Blizzard: "Vi har inga planer på remasters av Warcraft 1 och 2"

Robot
Blizzard: "Vi har inga planer på remasters av Warcraft 1 och 2"

Möjligheten att köra Diablo 1 i det tredje spelet tände hoppet hos många, troligen förgäves.

#diablo-iii


Medlem
Blizzard: "Vi har inga planer på remasters av Warcraft 1 och 2"

Nej det är inte speciellt intressant, skulle dock vilja se WC4 och återuppliva battle.net, men dom är väl smarta nog att inte konkurrera mot sig själv (SC2)

Medlem

Grymt, då kan vi förvänta oss WC3 i HD då. Hype!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Nej det är inte speciellt intressant, skulle dock vilja se WC4 och återuppliva battle.net, men dom är väl smarta nog att inte konkurrera mot sig själv (SC2)

Var inte starcraft klart nu dock?
Jag tror mer att det är WoW som stoppar WC4 än SC. Med tanke på hur dom skulle göra med all story.

MEG
Medlem

Håller med, låt oss minnas spelen som de var på den tiden.
Fokusera i stället på nya bra spel.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Snälla blizzard, gör inga remakes - titta inte tillbaka och försök göra det bättre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Får nog hålla med lite här. Warcraft 1 var tokigt bra på sin tid men det är hopplöst föråldrat nu. Warcraft 2, aningen bättre men även det hopplöst föråldrat. De skulle behöva göra om dessa spel från grunden och då kan de lika gärna göra en WC4

Medlem

Jag är nöjd med WC3 i SC2 grafik, är det så mycket begärt liksom.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Snälla blizzard, gör inga remakes - titta inte tillbaka och försök göra det bättre.

Egentligen ska man ju alltid titta tillbaka för se vad man kan göra bättre ;D

Medlem

jag kanske är helt ute o cyklar men hade inte Blizz uttalat sig om att en Warcraft remake var på gång för några år sedan?

Medlem

Lägg ner tid på något annat än Wow och Overwatch vet jag, något roligt till exempel.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

jag kanske är helt ute o cyklar men hade inte Blizz uttalat sig om att en Warcraft remake var på gång för några år sedan?

Nej det handlade bara om att göra Diablo 2, WC3 och SC kompatibla med moderna system.

Medlem
Skrivet av Salsius:
Skrivet av Vercadi:

Nej det är inte speciellt intressant, skulle dock vilja se WC4 och återuppliva battle.net, men dom är väl smarta nog att inte konkurrera mot sig själv (SC2)

Var inte starcraft klart nu dock?
Jag tror mer att det är WoW som stoppar WC4 än SC. Med tanke på hur dom skulle göra med all story.

Jag tror nog att det är lite både och. SC2 konkurrerar på genre-nivå och WoW konkurrerar på miljö och story.

Men, nu när alla expansioner för SC2 är ute så tror jag att ett WC4 skulle bli en bra övergång från WoW för folk.

Jag menar, WoW är gammalt och kommer successivt att fortsätta minska även om de pumpar ut expansioner, så för att "behålla sina kunder", så kan WC4 vara en lösning.

Medlem

Men egentligen hade ju WarCraft 1 mest logiska enheter och spelen delade de roligast magier, (spells) och WarCraft 2 var också tusen gånger bättre med sitt mer balanserade spel. De hade lätt kunnat vandra vidare med mer realistisk grafik för min del. WC3 var en enorm besvikelse i grafikväg, även om jag spelade ut de båda spelen. Men 3:ans cutscenes var definitivt de bästa. Men musiken var bäst i WC2 och även de flesta ljuden. Massa saker som inte "made sense" i Wc3... knights med lans stod och slog på fiender, när lansen gör sig bäst med fart bakom. Där gjorde både WC1 och 2:s knights det betydligt bättre. Ball and chain och sen warhammer.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Händer ju att man spelar både Dune II och Warcraft Orcs & Humans emellanåt...

1
Skriv svar