Se John Romero spela sin nya Doom-bana

Robot
Se John Romero spela sin nya Doom-bana

"Jag ville förstöra dig som spelare" säger Romero om designen.

#doom


Medlem
Se John Romero spela sin nya Doom-bana

Svårt att inte älska Romero.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dreijer:

Svårt att inte älska Romero.

Eller hur! Jag skulle ha intervjuat honom i somras men hans Sverige-resa ställdes in.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dreijer:

Svårt att inte älska Romero.

Eller hur! Jag skulle ha intervjuat honom i somras men hans Sverige-resa ställdes in.

Tråkigt att höra. Hoppas verkligen att du får en chans att göra det, någon gång. Han är en viktig person för spelvärlden!

Medlem

Jag vill vara hans bitch.

Medlem

Så...en reversed daikatana?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av disinfect:

Jag vill vara hans bitch.

Jag är hans biatche!

Medlem

Kul att höra ur ett design perspektiv.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Varför gör han inga nya banor i Daikatana. Det skitspelet vill ingen ha i sitt CV.

Medlem
Skrivet av StraxDax:

Varför gör han inga nya banor i Daikatana. Det skitspelet vill ingen ha i sitt CV.

På hans CV finns ca 100 spel varav 10 st anses vara legendariska på ett eller annat sätt, Daikatana är ärligt talat en struntsak både i sammanhanget och bland de floppar som spelindustrin har sett de senaste 15 åren.

Medlem
Skrivet av StraxDax:

Varför gör han inga nya banor i Daikatana. Det skitspelet vill ingen ha i sitt CV.

Jag gillar dock det spelet och har spelat det väldigt mycket, spelar det i MP typ var annan helg med hehe.

Det finns SJUKT mycket sämre spel än DK - speciellt idag. Hade inte DK haft så mycket irriterande småbuggar som typ kollision på granater så hade jag kunnat tycka det var ett av dom bästa Q2 spelen. Just nu är det nog Kingpin.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ni skriver att han spelar med enbart tangentbord men jag tycker mig höra musklick.

Edit: Kanske är ett mekaniskt tangentbord.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Ni skriver att han spelar med enbart tangentbord men jag tycker mig höra musklick.

Edit: Kanske är ett mekaniskt tangentbord.

Han använder helt klart mus och tangentbord men det ser lite underligt ut om man inte minns att Doom inte hade vertikalt stöd för musen utan endast horisontellt.

1
Skriv svar