Pokémon-pirater stängs ner

Robot
Pokémon-pirater stängs ner
Medlem
Pokémon-pirater stängs ner

Är man så dum som laddar ner en tidig läcka och går online så förtjänar man att bli bannad. Jävla noobs.

Medlem

Låter som ett kopieringsskydd Nintendo har lagt med spelet.
Känns väldigt ogenomtänkt att dom som laddat spelet sedan går online.

Medlem

Men det är själva konsolen som blir bannad inte kontot, så man kan tekniskt sätt lämna tillbaka den säga det är nåt fel på den och få en ny sen får en annan stackars ägare få ta del av förlusten.

Medlem

Det är väl inget nytt att pirater blir bannade från onlinetjänster? Det är ju en självklarhet...

Medlem
Skrivet av Keima:

Men det är själva konsolen som blir bannad inte kontot, så man kan tekniskt sätt lämna tillbaka den säga det är nåt fel på den och få en ny sen får en annan stackars ägare få ta del av förlusten.

Jag utgår ifrån att det kommer upp ett speciellt felmeddelande likt med ps3an, xbox 360 och tidigare 3DS:er att hårdvaran har blivit bannad. Lycka till att få en ny om så är fallet, fungerade inte med ps3:an och xbox 360 i alla fall.

Medlem

Nu är inte 3DS så dyra på blocket. Men det första man ska tänka på när man laddar ner ALDRIG NÅGONSIN GÅ ONLINE men sen finns det spel som ändå blir bannade fast man inte gått online. Då är det hårdvaran som känner av att koden inte stämmer. Dock är detta ytterst sällsynt och en kostnads fråga hos spelutvecklare att ta med denna kod. Men känns ju väldigt dumt att gå online med ett piratspel liksom. Men men har det funkat så är det väl därför som folk fortsätter att göra det. Men nu lär man ju tänka om.

Medlem

Jag har aldrig förstått mig på folk som fuskar och sedan blir arga när dom blir bannade, det måste vara en speciellt sort...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Skit ska skit ha.

Medlem
Skrivet av Sippil:

Skit ska skit ha.

Blir snabbt dyrt att köpa alla spel till 3DS så det är ju klart att man laddar ner vissa spel illegalt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Sippil:

Skit ska skit ha.

Blir snabbt dyrt att köpa alla spel till 3DS så det är ju klart att man laddar ner vissa spel illegalt.

Har man inte råd att inte köpa allt så kan man inte heller få allt. Struntar du att betala vissa saker i en t.ex självscanning i en matvaraubutik bara för att du vill ha den men inte egentligen har råd med det? Varför ska folk alltid försöka försvara sitt piratande som om det vore ok bara för att man inte kan få allt?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Sippil:

Skit ska skit ha.

Blir snabbt dyrt att köpa alla spel till 3DS så det är ju klart att man laddar ner vissa spel illegalt.

Var nog bland det dummaste jag läst. Bara för att man inte har råd eller helt enkelt är för snål gör det väl inte till en självklarhet att man borde ladda ner illegalt? Nej har man piratkopierat så tycker jag gott o väl man får vara beredd på att det kan gå på skit och att man isåfall får ta den smällen.

Gen
Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Sippil:

Skit ska skit ha.

Blir snabbt dyrt att köpa alla spel till 3DS så det är ju klart att man laddar ner vissa spel illegalt.

Så...om du tex inte har råd att köpa den där varma vinterjackan du behöver så är det självklart att du ska gå till affären och sno den? Failed logic!

Medlem

Gnällande pirater värmer hjärtat.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Är man så dum som laddar ner en tidig läcka och går online så förtjänar man att bli bannad. Jävla noobs.

Håller absolut med, men samtidigt vill jag påpeka att det finns lite mindre uppenbara anledningar till varför folk gör det på just 3DS jämfört med de flesta konsoller, och det är helt enkelt att det alltid har fungerat att spela online utan nämnvärda risker för pirater tidigare. Detta är absolut första gången jag hör om konsekvenser alls, för oss som följt hela tidslinjen för crackandet av konsollen så kunde vi se fungerande online play nästan samtidigt som första piratkopierade spelen dök upp alls, och sedan konsollen blev helt crackad för nått år sedan så har det aldrig varit något problem alls oavsett om du använder något i stil med Gateway eller om du använder A9LH.

Så ja, det är knappast synd om dem och de borde haft det i åtanke när de piratkopierade till att börja med, men samtidigt är det inte SÅ konstigt eller utan förklaring att där finns folk som antagit att det skulle fungera prima.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Sippil:

Skit ska skit ha.

Blir snabbt dyrt att köpa alla spel till 3DS så det är ju klart att man laddar ner vissa spel illegalt.

Dummaste argumentet jag hört.

Inaktiv
Skrivet av Gen:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Sippil:

Skit ska skit ha.

Blir snabbt dyrt att köpa alla spel till 3DS så det är ju klart att man laddar ner vissa spel illegalt.

Så...om du tex inte har råd att köpa den där varma vinterjackan du behöver så är det självklart att du ska gå till affären och sno den? Failed logic!

Nja mer som att man skulle gå in i affären med nån slags duplikatormaskin och skapa en ny kopia av jackan som man tar hem.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bojkott:

Är man så dum som laddar ner en tidig läcka och går online så förtjänar man att bli bannad. Jävla noobs.

