Red Alert 2 i virtual reality ser precis lika ballt ut som det låter

Robot
Medlem
Red Alert 2 i virtual reality ser precis lika ballt ut som det låter

håller med. Out of ammo bevisade att det funkar riktigt bra. Det jag ser mest fram emot med VR är ordentlig hand och finger tracking. Visst fungerar nuvarande handkontroller men en handske med tillförlitlig känslighet hade varit något annat det. Speciellt i strategispel där man snarare vill peka och greppa små saker än att hålla i föremål osv.

Medlem

Black and white 3 med detta blir ju som en dröm!

Medlem
Skrivet av Zibbit:

Black and white 3 med detta blir ju som en dröm!

Har du ngn källa på att det kommer släppas nu när Lionhead Studios har stängts ner?

Medlem

Nice! Inte så smidigt som mus och tangentbord kanske men ser ju roligt ut!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av snubben:

håller med. Out of ammo bevisade att det funkar riktigt bra. Det jag ser mest fram emot med VR är ordentlig hand och finger tracking. Visst fungerar nuvarande handkontroller men en handske med tillförlitlig känslighet hade varit något annat det. Speciellt i strategispel där man snarare vill peka och greppa små saker än att hålla i föremål osv.

De borde köpa Microsofts överlager av Kinect 2. Den kameran klarar ju alla leder i handen vill jag minnas.


signatur
Medlem

Ser riktigt kul ut. Ge oss vr stöd i coh2!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Black and White skulle vara jävligt coolt. Plocka upp och plantera träd med handen, forma världen genom att trycka och dra i den, kasta stenbumlingar, göra gester för att kunna kasta eldklot, klappa/örfila varelsen, gå med den i ett koppel. Man kunde ju röra sig genom att bara grabba tag i världen och dra sig fram. Är nästan som gjort för VR.

Medlem

Det äldre spelet "Populus" skulle vara skitcoolt med VR.

Medlem

Sjukt mycket gamla spel skulle vara grymma i VR helt klart!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser bra ut, och äntligen börjar de närma sig något av det jag anser hur VR ska fungera. Skippa de värdelösa vr-kontrollerna dock, och ha kvar mus och tangentbord, förstår inte syftet med varför de inte kan nöja sig med något som redan funkar och är väl beprövat i över 30 år, jag trodde att Wii-kontrollerna sedan länge redan bevisat att det är få som vill se ut som idioter och stå och vifta i luften timmar i sträck

Medlem
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Zibbit:

Black and white 3 med detta blir ju som en dröm!

Har du ngn källa på att det kommer släppas nu när Lionhead Studios har stängts ner?

Nä tyvärr, önsketänkade bara.

Medlem

Kom direkt att tänka på hur häftig det här skulle vara i det där underskattade strategi spelet RUSE!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ForrestFox:

Ser bra ut, och äntligen börjar de närma sig något av det jag anser hur VR ska fungera. Skippa de värdelösa vr-kontrollerna dock, och ha kvar mus och tangentbord, förstår inte syftet med varför de inte kan nöja sig med något som redan funkar och är väl beprövat i över 30 år, jag trodde att Wii-kontrollerna sedan länge redan bevisat att det är få som vill se ut som idioter och stå och vifta i luften timmar i sträck

Samtidigt tillför trackade handkontroller väldigt mycket för inlevelsen i VR. Jag förstår hur du tänker men samtidigt fungerar detta ypperligt i exemplet Out of Ammo.


signatur
Medlem
Skrivet av Raid25:

Det äldre spelet "Populus" skulle vara skitcoolt med VR.

R.U.S.E är som gjort för VR


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:

Kom direkt att tänka på hur häftig det här skulle vara i det där underskattade strategi spelet RUSE!

Nämen, en till med samma tanke!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Black and White skulle vara jävligt coolt. Plocka upp och plantera träd med handen, forma världen genom att trycka och dra i den, kasta stenbumlingar, göra gester för att kunna kasta eldklot, klappa/örfila varelsen, gå med den i ett koppel. Man kunde ju röra sig genom att bara grabba tag i världen och dra sig fram. Är nästan som gjort för VR.

Ska nämligen pitcha detta koncept för min klass på den spelutbildning jag går. Håll tummarna!

Medlem

Ser kul ut, men jag hoppas man kan gömma undan den där jäkla paddan som är mitt i skärmen hela tiden! Skulle vara bättre om man kunde låsa fast den så det blir som en liten meny i mitten längst ner i botten, typ som på minecraft och typ alla andra spel.

Hoppas RA2 kan komma som en remake till PC utan VR också

Medlem

VR för FPS borde vara vrglasögon + tangentbord och mus. Då är problemet med rörelse löst och man blir inte handikappad av klumpiga kontroller men man kan fortfarande kolla runt som att man är i världen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ForrestFox:

Ser bra ut, och äntligen börjar de närma sig något av det jag anser hur VR ska fungera. Skippa de värdelösa vr-kontrollerna dock, och ha kvar mus och tangentbord, förstår inte syftet med varför de inte kan nöja sig med något som redan funkar och är väl beprövat i över 30 år, jag trodde att Wii-kontrollerna sedan länge redan bevisat att det är få som vill se ut som idioter och stå och vifta i luften timmar i sträck

Samtidigt tillför trackade handkontroller väldigt mycket för inlevelsen i VR. Jag förstår hur du tänker men samtidigt fungerar detta ypperligt i exemplet Out of Ammo.

Tja, jag kan ju inte säga direkt att du har fel, då jag än inte provat alla utbud.
Jag fortsätter vara konservativ för mus/tangentbord men ska inte lämna dörrarna stängda för vad de kan hitta på med andra slags kontroller. Men som sagt, aldrig mer idiotiskt viftande som i Zelda eller andra Nintendospel, där har jag fått nog sedan länge

Medlem
Skrivet av Zibbit:
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Zibbit:

Black and white 3 med detta blir ju som en dröm!

Har du ngn källa på att det kommer släppas nu när Lionhead Studios har stängts ner?

Nä tyvärr, önsketänkade bara.

Håller med vore grymt

1
Skriv svar