En tidig julklapp till mig själv

Medlem
En tidig julklapp till mig själv

Valve hade hårdvarurea för några veckor sen, så jag passade på att fynda lite prylar. Det blev en Steam Link och en Steam Controller. Det kom på posten idag, och hittills är jag grymt nöjd.

Jag har inte märkt av något input lag alls, och handkontrollen är mycket bekväm. Hittills har jag hunnit testa Rocket League, ABZÜ, och Stardew Valley utan problem. Det lär nog bli många speltimmar i soffan framöver, något som inte har hänt sen den tiden då jag mest spelade på PS3.

[ia=1346295; medium]
ABZÜ och Steam Controller.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
En tidig julklapp till mig själv

Steam+tv+handkontroll är grymt underskattat! Är mitt primära sätt att spela på just nu!

Medlem

Ser väldigt lik ut xbox one dosan


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent

Wat, hur lyckas du köra Rocket League utan input lag?! Var helt ospelbart senaste jag testade.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Wat, hur lyckas du köra Rocket League utan input lag?! Var helt ospelbart senaste jag testade.

Magi, antar jag! Blev själv förvånad över hur bra det flyter. Använder du sladd eller trådlöst? Valve rekommenderar att man antingen har datorn eller Steam Link ansluten till hemnätverket med nätverkskabel, helst båda. Om man kör allt över WLAN blir det en mycket otrevlig upplevelse.

Jag har datorn kopplad med sladd till en Airport Express, Steam Link ligger en meter från routern och är ansluten med WLAN på 5GHz-bandet. Funkar felfritt!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent

Allting trådat.

Andra spel funkar dock mer eller mindre felfritt, just bara med Rocket League det knasade.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Allting trådat.

Andra spel funkar dock mer eller mindre felfritt, just bara med Rocket League det knasade.

Det var märkligt. Sannolikheten är förstås stor att jag suger så hårt på Rocket League att jag inte märker nån skillnad fast jag spelar med input lag!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Mattias Frost:

Allting trådat.

Andra spel funkar dock mer eller mindre felfritt, just bara med Rocket League det knasade.

Det var märkligt. Sannolikheten är förstås stor att jag suger så hårt på Rocket League att jag inte märker nån skillnad fast jag spelar med input lag!

Hah! Fast de kan ju ha uppdaterat sedan jag testade.. Får testa igen vid tillfälle!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Såg deras rea på steam så jag blev sugen, och kollade runt lite på nätet, då såg jag att gamestop hade exakt samma pris bara att jag slapp frakten och väntetiden.
Grymt nöjd med grejerna funkar utmärkt!

Moderator | Testpilot

Sugen på att köpa, men när man har PS3 och PS4 kontroller att koppla så känns det så onödigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar