6 skäl att spela Steamsuccén Battlerite

Robot
6 skäl att spela Steamsuccén Battlerite

Svenska arenafightern Battlerite har tagit Steam med storm och toppar för tillfället säljlistan. FZ har provspelat, och ger dig här sex skäl att skaffa succéliret.

#stunlock-studios, #bloodline-champions, #league-of-legends, #coffe-stain-studios, #goat-simulator, #battlerite


Medlem
6 skäl att spela Steamsuccén Battlerite

Vilken reklam!!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Det är ett grymt kul spel, kan jag konstatera efter ungefär fem-tio timmars playtime. Jag är inte så bra ännu, men satan... Adrenalinruset är att jämföra med 3s i WoW på hög nivå, alternativt PK:ing i Tibia.

Medlem

Lirat alla deras spel och känns verkligen att de hittat en egen nisch som andra missat.

Hoppas de lägger till lite coop från dead island:epidemic för skojs skull eller en liknande matchgrej. 4vs4vs4 är skoj och otroligt frusterande emellanåt.

Värt att skaffa även om man lirar solo?

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Vilken reklam!!

Det kanske, men dem ska ha all denna reklam! Ett GRYMT spel.
20 timmar på 3 dagar

Medlem
Skrivet av pelson:

Värt att skaffa även om man lirar solo?

Jag tycker det. Har lirat kanske 10 timmar med enbart randoms. Man klättrar kanske inte så mycket i rank på de viset. Det finns ingen voice chat heller, så de blir att man skriver typ "vi fokuserar på att döda X hero" i början av ronden men inte mer än så.


signatur

Life is short , play more

Gnällkuk
Skrivet av Ravenknight:

Vilken reklam!!

Hoppas du inte menade det som något negativt?

Blev sugen på att testa det nu! Dags att aktivera nycklen!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Om man vill spela men vill inte spendera pengar finns Bloodline Champions som är väldigt liknande

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det är ett grymt kul spel, kan jag konstatera efter ungefär fem-tio timmars playtime. Jag är inte så bra ännu, men satan... Adrenalinruset är att jämföra med 3s i WoW på hög nivå, alternativt PK:ing i Tibia.

Jag hörde dem prata om att det var just WoWs arena som var förebilden, snarare än moba. Inte min typ av spel, men hoppas det går bra för dem.

Medlem

Sjukt bra spel asså.. tro mig du kan lätt pusha rating i solo. Då en bra spelare kan spela ut två andra utan problem

Medlem
Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Vilken reklam!!

Ja, man kan undra om detta var sponsrat av studion bakom spelet?

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Ravenknight:

Vilken reklam!!

Ja, man kan undra om detta var sponsrat av studion bakom spelet?

Mmm, det är nästan så man kan tro att man hamnat på en sida som bara skriver om spel.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Ravenknight:

Vilken reklam!!

Ja, man kan undra om detta var sponsrat av studion bakom spelet?

Eller gilla Erik kanske bara spelet ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Jag skulle köpa det om det fanns andra spellägen än 3v3 2v2 1v1

Inaktiv

Vad i..? En artikel där skribenten faktiskt skriver positivt om ett spel och till och med REKOMMENDERAR SPELET?! Skribenten är solklart i utvecklarnas ficka.

Medlem
Skrivet av PapaBear:

Jag skulle köpa det om det fanns andra spellägen än 3v3 2v2 1v1

Intressant krav.. Undrar hur du kom fram till det utan att ens testa spelet

Medlem

Master X Master verkar mer intressant och beskrivningen av detta känns på flera sätt liknande.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Master X Master verkar mer intressant och beskrivningen av detta känns på flera sätt liknande.

Asiatiska spel brukar inte slå stort i EU.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av conthox:

Master X Master verkar mer intressant och beskrivningen av detta känns på flera sätt liknande.

Asiatiska spel brukar inte slå stort i EU.

Kanske det, men jag testade BETAn av MxM och det enda som kändes asiatiskt var laddningsskärmen och att någon/några envisades med att spela en väldigt repetiv slags kawaii eller vad det heter på jukeboxen i "väntrummet". Rent spelmässigt så kändes den inte speciellt asiatisk. Visst, hade sina unfluenser på ett par av karaktärerna men fanns också många "vanliga" att välja mellan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av PapaBear:

Jag skulle köpa det om det fanns andra spellägen än 3v3 2v2 1v1

Intressant krav.. Undrar hur du kom fram till det utan att ens testa spelet

Gillar "farma" delen i lol och föredrar andra lägen som typ capture/king of the hill lägen istället för ren pvp

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av conthox:

Master X Master verkar mer intressant och beskrivningen av detta känns på flera sätt liknande.

Asiatiska spel brukar inte slå stort i EU.

Kanske det, men jag testade BETAn av MxM och det enda som kändes asiatiskt var laddningsskärmen och att någon/några envisades med att spela en väldigt repetiv slags kawaii eller vad det heter på jukeboxen i "väntrummet". Rent spelmässigt så kändes den inte speciellt asiatisk. Visst, hade sina unfluenser på ett par av karaktärerna men fanns också många "vanliga" att välja mellan.

Fy...det speler klarade jag inte av. Något billigt över det hela. Battlerite har mycket roligare och krävande combat än MXM. Det är något allvarligt fel på spelets namn också, master x master WTF. Bara namnet osar flopp.

Medlem

Anledning #1 att inte lira det: gillar inte 2v2 och 3v3.

Ett sånt här spel balanserat kring 1v1 hade varit mycket mer intressant. Hatar att behöva förlita mig på andra. Vill att min egen skill ska vara det som avgör.

Medlem
Skrivet av conthox:

Master X Master verkar mer intressant och beskrivningen av detta känns på flera sätt liknande.

Master X Master ser ju sjukt stelt ut i jämförelse

Medlem

Köpte det enbart för att ha det till senare. Har inte tid nu, WoW e för roligt.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Fy...det speler klarade jag inte av. Något billigt över det hela. Battlerite har mycket roligare och krävande combat än MXM. Det är något allvarligt fel på spelets namn också, master x master WTF. Bara namnet osar flopp.

MxM var bar i BETA, men visst, smaken är som baken.

Sedan vet jag inte om "Battlerite" är så väldigt mycket intressantare namn, om nu namnet spelar så stor roll...

Skrivet av Houratronic:

Master X Master ser ju sjukt stelt ut i jämförelse

Tyckte inte att det var mycket stelare, kanske ändrats med i och med att det bara var BETA. Men i ärlighetens namn så har jag inte spelat så mycket. Varken MxM eller andra moba så jag har inte så mycket att jämföra med.

MxMs ganska unika feature att kunna byta char mitt i pågående strid är i alla fall en ganska häftig sak som säkert skickliga spelare kan nyttja på ett effektivt sätt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Så är det typ Dota2s custom game Overthrow?

Medlem

Är enda sättet att spela detta just nu genom att köpa Early Access?

Medlem
Skrivet av liath:

Är enda sättet att spela detta just nu genom att köpa Early Access?

Ja! Men det toppar alla early-access spel jag lirat (och det är en hel del). Känns som ett helt färdigt spel redan nu. Det kommer dock bli F2P senare så om du inte är 100% pepp på det så kan du ju vänta.

1
Skriv svar