Håller absolut med, men samtidigt vill jag påpeka att det finns lite mindre uppenbara anledningar till varför folk gör det på just 3DS jämfört med de flesta konsoller, och det är helt enkelt att det alltid har fungerat att spela online utan nämnvärda risker för pirater tidigare. Detta är absolut första gången jag hör om konsekvenser alls, för oss som följt hela tidslinjen för crackandet av konsollen så kunde vi se fungerande online play nästan samtidigt som första piratkopierade spelen dök upp alls, och sedan konsollen blev helt crackad för nått år sedan så har det aldrig varit något problem alls oavsett om du använder något i stil med Gateway eller om du använder A9LH.

Så ja, det är knappast synd om dem och de borde haft det i åtanke när de piratkopierade till att börja med, men samtidigt är det inte SÅ konstigt eller utan förklaring att där finns folk som antagit att det skulle fungera prima.

Gateway och Sky3DS-användare som använt sig av public headers har råkat ut för banhammers tidigare, dock kan jag hålla med om att siffran ändå är relativt låg. Inte direkt så att det kommer i närheten av t.ex. Microsoft som bannade miljontals 360-enheter.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bojkott:

Är man så dum som laddar ner en tidig läcka och går online så förtjänar man att bli bannad. Jävla noobs.

Håller absolut med, men samtidigt vill jag påpeka att det finns lite mindre uppenbara anledningar till varför folk gör det på just 3DS jämfört med de flesta konsoller, och det är helt enkelt att det alltid har fungerat att spela online utan nämnvärda risker för pirater tidigare. Detta är absolut första gången jag hör om konsekvenser alls, för oss som följt hela tidslinjen för crackandet av konsollen så kunde vi se fungerande online play nästan samtidigt som första piratkopierade spelen dök upp alls, och sedan konsollen blev helt crackad för nått år sedan så har det aldrig varit något problem alls oavsett om du använder något i stil med Gateway eller om du använder A9LH.

Så ja, det är knappast synd om dem och de borde haft det i åtanke när de piratkopierade till att börja med, men samtidigt är det inte SÅ konstigt eller utan förklaring att där finns folk som antagit att det skulle fungera prima.

Gateway och Sky3DS-användare som använt sig av public headers har råkat ut för banhammers tidigare, dock kan jag hålla med om att siffran ändå är relativt låg. Inte direkt så att det kommer i närheten av t.ex. Microsoft som bannade miljontals 360-enheter.

Så klart har det hänt, menade mer att skalan det skett på tidigare är mer undantaget snarare än regeln, och oftare än inte så är det personerna i fråga som gjort någonting "fel" i processen eller bara haft jävlans otur. Här är det mer ett faktiskt försök att göra någonting åt problemet från Nintendos sida, på en lite större skala, vilket är om inte första gången det hänt så åtminstone någonting väldigt ovanligt.

Å andra sidan kan det mycket väl bero på hur mycket krångligare piratkopieringen faktiskt var för några år sedan jämfört med idag, och sedan saker som a9lh kom fram misstänker jag att piraterna ökat i antal rätt enormt.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Sippil:

Skit ska skit ha.

Blir snabbt dyrt att köpa alla spel till 3DS så det är ju klart att man laddar ner vissa spel illegalt.

Så...om du tex inte har råd att köpa den där varma vinterjackan du behöver så är det självklart att du ska gå till affären och sno den? Failed logic!

Nja mer som att man skulle gå in i affären med nån slags duplikatormaskin och skapa en ny kopia av jackan som man tar hem.

Då det blir det varuförfalskning, eller plagiat

Inaktiv
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Sippil:

Skit ska skit ha.

Blir snabbt dyrt att köpa alla spel till 3DS så det är ju klart att man laddar ner vissa spel illegalt.

Så...om du tex inte har råd att köpa den där varma vinterjackan du behöver så är det självklart att du ska gå till affären och sno den? Failed logic!

Nja mer som att man skulle gå in i affären med nån slags duplikatormaskin och skapa en ny kopia av jackan som man tar hem.

Då det blir det varuförfalskning, eller plagiat

Njae mer olaglig kopiering.
Varuförfalskning kräver väl att man tillverkar och säljer kopior. Att själv bygga en kopia av en jacka för egen användning kan ju inte vara olagligt.
Plagiat är inte ett brott i sig.

Tänk om vi uppfinner en duplikator i framtiden, undrar hur reglerna skulle se ut. Man får ju idag inte kopiera filmer, spel och musik men skulle man få kopiera kompisens kläder eller mat?

Gen
Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Sippil:

Skit ska skit ha.

Blir snabbt dyrt att köpa alla spel till 3DS så det är ju klart att man laddar ner vissa spel illegalt.

Så...om du tex inte har råd att köpa den där varma vinterjackan du behöver så är det självklart att du ska gå till affären och sno den? Failed logic!

Nja mer som att man skulle gå in i affären med nån slags duplikatormaskin och skapa en ny kopia av jackan som man tar hem.

Jackan i sig är ju en kopia på originalet som designern skapade

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Keima:

Men det är själva konsolen som blir bannad inte kontot, så man kan tekniskt sätt lämna tillbaka den säga det är nåt fel på den och få en ny sen får en annan stackars ägare få ta del av förlusten.

Jag utgår ifrån att det kommer upp ett speciellt felmeddelande likt med ps3an, xbox 360 och tidigare 3DS:er att hårdvaran har blivit bannad. Lycka till att få en ny om så är fallet, fungerade inte med ps3:an och xbox 360 i alla fall.

Det var inga som helst problem.

1
Skriv svar