Star Citizen-utvecklingen ska redovisas varje vecka

Medlem
Skrivet av Statsmakten:
Skrivet av PcKaffe:

Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått. Glad att jag inte backade det här, köper det garanterat om det blir okej eller mer när det klart dock.

Tycker det är helt rimligt att de inte varit 100% transparenta, just för att det finns så många självutnämnda experter som inte förstår ett dyft av spelutveckling. Det finns en stor risk när man delar data med rättshaverister som VILL tolka informationen fel.

För övrigt känns det som att de som klagar på spelet är de som inte har backat spelet och inte tar del av all information som CI delar med sig. Jag har aldrig sett en spelutvecklare som varit mer transparent och som involverat sina spelare lika mycket. Blir ärligt talat trött på alla pessimister.

Jag håller med. Å ena sidan förstår jag att folk har betalat mycket pengar och vill veta vad som händer med projektet, men å andra sidan tror jag att det nästan aldrig är en bra idé att ge fullkomlig transparens under ett sånt här projekts gång. Risken för rättshaverister är stor, men jag skulle även oroa mig för hängivna fans som vill microstyra processen och försöka tvinga fram sina egna förslag och visioner. Folk som tror att de vet vad de vill ha eller vad som funkar i ett spel.

Har man otur får man bara lägga ner massa arbete och energi med att försvara sina designval och beslut när folk börjar kräva eller förvänta sig det ena och det andra. Vissa saker kan uppfattas som löften om features eller annat som kommer att finnas i spelet och folk kommer dra för stora växlar på saker, misstolka, hävda att någon ljugit eller vilselett, bli arga, och så vidare. Jag hade tyckt det vore en mardröm att arbeta på ett kreativt projekt där fans eller de tilltänkta kunderna hade insyn i allt och möjligheten att när som helst ge input.

Inaktiv

Problemet med så långsam utveckling är att spelet hinner bli utdaterat innan det släpps. De har väl redan scrappat och skrivit om spelmotorn en 3-4 gånger vid det här laget.

Jag förväntar mig att detta spel kommer floppa hårt. Extrema förseningar brukar innebära stora interna problem och dåliga spel. Finns undantag men de är inte många.

Jag tycker dessutom Chris Roberts ska käka upp kritiken. Har man sagt att spelet skulle släppas 2014 för att sedan skjuta på det om och om igen med nya datum hela tiden så får man förvänta sig att det kommer finnas de som är irriterade.

Jättekul om detta skulle bli någonting spelvärt, men tror inte det minsta på det.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Problemet med så långsam utveckling är att spelet hinner bli utdaterat innan det släpps. De har väl redan scrappat och skrivit om spelmotorn en 3-4 gånger vid det här laget.

Jag förväntar mig att detta spel kommer floppa hårt. Extrema förseningar brukar innebära stora interna problem och dåliga spel. Finns undantag men de är inte många.

Jag tycker dessutom Chris Roberts ska käka upp kritiken. Har man sagt att spelet skulle släppas 2014 för att sedan skjuta på det om och om igen med nya datum hela tiden så får man förvänta sig att det kommer finnas de som är irriterade.

Jättekul om detta skulle bli någonting spelvärt, men tror inte det minsta på det.

https://www.youtube.com/watch?v=F0Jmywv3QjQ Kanske ger dig svar på dina frågor.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av PcKaffe:

Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått.

Jag håller med att det borde vara självklart, fast det är väl knappast någon standard i branschen - CIG verkar vara helt ensamma om att vara så här transparenta.

Rätta mig gärna om jag har fel, men finns det NÅGON annan spelutvecklare som lägger ut månadsrapporter och redovisar utvecklingen varje vecka på ett liknande sätt?

När de går igenom standardvägen för att göra ett spel så nej det är nog inte så vanligt. Men det här är inte ett spel som har gått standardvägen, här har folk redan spenderat sina pengar på det och därav bör man ha andra krav på transparens. Elite Dangerous (som jag backade) gav veckovis ut nyhetsbrev under utvecklingen där de beskrev olika aspekter som de jobbade på, även idag ger de ut information om vad de jobbar på fast inte i lika stor utsträckning.

