Batman: Return to Arkham

Robot
Medlem
Batman: Return to Arkham

Har vatken spelat Arkham eller City. Är de värda att införskaffa?

Medlem
Skrivet av employed:

Har vatken spelat Arkham eller City. Är de värda att införskaffa?

Medlem
Skrivet av employed:

Har vatken spelat Arkham eller City. Är de värda att införskaffa?

Arkham Asylum och Arkham City är så bra att jag vill gifta mig med bägge och bära deras barn....

Typ så!

Inaktiv

Jag undrar lite om det är UE4 som är problemet för jag kommer inte på ett enda spel med bra prestanda som kör den motorn, oavsett plattform.

Medlem

Brukade inte alls spela spel (till PC förövrigt) av den typen som Batman-serien är.
Men när jag köpte Arkham Asylum på en rea för ett antal år sedan och sen fick fingrarna ur, upptäckte jag att de visst kunde vara roliga! Allt hade högt produktionsvärde kändes det som.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag undrar lite om det är UE4 som är problemet för jag kommer inte på ett enda spel med bra prestanda som kör den motorn, oavsett plattform.

Gears of war 4?

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag undrar lite om det är UE4 som är problemet för jag kommer inte på ett enda spel med bra prestanda som kör den motorn, oavsett plattform.

Paragon?

Medlem

Skulle satsat på nå nytt ist.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag undrar lite om det är UE4 som är problemet för jag kommer inte på ett enda spel med bra prestanda som kör den motorn, oavsett plattform.

Shadow warrior 2?

Medlem

Arkham Asylum är ju horribelt efter dagens mått. Extremt dålig variation på fiender, ointressant antagonist, irriterande stridssystem (spelvärldens motsvarighet till T9) och otroligt monotont gameplay. Tyckte det var fantastiskt när det bagav sig men när jag spelade om det för ett par veckor sedan var det nästan olidligt dåligt.

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:

Jag undrar lite om det är UE4 som är problemet för jag kommer inte på ett enda spel med bra prestanda som kör den motorn, oavsett plattform.

Nej, bara dåliga utvecklare som inte kan hantera motorn.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Mjauv:

Jag undrar lite om det är UE4 som är problemet för jag kommer inte på ett enda spel med bra prestanda som kör den motorn, oavsett plattform.

Shadow warrior 2?

Shadow Warrior 2 kör inte med UE4

Medlem

Köpte både Arkham Asylum och Arkham City under Steam Summer Sale och lirade igenom de då jag missade dessa titlar. Riktigt nöjd med dessa äventyr men fick köra med mus & tangentbord då min Xbox One kontroll inte vill fungera till dessa i Windows 10. Köpte senare Arkham Origins som inte heller vill ta emot kontrollen. Köpte sedan Arkham Knight men har inte installerat det spelet ännu...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av bambiface:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Mjauv:

Jag undrar lite om det är UE4 som är problemet för jag kommer inte på ett enda spel med bra prestanda som kör den motorn, oavsett plattform.

Shadow warrior 2?

Shadow Warrior 2 kör inte med UE4

Hmm weird har för mig att Tb sa det men jag drömde väl det ^^

Gen
Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av bambiface:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Mjauv:

Jag undrar lite om det är UE4 som är problemet för jag kommer inte på ett enda spel med bra prestanda som kör den motorn, oavsett plattform.

Shadow warrior 2?

Shadow Warrior 2 kör inte med UE4

Hmm weird har för mig att Tb sa det men jag drömde väl det ^^

Det har en egen motor : "Road Hog Engine"

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av bambiface:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Mjauv:

Jag undrar lite om det är UE4 som är problemet för jag kommer inte på ett enda spel med bra prestanda som kör den motorn, oavsett plattform.

Shadow warrior 2?

Shadow Warrior 2 kör inte med UE4

Hmm weird har för mig att Tb sa det men jag drömde väl det ^^

Det har en egen motor : "Road Hog Engine"

Ja jag vet. Kollade upp det.

Ambassadör
Xbox

Har svårt att se poängen med remasters ö.h.t men jag förstår verkligen inte varför man då inte åtminstone ser till att de ÄR bättre än originalen. Så jävla kasst. Uppmuntra inte sådant här skit.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Arkham Asylum är ju horribelt efter dagens mått. Extremt dålig variation på fiender, ointressant antagonist, irriterande stridssystem (spelvärldens motsvarighet till T9) och otroligt monotont gameplay. Tyckte det var fantastiskt när det bagav sig men när jag spelade om det för ett par veckor sedan var det nästan olidligt dåligt.

Ointressant antagonist?

Medlem
Skrivet av employed:

Har vatken spelat Arkham eller City. Är de värda att införskaffa?

