Här är en collector's edition för Mass Effect: Andromeda – utan spel

Robot
Här är en collector's edition för Mass Effect: Andromeda – utan spel
Medlem
Här är en collector's edition för Mass Effect: Andromeda – utan spel

Haha, snacka om att de var rädd för att prissätta något för 299 dollar, så illa att de undviker att inkluderar spelet i sig.

Medlem

Ja, vem vill spela spel när man kan köra radiobil.

Medlem

Börjar gå lite långt detta här nu. Såg verkligen fram emot detta spel och dess collectors edition.

Medlem

dafuq?


signatur

Spela spel är kul ibland.

k3m
Medlem

ett ord - bojkott!

Medlem

För helvete.. Detta är ett skämt. Väck mig någon.

Medlem

Detta tar priset för det dummaste jag någonsin läst. Vad tänkte de med nu?

Medlem

Tror att det är En Collectors Edition
På Fordonet Inte på spelet!

Medlem
Skrivet av Oddenough:

Tror att det är En Collectors Edition
På Fordonet Inte på spelet!

Ja någon slags missförstånd måste ha skett här. Man får ju inte ens bonusdlc till spelet

KoP
Medlem

No game. No buy.

(Alltså jo, jag kommer ju köpa spelet. Det är det enda som är intressant. Massa plastkrimskrams som kostar extra kan dom behålla)

Medlem

snacka om slöseri med pengar.

Medlem

Men det är ORIMLIGT!!!

Medlem
Skrivet av Oddenough:

Tror att det är En Collectors Edition
På Fordonet Inte på spelet!

En collector edition på en radiostyrd bil med Mass Effect tema men man får med en Steel case till spelet? Hur man än vänder och vrider på det hela så låter det för korkat för att vara dant.

Medlem

Tråkigt att Radiobilen är nu olaglig här I Sverige.

FML
Medlem

Inte ens en nyckel då?

Medlem

Dom har börjat göra såhär mer och mer för att inte behöva knyta en Collector's Edition till en specifik plattform. Tänk er att PS4-versionen av Collector's blir jättepopulär medans Xbox-versionen inte säljer alls, och det enda som skiljer de åt är vilket spel som är bundlat med dom. Då blir det en efterfrågan som är svår att fylla, utan att börja bryta förpackningar på lagret (vilket sabbar ny-statusen i mångas ögon). Därför låter de folk köpa spelet löst istället.

Med det sagt kan såklart affärer skapa egna bundles där de ger dig Retail-versionen av spelet + den plattformsoberoende samlarutgåvan för ett paketpris.

Kan också tänka mig att det har att göra med att många som köper digitalt bara vill ha merchandise, men struntar i ett fysiskt exemplar av själva spelet.

Medlem

Orimligt? Nej, det är det nya Bioware.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Tråkigt att Radiobilen är nu olaglig här I Sverige.

Ofta?

Medlem
Skrivet av fzusr:

Dom har börjat göra såhär mer och mer för att inte behöva knyta en Collector's Edition till en specifik plattform. Tänk er att PS4-versionen av Collector's blir jättepopulär medans Xbox-versionen inte säljer alls, och det enda som skiljer de åt är vilket spel som är bundlat med dom. Då blir det en efterfrågan som är svår att fylla, utan att börja bryta förpackningar på lagret (vilket sabbar ny-statusen i mångas ögon). Därför låter de folk köpa spelet löst istället.

Med det sagt kan såklart affärer skapa egna bundles där de ger dig Retail-versionen av spelet + den plattformsoberoende samlarutgåvan för ett paketpris.

Kan också tänka mig att det har att göra med att många som köper digitalt bara vill ha merchandise, men struntar i ett fysiskt exemplar av själva spelet.

Dagens klokaste analys!

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Alexraptor:

Tråkigt att Radiobilen är nu olaglig här I Sverige.

Ofta?

Drönare är olagliga, men om det sträcker sig till landsgående fordon vet jag inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Detta tar priset för det dummaste jag någonsin läst. Vad tänkte de med nu?

Jag vet precis vad de tänkte: "Idioterna kommer att köpa detta ändå". Och vet du vad? Det är precis vad som kommer att hända.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Inte helt sant... På biowarez sida kan man välja att få det som ett paket eller köpa bilen eller spelet för sig.

Medlem
Skrivet av Ricecracker:
Skrivet av fzusr:

Dom har börjat göra såhär mer och mer för att inte behöva knyta en Collector's Edition till en specifik plattform. Tänk er att PS4-versionen av Collector's blir jättepopulär medans Xbox-versionen inte säljer alls, och det enda som skiljer de åt är vilket spel som är bundlat med dom. Då blir det en efterfrågan som är svår att fylla, utan att börja bryta förpackningar på lagret (vilket sabbar ny-statusen i mångas ögon). Därför låter de folk köpa spelet löst istället.

Med det sagt kan såklart affärer skapa egna bundles där de ger dig Retail-versionen av spelet + den plattformsoberoende samlarutgåvan för ett paketpris.

Kan också tänka mig att det har att göra med att många som köper digitalt bara vill ha merchandise, men struntar i ett fysiskt exemplar av själva spelet.

Dagens klokaste analys!

Instämmer helt - jag köper ofta samlarutgåvor för att jag vill stödja utvecklarna och få coola prylar, men jag förstår inte varför man ska ha en fysisk skiva till. Valfrihet är väl att föredra? Hur tänker ni som helt plötsligt ska bojkotta spelet eller som tycker det är korkat?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Alexraptor:

Tråkigt att Radiobilen är nu olaglig här I Sverige.

Ofta?

Drönare är olagliga, men om det sträcker sig till landsgående fordon vet jag inte.

Tyckte jag läste att det endast gällande drönare med kamera, eftersom de kunde ta bilder ovanifrån, och därför vara en säkerhetsrisk. Lita inte på detta till 100% då detta kommer från mitt minne, som inte är helt hundra alltid


signatur
Medlem
Skrivet av Map-pen:

Detta tar priset för det dummaste jag någonsin läst. Vad tänkte de med nu?

Vem är dummast? Den som säljer skiten eller den som köper skiten?

Skrivet av azynkron:

Jag vet precis vad de tänkte: "Idioterna kommer att köpa detta ändå". Och vet du vad? Det är precis vad som kommer att hända.

Japp

Medlem
Skrivet av drdolk:

Inte helt sant... På biowarez sida kan man välja att få det som ett paket eller köpa bilen eller spelet för sig.

Fast paketet blir ju bara som om du går in på teknikmagasinet och köper en radio styrd bil och ber dem slå in den i samma paket som nhl17 du köpte i butiken bredvid. Grejen med collectors editions för min del är att man inte ska kunna köpa sakerna separat, då förlorar de ju hela sin charm.

Medlem

Vad är det för Radiobil då, är det kvalite typ traxxas, hpi eller kyosho eller är det nå noname china


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Med tanke på att majoriteten köper spelet som nedladdning så tänkte man nog helt rätt. På detta sätt kan både de som köper spelet i fysisk form och de som köper det helt elektroniskt får samma collectors edition.
Vad man säljer är helt enkelt ett tillägg med merchandise för fanatikerna.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det för Radiobil då, är det kvalite typ traxxas, hpi eller kyosho eller är det nå noname china

Med take på priset får du nog leta i nån liten avkrok i den djupa burmesiska djungeln för att hitta tillverkaren

12
Skriv svar