Det är flera bra kickstarter projekt som har veckovis eller månadsvis rapportering om hur det går med utvecklingen. Yooka-Laylee, Takedown: Red Sabre och Shantae ½Genie hero till exempel. Takedown blev dock skit ändå.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Problemet med så långsam utveckling är att spelet hinner bli utdaterat innan det släpps. De har väl redan scrappat och skrivit om spelmotorn en 3-4 gånger vid det här laget.

Jag förväntar mig att detta spel kommer floppa hårt. Extrema förseningar brukar innebära stora interna problem och dåliga spel. Finns undantag men de är inte många.

Jag tycker dessutom Chris Roberts ska käka upp kritiken. Har man sagt att spelet skulle släppas 2014 för att sedan skjuta på det om och om igen med nya datum hela tiden så får man förvänta sig att det kommer finnas de som är irriterade.

Jättekul om detta skulle bli någonting spelvärt, men tror inte det minsta på det.

Lång utveckling?

Ta Final Fantasy XV som exempel. Det spelet började utvecklas början av 2006 och har, nu mer än 10 år senare (ok, nu var jag petig :-), ännu inte släppts.
Och till SquareEnix nackdel i det här sammanhanget har dom ej behövt bygga upp sitt företag parallellt med utecklingen av sitt spel så som Cloud Imperium gjort.

Detta kommer tyvärr kanske alltid att vara ett Kobayashi Maru-scenario för den öppna spelutvecklingen som speciellt expanderar sin spelidé under tiden.

Medlem

Ett projekt som berör folk.
Om de kommer så skulle jag tippa på 2022 tidigast.
Eftersom dom lägger till mer å mer hela tiden så drar de ut på tiden också såklart.
Men iaf 5år till skulle jag gissa på.

Medlem

Det som gör att jag håller mina hästar är just storleken, seriöst känns det som att när de väl släpper på spelare kommer problemen att hopa sig. Det kommer krävas en armé av buggfixare för att det inte ska dö ut då man testat drt med betydligt färre spelar en de kanske miljoner som vill spela då.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Haha spågumma? Vad pratar du om? Hur skulle ett projekt med missade deadlines och misslyckad ledning inte vara misslyckat?

Inom andra mjukvaruprojekt händer det hela tiden, jätteofta. Och ja...det gäller väl inte bara mjukvara heller.
Det finns en anledning till att marknadsavdelningarna för många (dom flesta?) spelföretag inte väljer att utannonsera ett nytt spel innan det börjar närma sig content complete och polish-fasen. Spelkonsumenterna är jäkligt oförstående om man ser dom som en grupp.

Medlem

En åpenbar feil i min mening er at det hele bærer preg av å være et eksperiment, for ambisjonene for spillet har utviklet seg fra å være en "space combat shooter" til noe mer, noe som helt sikkert ikke var planen i begynnelsen.

Ønsker at de hadde giddet å bruke mer tid på å jobbe med konseptene de lager og at spillet var basert på en slags ordentlig spaceship simulator, og ikke bare space combat shooter med en vri.

Medlem

No Man's Star Citizen


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

ELF
Medlem
Skrivet av StrongBad:

Reaktionerna ifrån dess följare gör att kritisera utvecklingsarbetet bakom Star Citizen är lika välkommet som att kritisera profeten Muhammed.

Som jag skrev i en artikel tidigare i år så finns det alltid troll på båda sidor lägren. Finns alltid de som slänger ved på elden bara för att det är skoj. Det finns alltså de som hatar på ex. Star Citizens utveckling bara för att det är skoj och det finns de som slänger ut sig random skit åt de som ger väl grundad kritik på projektet. Men de som kommer med kritik på projektet får även vara beredda på att de kommer få både fakta och kritik i sin riktning.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Statsmakten:
Skrivet av PcKaffe:

Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått. Glad att jag inte backade det här, köper det garanterat om det blir okej eller mer när det klart dock.

Tycker det är helt rimligt att de inte varit 100% transparenta, just för att det finns så många självutnämnda experter som inte förstår ett dyft av spelutveckling. Det finns en stor risk när man delar data med rättshaverister som VILL tolka informationen fel.

