Markus Persson återvänder till Twitter för att förespråka... LSD?

Medlem
Skrivet av The Puffybear:

Där ser man, pengar kanske inte alltid skänker all den där lyckan. Hoppas allt fixar sig!

Det är lugnt, om pengarna ställt till problem för honom kan jag avlasta honom.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Låt mig lätta din börda markus. Mitt kontonummer är..... skämt å sido. Jag hade också blivit loco av så mycket pengar. Krya på dig notch and stay off the drugs.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av KoP:

Fuck droger. Sånt skit är bara för svaga människor som är i behov av att fly verkligheten av någon anledning. Bättre att leva rent och med ett klart sinne.

Utan droger hade det varit snudd på omöjligt att utföra vissa kirurgiska ingrepp.

Att det sedan finns droger i näst intill allt vi äter i form av socker gör det ännu svårare för lilla dig att leva helt drogfritt.

Men fortsätt tro att du är bäst i världen, alvedon har du väl aldrig tagit?

Att inte göra en skillnad mellan "riktiga" droger i stil med LSD eller Cannabis och "droger" i stil med smärtstillande, lugnande och koffein är ju bara fånigt. Alla vet att samtliga av ovanstående påverkar kroppen på olika sätt och därmed är en slags drog, men gränsen går där den går idag av flera anledningar. En av dem är förvisso som philgapin nämnde en fråga om vad som är socialt accepterat. Men att likställa socker med kokain för att "drog som drog" låter mer som ett tafatt försök att försvara (tyngre) droger.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Detta stärker min hypotes om att pengar bara gör en lyckligare till en viss gräns.

Min hypotes är att det inte finns en gräns, det är bara att låta pengarna rinna in...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det låter som han har för mycket pengar och för lite att göra.

Testpilot

Notch är rolig att följa , han får infall då och då att trolla och provocera alla "förståsigpåare" via twitter.
Blir snabbt roligt då han härjar

Medlem

Haha. Han verkar ju ha blivit helt jävla sjuk i huvudet. Lika sjuk som den här Världen. Ett par år till och han finns inte längre.

signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ni är för söta. NI gör psykoanalys på någon som skriver lite tramsiga Twitter-inlägg. Har ni uteslutit att det kan vara ironi?

Hans twitter ser alltid ut så här.

"Skojar du om droger så måste du vara helt förtappad".

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av conthox:

Detta stärker min hypotes om att pengar bara gör en lyckligare till en viss gräns.

Min hypotes är att det inte finns en gräns, det är bara att låta pengarna rinna in...

Min hypotes gäller förståss inte alla, utan är mer som en generell riktlinje. Själv skulle jag bli uttråkad om jag inte hade ett mål, en dröm att sträva efter. Men det är klart, har man väldigt mycket pengar så kan man hitta på en hel del - gäller bara att man har kreativitet och idéer nog att hitta på saker att göra också då - utan att ta hjälp av destruktiva medel såsom droger.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

han har så mkt pengar att han kan skita i andras åsikter, och bor i det sista landet som fortfarande har yttrandefrihet.

Medlem

Jag tycker att ni bör köpa boken Pihkal. Mycket intressant läsning om hallucinogena droger. Knowledge is power. Åter till Notch, han säger att han är väldigt ensam och att bli känd för allmänheten så kvickt, utan att ha någon tidigare erfarenhet av det livet. Tycker lite synd om honom. Jag menar, han gillar fortfarande att hänga i Stockholm och äta kebabtallrik. Han trivs nog inte med det flotta livet.

Medlem

LSD är en helt fantastisk drog om den används rätt. Den bästa som finns skulle jag säga.Smörjmedel för sinne och själ! Men det krävs kunskap om man ska använda den rätt och den är inte för alla.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Där ser man, pengar kanske inte alltid skänker all den där lyckan. Hoppas allt fixar sig!

Tycker vi alla kan dra vårt strå till stacken och ta några miljoner var Inte mer än vår plikt som medmänniskor

Medlem
Skrivet av billybob:

Ni är för söta. NI gör psykoanalys på någon som skriver lite tramsiga Twitter-inlägg. Har ni uteslutit att det kan vara ironi?
.

Tydligen är man idag helt befriad från ansvar för sina idiotier så länge man påstår att man gjorde det "ironiskt".

Medlem

Snälla människor! Var inte så svenska heller och bunta ihop alla droger. Det finns väsentliga skillnader. Själv skulle jag säga any day att cannabis är bättre än alkohol, och jag önskar att när min dotter har åldern inne att hon väljer cannabis framför alkohol. Till och med en tripp på LSD eller svamp då och då framför alkohol.
Alkohol är den mest fucked upp drogen som finns ur dom allra flesta aspekter och den är lagligt.

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Ankh:

Tycker vi alla kan dra vårt strå till stacken och ta några miljoner var Inte mer än vår plikt som medmänniskor

Ja precis! Vi får moder Theresa att verka obetydlig med vår sympati för människor!

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

eld
Medlem
Medlem

Tycker inte ett dugg jävla synd om honom. Som man bäddar får man ligga. Han har mer än tillräckligt för att skapa sig ett normalt liv och göra mer av sitt liv än vad han gör nu men vill han inte det så kan han sitta där. Jag hade ALDRIG gjort samma val så mycket kan jag ju säga!

Medlem

Det är inte LSD som sabbat hans sinne.

DET ÄR ALLA GRÖNA DOLLARS.
OÄNDLIGA HAV AV DOLLARS.

