inte behövt förändras på så lång tid.

12
Skriv svar