Mångårig World of Warcraft-chef hoppar av för nya projekt
Många jättar som lämnat World of Warcraft nu.
Inte bara WoW. Förhoppningsvis är det väl p.g.a. en lyckad övergång till en ny generation och inte något annat.
Den som jag skulle ringa in som "mest Blizzard på Blizzard" är Rob Pardo, och han hoppade av för 1-2 år sen nu. Det känns dock som deras företagskultur är såpass cementerad att det kommer fortsätta bli bra grejjer framöver utan många nyckelpersoner.
Edit: Note to self, läs artikeln först. Trodde han skulle lämna Blizzard. Men är alltså bara WoW-teamet.
subterranean homesick alien
Undra vad det kan betyda, mer av det dom redan har eller något nytt?
Det är gamla stofiler i sammanhanget. Nya friska fläktar kan behövas.
Stephan Frost är en sådan. Han är ju ansiktet utåt från utvecklingsteamet bakom Wildstar. Han blev anställd som Designproducent specifikt för WoW:Legion.
Något som syns tydligt i Demon Hunter tycker jag. DH känns ju precis som den saltomortal-snurrande Stalkern från Wildstar.
Det är väl tråkigt att gamla jättar slutar, men jag tror även att det kan vara bra, nytt blod behövs i WoW-teamet.
Ion Hazzikostas är ju en gammal veteran dock, men det har kommit in lite nytt folk titt som tätt.
Vi får väl se hur det utvecklas.
The more I practice, the luckier I get.
Ja, Blizzard kan ju verkligen liknas med ett sjunkande skepp, de har ju nästan inga framgångsrika titlar, bara skräp såsom WoW, SC2, Overwatch, Hearthstone, HOTS, Diablo.
Mitt svar kan innehålla spår av ironi.
Ja, Blizzard kan ju verkligen liknas med ett sjunkande skepp, de har ju nästan inga framgångsrika titlar, bara skräp såsom WoW, SC2, Overwatch, Hearthstone, HOTS, Diablo.
Mitt svar kan innehålla spår av ironi.
Han menar kanske att blizzard är isberget och att alla överger båten för att ta sig till dom?
Ja, Blizzard kan ju verkligen liknas med ett sjunkande skepp, de har ju nästan inga framgångsrika titlar, bara skräp såsom WoW, SC2, Overwatch, Hearthstone, HOTS, Diablo.
Mitt svar kan innehålla spår av ironi.
WoW har haft många passagerare men nu efter några tveksamma expansioner lämnar både passagerare och besättning skeppet.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Ja, Blizzard kan ju verkligen liknas med ett sjunkande skepp, de har ju nästan inga framgångsrika titlar, bara skräp såsom WoW, SC2, Overwatch, Hearthstone, HOTS, Diablo.
Mitt svar kan innehålla spår av ironi.
WoW har haft många passagerare men nu efter några tveksamma expansioner lämnar både passagerare och besättning skeppet.
Antagligen folk som snarare hoppar av genren, finns inget vettigt alternativ.
Ja, Blizzard kan ju verkligen liknas med ett sjunkande skepp, de har ju nästan inga framgångsrika titlar, bara skräp såsom WoW, SC2, Overwatch, Hearthstone, HOTS, Diablo.
Mitt svar kan innehålla spår av ironi.
WoW har haft många passagerare men nu efter några tveksamma expansioner lämnar både passagerare och besättning skeppet.
Och nya tillkommer.. eller tror du på allvar att inga nya tillsätts?
Vet du hur många år i snitt som man brukar stanna kvar på samma yrke?
En ledtråd, det är bra mycket mindre än 10 år.
Haha min dyslexi kan göra saker roliga ibland. Jag läste "Miderårig- chef 12 år hoppar av". Det gjorde min dag hehe.
Ibland behövs det inte dyslexi för att läsa katastrofalt fel. Tex när man är astrött och går förbi en skylt i affären där det står Hundfylla. Kollar igen, ah, Fyndhylla.
Det har för mig känts som Blizzard senaste åren försökt bli ett nytt "King" och fokusera på Candy Crush-publiken snarare än den grupp gamers som ursprungligen attraherades av deras titlar.
Du menar alltså RTS-spelarna? För det var ju Warcraft som ursprungligen gjorde Blizzard stora. Eller menar du Action RPG-publiken som gillade Diablo? Eller Lost Vikings-spelarna som föregick alla dessa?
Dessa gamers kände säkert likadant när Blizzard sedan 'svek' alla grupperna och gjorde ett MMORPG som hette WoW.
Blizzard aldrig har aldrig haft EN ursprunglig grupp som attraherades av deras titlar.
Det har för mig känts som Blizzard senaste åren försökt bli ett nytt "King" och fokusera på Candy Crush-publiken snarare än den grupp gamers som ursprungligen attraherades av deras titlar.
Du menar alltså RTS-spelarna? För det var ju Warcraft som ursprungligen gjorde Blizzard stora. Eller menar du Action RPG-publiken som gillade Diablo? Eller Lost Vikings-spelarna som föregick alla dessa?
Dessa gamers kände säkert likadant när Blizzard sedan 'svek' alla grupperna och gjorde ett MMORPG som hette WoW.
Blizzard aldrig har aldrig haft EN ursprunglig grupp som attraherades av deras titlar.
Haha, jag förstår vad du menar. Tror iofs att de grupper du nämner överlappar varandra i väldigt stor utsträckning.
Jag syftar mer på hur Blizzard inte bara slutade belöna ansträngning i sina titlar, utan snarare är så måna om att "Alla ska mé"-tänket finns där så det bara blir en sörja av hela upplevelsen. (Min åsikt/iakttagelse så klart.)
Cptn BaseballBatBoy!