För övrigt känns det som att de som klagar på spelet är de som inte har backat spelet och inte tar del av all information som CI delar med sig. Jag har aldrig sett en spelutvecklare som varit mer transparent och som involverat sina spelare lika mycket. Blir ärligt talat trött på alla pessimister.

Jag håller med. Å ena sidan förstår jag att folk har betalat mycket pengar och vill veta vad som händer med projektet, men å andra sidan tror jag att det nästan aldrig är en bra idé att ge fullkomlig transparens under ett sånt här projekts gång. Risken för rättshaverister är stor, men jag skulle även oroa mig för hängivna fans som vill microstyra processen och försöka tvinga fram sina egna förslag och visioner. Folk som tror att de vet vad de vill ha eller vad som funkar i ett spel.

Har man otur får man bara lägga ner massa arbete och energi med att försvara sina designval och beslut när folk börjar kräva eller förvänta sig det ena och det andra. Vissa saker kan uppfattas som löften om features eller annat som kommer att finnas i spelet och folk kommer dra för stora växlar på saker, misstolka, hävda att någon ljugit eller vilselett, bli arga, och så vidare. Jag hade tyckt det vore en mardröm att arbeta på ett kreativt projekt där fans eller de tilltänkta kunderna hade insyn i allt och möjligheten att när som helst ge input.

Det är tack vare de hängivna fansen som det kanske blir något vettigt utav Star Citizen, jag fokuserar nu på hur otroligt dåligt vissa skepp är designade än idag. Redan 2013 skapades denna tråd som blev 53 sidor utan att en enda utvecklare kommenterade förbättringarna:
V4 UPDATE Constellation Designs, Crew Quarters, Escape Pods, Bottom Turret, + NOW with DOUBLE CARGO! https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/62508/v4...

Har Constellation gjorts om sen dess, ja flertalet gånger men att stilla medlemmars oro på ett forum med att, "ja vi har sett detta, trevlig feedback", så långt klarade de inte av att anstränga sig och än mindre idag samtidigt som de hyllar communityt som världens bästa.
Hornet, där man först satt i ett badkar--( http://i.imgur.com/JS3xDeH.jpg )-- vilket omdesignades efter deras första misslyckande med just den designen, samtidigt som flertalet FANBOYS sa att den var helt okej. Sikten från piloten och ut genom det eventuella fönstret mot omvärlden plågas av otroligt inkompetenta beslut gång på gång om man börjar studera hur sikten är.

edit. Chris Roberts sa för länge sen att vi som spelare ska kunna tillfångata skepp i rymdstrider(ex slå ut thrusters och liknande) och göra det möjligt att kunna använda dessa skepp, exempelvis ett Vanduul Scythe skepp som inte kan köpas, vi har än så länge bara sett häftiga explosioner utan någon indikation på att det ska vara möjligt att göra detta.
Än så länge alpha, okej vi säger väl det men ta ett stort stridsskepp som Javelin som nu går för £2,193.75 när det är 4 års jubileum.
Låt oss säga att det är en strid mellan 2 olika organisationer med varsin Javelin till godo där den ena lyckas överleva nätt och jämt, det mesta är utslaget, sånt som skannar av området och man har inte längre någon HUD att navigera efter. Så hur ser då sikten ut från ett skepp som Javelin, obefintlig och då ska du sen försöka ta dig hem genom asteroid fält och andra fysiska faror som kan hota ett 345m långt skepp, man kan ju lika gärna blunda och köra.

Och denna från live streamen i helgen: http://i.imgur.com/tmmoDOQ.jpg
Här pratar vi om en totalt meningslös metallkonstruktion som hindrar sikten bara för att?
Det finns ett flertal fall av just detta men den på Javelin tar nog priset på dumhet i design.
Och det är därför CIG behöver microstyras för de verkar inte lära sig.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av PcKaffe:

Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått.

Jag håller med att det borde vara självklart, fast det är väl knappast någon standard i branschen - CIG verkar vara helt ensamma om att vara så här transparenta.

Rätta mig gärna om jag har fel, men finns det NÅGON annan spelutvecklare som lägger ut månadsrapporter och redovisar utvecklingen varje vecka på ett liknande sätt?

