Red Alert 2 i virtual reality ser precis lika ballt ut som det låter
håller med. Out of ammo bevisade att det funkar riktigt bra. Det jag ser mest fram emot med VR är ordentlig hand och finger tracking. Visst fungerar nuvarande handkontroller men en handske med tillförlitlig känslighet hade varit något annat det. Speciellt i strategispel där man snarare vill peka och greppa små saker än att hålla i föremål osv.
håller med. Out of ammo bevisade att det funkar riktigt bra. Det jag ser mest fram emot med VR är ordentlig hand och finger tracking. Visst fungerar nuvarande handkontroller men en handske med tillförlitlig känslighet hade varit något annat det. Speciellt i strategispel där man snarare vill peka och greppa små saker än att hålla i föremål osv.
De borde köpa Microsofts överlager av Kinect 2. Den kameran klarar ju alla leder i handen vill jag minnas.
Black and White skulle vara jävligt coolt. Plocka upp och plantera träd med handen, forma världen genom att trycka och dra i den, kasta stenbumlingar, göra gester för att kunna kasta eldklot, klappa/örfila varelsen, gå med den i ett koppel. Man kunde ju röra sig genom att bara grabba tag i världen och dra sig fram. Är nästan som gjort för VR.
Ser bra ut, och äntligen börjar de närma sig något av det jag anser hur VR ska fungera. Skippa de värdelösa vr-kontrollerna dock, och ha kvar mus och tangentbord, förstår inte syftet med varför de inte kan nöja sig med något som redan funkar och är väl beprövat i över 30 år, jag trodde att Wii-kontrollerna sedan länge redan bevisat att det är få som vill se ut som idioter och stå och vifta i luften timmar i sträck
Ser bra ut, och äntligen börjar de närma sig något av det jag anser hur VR ska fungera. Skippa de värdelösa vr-kontrollerna dock, och ha kvar mus och tangentbord, förstår inte syftet med varför de inte kan nöja sig med något som redan funkar och är väl beprövat i över 30 år, jag trodde att Wii-kontrollerna sedan länge redan bevisat att det är få som vill se ut som idioter och stå och vifta i luften timmar i sträck
Samtidigt tillför trackade handkontroller väldigt mycket för inlevelsen i VR. Jag förstår hur du tänker men samtidigt fungerar detta ypperligt i exemplet Out of Ammo.
Black and White skulle vara jävligt coolt. Plocka upp och plantera träd med handen, forma världen genom att trycka och dra i den, kasta stenbumlingar, göra gester för att kunna kasta eldklot, klappa/örfila varelsen, gå med den i ett koppel. Man kunde ju röra sig genom att bara grabba tag i världen och dra sig fram. Är nästan som gjort för VR.
Ska nämligen pitcha detta koncept för min klass på den spelutbildning jag går. Håll tummarna!
Ser kul ut, men jag hoppas man kan gömma undan den där jäkla paddan som är mitt i skärmen hela tiden! Skulle vara bättre om man kunde låsa fast den så det blir som en liten meny i mitten längst ner i botten, typ som på minecraft och typ alla andra spel.
Hoppas RA2 kan komma som en remake till PC utan VR också
Ser bra ut, och äntligen börjar de närma sig något av det jag anser hur VR ska fungera. Skippa de värdelösa vr-kontrollerna dock, och ha kvar mus och tangentbord, förstår inte syftet med varför de inte kan nöja sig med något som redan funkar och är väl beprövat i över 30 år, jag trodde att Wii-kontrollerna sedan länge redan bevisat att det är få som vill se ut som idioter och stå och vifta i luften timmar i sträck
Samtidigt tillför trackade handkontroller väldigt mycket för inlevelsen i VR. Jag förstår hur du tänker men samtidigt fungerar detta ypperligt i exemplet Out of Ammo.
Tja, jag kan ju inte säga direkt att du har fel, då jag än inte provat alla utbud.
Jag fortsätter vara konservativ för mus/tangentbord men ska inte lämna dörrarna stängda för vad de kan hitta på med andra slags kontroller. Men som sagt, aldrig mer idiotiskt viftande som i Zelda eller andra Nintendospel, där har jag fått nog sedan länge