+ att han inte kunde komma upp med något kreativt eller kul att spela med alla pengar i världen. Det hänger ihop med att Minecraft inte egentligen är hans skapelse. Han tog ett existerande spel och gjorde det bättre. Inget fel med det direkt, det händer hela tiden. Men snälla, kalla honom för en kreativ spelutvecklare, njaaa...
One hit wonder som man säger.

Hur som helst. Psykedeliska droger ska användas med yttersta försiktigheten.
Att pappa staten har sagt NEJ! DET ÄR FÖRBJUDET är ingen lösning som kommer hålla i evighet och vi kommer kallas för extremt primitiva i framtidens historieböcker.

Sen att vi accepterar i vårt samhälle att man kan mörda någon som 17 åring och gå fri men som 20 åring om man tar E på en fest där man inte skadat även än fluga men snuten råkade dyka upp och lysa en ficklampa i ögonen på en , kan ens liv förstöras med belastningsregister, böter osv. Sverige är helt enkelt liiiiiiite fucked up när det gäller kriminalitet och dess konsekvenser.

Men drick på och rök hörni, det är legalt och verkar bra för en då det finns reklam överallt för det. Sen kostar det inte samhället något alls....

Medlem
Skrivet av PsyX:

OÄNDLIGA HAV AV DOLLARS.

+ att han inte kunde komma upp med något kreativt eller kul att spela med alla pengar i världen. Det hänger ihop med att Minecraft inte egentligen är hans skapelse. Han tog ett existerande spel och gjorde det bättre. Inget fel med det direkt, det händer hela tiden. Men snälla, kalla honom för en kreativ spelutvecklare, njaaa...

Att pappa staten har sagt NEJ! DET ÄR FÖRBJUDET är ingen lösning som kommer hålla i evighet och vi kommer kallas för extremt primitiva i framtidens historieböcker.

Sen att vi accepterar i vårt samhälle att man kan mörda någon som 17 åring och gå fri men som 20 åring om man tar E på en fest där man inte skadat även än fluga men snuten råkade dyka upp och lysa en ficklampa i ögonen på en , kan ens liv förstöras med belastningsregister, böter osv. Sverige är helt enkelt liiiiiiite fucked up när det gäller kriminalitet och dess konsekvenser.

Men drick på och rök hörni, det är legalt och verkar bra för en då det finns reklam överallt för det. Sen kostar det inte samhället något alls....

Du låter...bitter...det är möjligvis inte en egen upplevelse du beskriver?

Edit: Förövrigt undrar jag vilka dessa "VI" du talar om när du säger att "vi" accepterar att en 17åring som mördat går fri. Eller du syftar på våra lagar och inte på individerna?

signatur

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av PsyX:

OÄNDLIGA HAV AV DOLLARS.

Menade du att en familjemedlem har blivit mördad av en 17 åring som gått fri eller att åka fast på en fest?
Har du något annat än personangrepp att bidra med till diskussionen?

Vilken pajas. Har mamma inte lärt dig att hålla käften om du inte har något smart eller givande att säga?

Medlem
Skrivet av Theo B:

"are you ok?"

"no"

BibleThump

seriöst dock det är nog bäst att bara ignorera honom, verkar som att han går igenom en fas just nu

Han behöver hjälp, men han kommer aldrig få någon vettig hjälp av att sätta sig och skriva massa skumma saker på Twitter.

Medlem

Lite lustigt att Sveriges största spelsida har så dålig koll på Sveriges största spelprofil...

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av PsyX:

OÄNDLIGA HAV AV DOLLARS.

Menade du att en familjemedlem har blivit mördad av en 17 åring som gått fri eller att åka fast på en fest?

Vilken pajas. Har mamma inte lärt dig att hålla käften om du inte har något smart eller givande att säga?

Huh? Jag frågar bara om det är egenupplevd händelse. Det är ju knappast ett påhopp. Lugn nu lilla vän

Edit: självklart menar jag åka fast på en fest. Du beskrev det så väl att jag var tvungen att fråga.

signatur

Medlem

NOTCH ÄR MIN KUNG

Medlem
Skrivet av mh76:

Många genier lider av någon psykisk funktionsnedsättning.

Notch är inte ett geni.
Att någon lyckas tjäna mycket pengar är inte ett bevis på att dom är ett geni.
Notch är rik, inte ett geni samt han har en psykisk funktionsnedsättning. Oklart i vilken grad han lider av den.

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av mh76:

Många genier lider av någon psykisk funktionsnedsättning.

Notch är inte ett geni.
Att någon lyckas tjäna mycket pengar är inte ett bevis på att dom är ett geni.
Notch är rik, inte ett geni samt han har en psykisk funktionsnedsättning. Oklart i vilken grad han lider av den.

Lite lustigt att du känner ett sånt tvång att trycka ner någon bara för att de lyckats med mer i livet.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av PsyX:

OÄNDLIGA HAV AV DOLLARS.

Argument har sällan behövts när det kommer till narkotikadebatten i Sverige, det har räckt med att ha en "känsla" från var det är och sen hata det. Forskning)? Njaaa, oviktigt...

Medlem

Jag testade Ecstacy 2001 och fastnade i ett långvarigt o tungt drogmissbruk som slutade med kanyler och opiater, och tillslut hemlöshet. 7 gånger på behandlingshem och några avgiftningar. Har dragit på mig skulder och belastningsregister. Idag har jag dock tagit mig ur detta helvete sedan 3 år tillbaka. Skönt.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem

Markus Persson hade väl en diagnos, hade han inte det? Inte så konstigt med sådana inlägg då. Hoppas han repar sig, bli lite mer vuxen, och ser till att Världen mår bättre, som Bill Gates och Kamprad.

Skriv svar