Skulle rekommendera att du spelar alla. Tycker Arkham Origins är det sämsta av dem fast det är fortfarande ett bra spel. Arkham Knight är också ett väldigt bra spel. Ser man förbi dem tekniska problemen spelet har haft så är det riktigt nice.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av employed:

Har vatken spelat Arkham eller City. Är de värda att införskaffa?

Jag är inte ens ett serietidningsfan och tycker att de är smått fantastiska spel.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Arkham Asylum är ju horribelt efter dagens mått. Extremt dålig variation på fiender, ointressant antagonist, irriterande stridssystem (spelvärldens motsvarighet till T9) och otroligt monotont gameplay. Tyckte det var fantastiskt när det bagav sig men när jag spelade om det för ett par veckor sedan var det nästan olidligt dåligt.

Gissar att du har ganska hög standard när det kommer till spel.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Raid25:
Skrivet av employed:

Har vatken spelat Arkham eller City. Är de värda att införskaffa?

Arkham Asylum och Arkham City är så bra att jag vill gifta mig med bägge och bära deras barn....

Typ så!

Då är det bra grejer minst sagt!
men ja de första två är utan tvekan de bästa. Personligen står jag på samma sida som recensenten att första äventyret var också det jag gillade mest.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Orkade spela igenom Asylum trots ett riktigt segt slut men City var ju sävla lååååångtråkigt. Gillar inte dessa spel som är överfyllda med collectibles. Shadow of Mordor är en Batmankopia som överträffar orginalet, rätt monotont men det blev aldrig tråkigt då collectiblesen var relativt få och speltiden var runt 10-15 timmar för hela kampanjen. Helt okej imo.

Inaktiv
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Mjauv:

Jag undrar lite om det är UE4 som är problemet för jag kommer inte på ett enda spel med bra prestanda som kör den motorn, oavsett plattform.

Paragon?

Har ej spelat Paragon och inte GOW 4 heller. Har däremot spelat en del andra UE4-titlar och tycker prestandan varit väldigt dålig. Fula UE4-spel på PS4 får den stackars maskinen att väsa som en jetmotor så det är inte bara på PC heller. Men visst, jag blir gladeligen motbevisad.

I övrigt kan jag inte låta bli att känna viss skadeglädje att RTA har så dålig prestanda efter vad Rocksteady gjorde mot PC-spelarna med sin senaste bajsmacka. Hoppas innerligt försäljningen blir urusel.

Medlem

Klarade ut City på Hard New Game + The way it's meant to be played tycker jag. Förutom svärdbrudarna och deras boss som hade vissa attacker som man var tvungen att se indikator för att avgöra men det gick bra ändå.

Skrivet av schmuttah:

Orkade spela igenom Asylum trots ett riktigt segt slut men City var ju sävla lååååångtråkigt. Gillar inte dessa spel som är överfyllda med collectibles. Shadow of Mordor är en Batmankopia som överträffar orginalet, rätt monotont men det blev aldrig tråkigt då collectiblesen var relativt få och speltiden var runt 10-15 timmar för hela kampanjen. Helt okej imo.

Shadow of Mordor överträffar verkligen inte Asylum eller City tycker jag. Dessa två batmanspel är sanslöst bra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av philgapin:
Skrivet av anon_98854:

Jag undrar lite om det är UE4 som är problemet för jag kommer inte på ett enda spel med bra prestanda som kör den motorn, oavsett plattform.

Paragon?

Har ej spelat Paragon och inte GOW 4 heller. Har däremot spelat en del andra UE4-titlar och tycker prestandan varit väldigt dålig. Fula UE4-spel på PS4 får den stackars maskinen att väsa som en jetmotor så det är inte bara på PC heller. Men visst, jag blir gladeligen motbevisad.

I övrigt kan jag inte låta bli att känna viss skadeglädje att RTA har så dålig prestanda efter vad Rocksteady gjorde mot PC-spelarna med sin senaste bajsmacka. Hoppas innerligt försäljningen blir urusel.

Jag känner att det är dålig hantering av motorn. Arbetar själv med den och upplever inga större problem, sen att Rocksteady sket i det blå skåpet är en annan sak håller med dig där!

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Orkade spela igenom Asylum trots ett riktigt segt slut men City var ju sävla lååååångtråkigt. Gillar inte dessa spel som är överfyllda med collectibles. Shadow of Mordor är en Batmankopia som överträffar orginalet, rätt monotont men det blev aldrig tråkigt då collectiblesen var relativt få och speltiden var runt 10-15 timmar för hela kampanjen. Helt okej imo.

På vilket sätt är det en batman kopia ? Den enda gemensamma nämnaren är att man kan göra counter och få upp en kombo.

I övrigt finns det ju absolut ingenting ?

1
Skriv svar