Nope de är föregångsmän


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av PcKaffe:

Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått.

Rätta mig gärna om jag har fel, men finns det NÅGON annan spelutvecklare som lägger ut månadsrapporter och redovisar utvecklingen varje vecka på ett liknande sätt?

WMD gjorde det under några år med Project Cars.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av PcKaffe:

Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått.

Jag håller med att det borde vara självklart, fast det är väl knappast någon standard i branschen - CIG verkar vara helt ensamma om att vara så här transparenta.

Rätta mig gärna om jag har fel, men finns det NÅGON annan spelutvecklare som lägger ut månadsrapporter och redovisar utvecklingen varje vecka på ett liknande sätt?

En på jobbet sa att utvecklarna till DayZ informerar om allt de gör och ofta, vet ej själv hur det är men googlade och hittade bla denna: http://www.dayztv.com/dev/status-reports/

Medlem
Skrivet av Hajfena:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Statsmakten:
Skrivet av PcKaffe:

Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått. Glad att jag inte backade det här, köper det garanterat om det blir okej eller mer när det klart dock.

Tycker det är helt rimligt att de inte varit 100% transparenta, just för att det finns så många självutnämnda experter som inte förstår ett dyft av spelutveckling. Det finns en stor risk när man delar data med rättshaverister som VILL tolka informationen fel.

För övrigt känns det som att de som klagar på spelet är de som inte har backat spelet och inte tar del av all information som CI delar med sig. Jag har aldrig sett en spelutvecklare som varit mer transparent och som involverat sina spelare lika mycket. Blir ärligt talat trött på alla pessimister.

Jag håller med. Å ena sidan förstår jag att folk har betalat mycket pengar och vill veta vad som händer med projektet, men å andra sidan tror jag att det nästan aldrig är en bra idé att ge fullkomlig transparens under ett sånt här projekts gång. Risken för rättshaverister är stor, men jag skulle även oroa mig för hängivna fans som vill microstyra processen och försöka tvinga fram sina egna förslag och visioner. Folk som tror att de vet vad de vill ha eller vad som funkar i ett spel.

Har man otur får man bara lägga ner massa arbete och energi med att försvara sina designval och beslut när folk börjar kräva eller förvänta sig det ena och det andra. Vissa saker kan uppfattas som löften om features eller annat som kommer att finnas i spelet och folk kommer dra för stora växlar på saker, misstolka, hävda att någon ljugit eller vilselett, bli arga, och så vidare. Jag hade tyckt det vore en mardröm att arbeta på ett kreativt projekt där fans eller de tilltänkta kunderna hade insyn i allt och möjligheten att när som helst ge input.

Det är tack vare de hängivna fansen som det kanske blir något vettigt utav Star Citizen, jag fokuserar nu på hur otroligt dåligt vissa skepp är designade än idag. Redan 2013 skapades denna tråd som blev 53 sidor utan att en enda utvecklare kommenterade förbättringarna:
V4 UPDATE Constellation Designs, Crew Quarters, Escape Pods, Bottom Turret, + NOW with DOUBLE CARGO! https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/62508/v4...

Har Constellation gjorts om sen dess, ja flertalet gånger men att stilla medlemmars oro på ett forum med att, "ja vi har sett detta, trevlig feedback", så långt klarade de inte av att anstränga sig och än mindre idag samtidigt som de hyllar communityt som världens bästa.
Hornet, där man först satt i ett badkar--( http://i.imgur.com/JS3xDeH.jpg )-- vilket omdesignades efter deras första misslyckande med just den designen, samtidigt som flertalet FANBOYS sa att den var helt okej. Sikten från piloten och ut genom det eventuella fönstret mot omvärlden plågas av otroligt inkompetenta beslut gång på gång om man börjar studera hur sikten är.

