Inför Blizzcon: det ryktas vilt om Diablo IV

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Walter Bishop:

Kommer att vara en ny expansion.

Japp. Annars blir jag väldigt förvånad.

Om lite drygt två veckor börjar säsong 8, patchen innehåller NOLL ändringar. Alltså ingenting, vilket är första gången. D3 är på väg mot graven.

Medlem

Jag håller tummarna för Warcraft faktiskt, hoppas att de uppdaterar den serien lite till (wc3 i all ära men det börjar faktiskt dö ut nu). Eller en HD remake av wc2!

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av insilence:

Vore trevligt om de gjorde en remake av D2 istället.
Exakt samma spel fast med ny grafik osv osv.

Älskade D2 men skulle gärna se D4 om jag ska vara ärlig. Låt klassiker vara just klassiker och försök att skapa nya klassiker.

Skrivet av Elixx:
Skrivet av insilence:

Vore trevligt om de gjorde en remake av D2 istället.
Exakt samma spel fast med ny grafik osv osv.

Älskade D2 men skulle gärna se D4 om jag ska vara ärlig. Låt klassiker vara just klassiker och försök att skapa nya klassiker.

Ja det ligger något i det du säger.
Det var en väldigt härlig tid och kanske lever bäst som just det minnet.

Medlem

Nöjer med en fet d3 expansion

Medlem

Soon guys, soon!

Medlem

Med tanke på hur lite spelare D3 har så lär det knappast rädda det med bara en expansion. De kommer behöva annonsera ett helt nytt Diablo spel inom kort ändå.. Gör om gör rätt.

Medlem

Ett Diablo 4 på g? Eftersom Blizzard glömt av vad mörk/ond atmosfär innebär så kan dom hämta lite tips från Frictional Games. Dom har bevisat vad ljud kan åstadkomma för spelupplevelsen. Nu menar jag inte att jag vill ha ett FPS-Diablo utan bara ha ett mer gastkramande soundtrack. Och skulle dom återuppliva the butcher igen så ta bort det brinnande grillgallret och återinför det morbida istället med pålade kroppar och blod överallt istället


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

De kan ju göra en Legion och bara pumpa in massa som folk alltid velat ha samt återgå till gamla saker som fungerat genom åren, för detta behövs dock ett D4. Inget är omöjligt, man kan inte jämföra idag med när D2 fanns osv. Alternativen idag är betydligt fler och folk tappar suget betydligt snabbare, visste går det hypa sönder ett nytt diablospel idag absolut men inte ens i närheten när D3 annonserades. Det här med att vänta 10+ år med ett nytt spel funkar inte idag, du går ju back på att vänta för länge med ett spel och det har blizzard redan bevisat att de har koll på i och med nedläggningen av Titan som skalades ner till Overwatch. Jag är väldigt nöjd med Legion som i mina ögon är top 2 expansioner i spelets historia. Kan de suga in folk till diablo som de gjort med legion....då blir de kungar återigen...och om någon kan göra det är det blizzard.

Oavsett kommer jag sitta där med gåshud och håret på hela kroppen rest när de går igenom spel för spel och annonserar ut saker....fan det var helt galet förra året och då hade de ändå inget "nytt" att komma med utan det var expansioner osv, fatta i år? 25 år blizz, 20 år diablo fyfan

12
Skriv svar