edit. Chris Roberts sa för länge sen att vi som spelare ska kunna tillfångata skepp i rymdstrider(ex slå ut thrusters och liknande) och göra det möjligt att kunna använda dessa skepp, exempelvis ett Vanduul Scythe skepp som inte kan köpas, vi har än så länge bara sett häftiga explosioner utan någon indikation på att det ska vara möjligt att göra detta.
Än så länge alpha, okej vi säger väl det men ta ett stort stridsskepp som Javelin som nu går för £2,193.75 när det är 4 års jubileum.
Låt oss säga att det är en strid mellan 2 olika organisationer med varsin Javelin till godo där den ena lyckas överleva nätt och jämt, det mesta är utslaget, sånt som skannar av området och man har inte längre någon HUD att navigera efter. Så hur ser då sikten ut från ett skepp som Javelin, obefintlig och då ska du sen försöka ta dig hem genom asteroid fält och andra fysiska faror som kan hota ett 345m långt skepp, man kan ju lika gärna blunda och köra.
http://i.imgur.com/2VrGbVq.jpg

Och denna från live streamen i helgen: http://i.imgur.com/tmmoDOQ.jpg
Här pratar vi om en totalt meningslös metallkonstruktion som hindrar sikten bara för att?
Det finns ett flertal fall av just detta men den på Javelin tar nog priset på dumhet i design.
Och det är därför CIG behöver microstyras för de verkar inte lära sig.

Koordinera bogsering av en jagare med sin organisation/guild låter som askul gameplay ju! Förstår inte riktigt din inställning där..men well well.

Medlem

@FN80
Poängen är att de har ju satt ditt ett jättestort fönster på Javelin som de sedan täckt för med massa metall, nämn en vettig anledning till detta. Är tanken med SC att antingen så är ett rymdskepp flygduglig om den har en fungerande HUD eller helt oduglig att flyga ensam eftersom HUD ej fungerar, eller kan ej radar/skanning utrustning gå sönder?
De som resonerar att sikten från cockpit är helt onödig verkar inte ha lyssnat på Chris över huvudtaget. Rymdskepp åldras, de slits, och tanken är inte att sprängas i bitar vid första möte med en motståndare, utan att faktiskt överleva om än skeppet man kör saknar både blinkers, ett bakhjul, gps och radioantenn.
Problemet är att jag har än idag inte sett några tendenser till denna inlevelsefulla spelupplevelse utan får gå på Chris ord om att detta är framtiden i SC och då ska alla skepp designas med att kunna föras fram utan en HUD, ren logik egentligen.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

@FN80
Poängen är att de har ju satt ditt ett jättestort fönster på Javelin som de sedan täckt för med massa metall, nämn en vettig anledning till detta. Är tanken med SC att antingen så är ett rymdskepp flygduglig om den har en fungerande HUD eller helt oduglig att flyga ensam eftersom HUD ej fungerar, eller kan ej radar/skanning utrustning gå sönder?
De som resonerar att sikten från cockpit är helt onödig verkar inte ha lyssnat på Chris över huvudtaget. Rymdskepp åldras, de slits, och tanken är inte att sprängas i bitar vid första möte med en motståndare, utan att faktiskt överleva om än skeppet man kör saknar både blinkers, ett bakhjul, gps och radioantenn.
Problemet är att jag har än idag inte sett några tendenser till denna inlevelsefulla spelupplevelse utan får gå på Chris ord om att detta är framtiden i SC och då ska alla skepp designas med att kunna föras fram utan en HUD, ren logik egentligen.

Use the force Luke!

https://www.youtube.com/watch?v=o2we_B6hDrY

Medlem

Star Citizen Forever

Medlem
Skrivet av Hajfena:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av PcKaffe:

Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått.

Jag håller med att det borde vara självklart, fast det är väl knappast någon standard i branschen - CIG verkar vara helt ensamma om att vara så här transparenta.

Rätta mig gärna om jag har fel, men finns det NÅGON annan spelutvecklare som lägger ut månadsrapporter och redovisar utvecklingen varje vecka på ett liknande sätt?

En på jobbet sa att utvecklarna till DayZ informerar om allt de gör och ofta, vet ej själv hur det är men googlade och hittade bla denna: http://www.dayztv.com/dev/status-reports/

Och oj vad mycket skit utvecklarna av DayZ har fått för att inte hålla sina "deadlines". DayZ communityt är extremt toxic och det är ett klockrent skräckexempel på vad som händer om man är helt transparent.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått. Glad att jag inte backade det här, köper det garanterat om det blir okej eller mer när det klart dock.

Tur det finns andra än dig då. För om folk inte hade chansat på projekt som det här, så skulle många roliga och bra spel aldrig se dagens ljus.

Men det är som jag skrev en chansning och man skall inte gå in med pengar man inte har och kan bli av med.

Jag har gått in med pengar i Star Citizen och Crowfall (som jag också hoppas mycket på, men även det tar lååååång tid att färdigställa).

Medlem
Skrivet av FN80:
Skrivet av Hajfena:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Statsmakten:
Skrivet av PcKaffe:

Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått. Glad att jag inte backade det här, köper det garanterat om det blir okej eller mer när det klart dock.

Tycker det är helt rimligt att de inte varit 100% transparenta, just för att det finns så många självutnämnda experter som inte förstår ett dyft av spelutveckling. Det finns en stor risk när man delar data med rättshaverister som VILL tolka informationen fel.

För övrigt känns det som att de som klagar på spelet är de som inte har backat spelet och inte tar del av all information som CI delar med sig. Jag har aldrig sett en spelutvecklare som varit mer transparent och som involverat sina spelare lika mycket. Blir ärligt talat trött på alla pessimister.

Jag håller med. Å ena sidan förstår jag att folk har betalat mycket pengar och vill veta vad som händer med projektet, men å andra sidan tror jag att det nästan aldrig är en bra idé att ge fullkomlig transparens under ett sånt här projekts gång. Risken för rättshaverister är stor, men jag skulle även oroa mig för hängivna fans som vill microstyra processen och försöka tvinga fram sina egna förslag och visioner. Folk som tror att de vet vad de vill ha eller vad som funkar i ett spel.

Har man otur får man bara lägga ner massa arbete och energi med att försvara sina designval och beslut när folk börjar kräva eller förvänta sig det ena och det andra. Vissa saker kan uppfattas som löften om features eller annat som kommer att finnas i spelet och folk kommer dra för stora växlar på saker, misstolka, hävda att någon ljugit eller vilselett, bli arga, och så vidare. Jag hade tyckt det vore en mardröm att arbeta på ett kreativt projekt där fans eller de tilltänkta kunderna hade insyn i allt och möjligheten att när som helst ge input.

Det är tack vare de hängivna fansen som det kanske blir något vettigt utav Star Citizen, jag fokuserar nu på hur otroligt dåligt vissa skepp är designade än idag. Redan 2013 skapades denna tråd som blev 53 sidor utan att en enda utvecklare kommenterade förbättringarna:
V4 UPDATE Constellation Designs, Crew Quarters, Escape Pods, Bottom Turret, + NOW with DOUBLE CARGO! https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/62508/v4...

Har Constellation gjorts om sen dess, ja flertalet gånger men att stilla medlemmars oro på ett forum med att, "ja vi har sett detta, trevlig feedback", så långt klarade de inte av att anstränga sig och än mindre idag samtidigt som de hyllar communityt som världens bästa.
Hornet, där man först satt i ett badkar--( http://i.imgur.com/JS3xDeH.jpg )-- vilket omdesignades efter deras första misslyckande med just den designen, samtidigt som flertalet FANBOYS sa att den var helt okej. Sikten från piloten och ut genom det eventuella fönstret mot omvärlden plågas av otroligt inkompetenta beslut gång på gång om man börjar studera hur sikten är.

edit. Chris Roberts sa för länge sen att vi som spelare ska kunna tillfångata skepp i rymdstrider(ex slå ut thrusters och liknande) och göra det möjligt att kunna använda dessa skepp, exempelvis ett Vanduul Scythe skepp som inte kan köpas, vi har än så länge bara sett häftiga explosioner utan någon indikation på att det ska vara möjligt att göra detta.
Än så länge alpha, okej vi säger väl det men ta ett stort stridsskepp som Javelin som nu går för £2,193.75 när det är 4 års jubileum.
Låt oss säga att det är en strid mellan 2 olika organisationer med varsin Javelin till godo där den ena lyckas överleva nätt och jämt, det mesta är utslaget, sånt som skannar av området och man har inte längre någon HUD att navigera efter. Så hur ser då sikten ut från ett skepp som Javelin, obefintlig och då ska du sen försöka ta dig hem genom asteroid fält och andra fysiska faror som kan hota ett 345m långt skepp, man kan ju lika gärna blunda och köra.
http://i.imgur.com/2VrGbVq.jpg

Och denna från live streamen i helgen: http://i.imgur.com/tmmoDOQ.jpg
Här pratar vi om en totalt meningslös metallkonstruktion som hindrar sikten bara för att?
Det finns ett flertal fall av just detta men den på Javelin tar nog priset på dumhet i design.
Och det är därför CIG behöver microstyras för de verkar inte lära sig.

Koordinera bogsering av en jagare med sin organisation/guild låter som askul gameplay ju! Förstår inte riktigt din inställning där..men well well.

Du borde kanske läsa hans inlägg först för att förstå vad det är han kritiserar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Golemtosh:
Skrivet av PcKaffe:

Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått. Glad att jag inte backade det här, köper det garanterat om det blir okej eller mer när det klart dock.

Tur det finns andra än dig då. För om folk inte hade chansat på projekt som det här, så skulle många roliga och bra spel aldrig se dagens ljus.

Men det är som jag skrev en chansning och man skall inte gå in med pengar man inte har och kan bli av med.

Jag har gått in med pengar i Star Citizen och Crowfall (som jag också hoppas mycket på, men även det tar lååååång tid att färdigställa).

jag chansade på ett projekt som det där. Elite Dangerous.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Newklear:

Haha spågumma? Vad pratar du om? Hur skulle ett projekt med missade deadlines och misslyckad ledning inte vara misslyckat?

Inom andra mjukvaruprojekt händer det hela tiden, jätteofta. Och ja...det gäller väl inte bara mjukvara heller.
Det finns en anledning till att marknadsavdelningarna för många (dom flesta?) spelföretag inte väljer att utannonsera ett nytt spel innan det börjar närma sig content complete och polish-fasen. Spelkonsumenterna är jäkligt oförstående om man ser dom som en grupp.

Hur många av dessa "andra" mjukvaruprojekt finansieras direkt av konsumenternas pengar för mångmiljonbelopp?

Medlem
Skrivet av Biggles:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Newklear:

Haha spågumma? Vad pratar du om? Hur skulle ett projekt med missade deadlines och misslyckad ledning inte vara misslyckat?

Inom andra mjukvaruprojekt händer det hela tiden, jätteofta. Och ja...det gäller väl inte bara mjukvara heller.
Det finns en anledning till att marknadsavdelningarna för många (dom flesta?) spelföretag inte väljer att utannonsera ett nytt spel innan det börjar närma sig content complete och polish-fasen. Spelkonsumenterna är jäkligt oförstående om man ser dom som en grupp.

Hur många av dessa "andra" mjukvaruprojekt finansieras direkt av konsumenternas pengar för mångmiljonbelopp?

Det ändrar inte kontentan av min post. Vem som finansierar projektet har ingen påverkan på risken för "missade deadlines" eller "misslyckad ledning", eller ja i det senare fallet med ledning så kan kanske vilka som finansierar kan påverka en del.
Jag är inte emot att Cloud Imperium Games gör så här, inte ett dugg då jag tycker det är intressant att se deras sprint-planeringar.
Jag kommenterade för att motsätta mig att ett projekt var misslyckat baserat på de premisser som Newklear listade i sitt inlägg.

*edit* och som en bonus la jag till en tanke om varför vi ser sånt här väldigt sällan.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Skyrage:

Jag undrar verkligen vad reaktionerna hade varit om World of Warcraft var utannonserat samma dag som utvecklarna började jobba på spelet:

"SPELET KOMMER ALDRIG BLI FÄRDIGT", "DET HÄR PROJEKTET KOMMER ATT MISSLYCKAS BLA BLA BOO-HOO".

I rest my case

Betalades WoW:s utveckling av spelarna alltså?

Det var nyheter för mig!

Tekniskt sätt var det väl tidigare titlar som gett dom kapital nog att göra det så ja...

I vilket fall känner jag att jag hellre ser en försening än något halvdant, att spelet inte kommer bli en duke nukem forever grundar jag i det massiva kapitalet dom har att utveckla med.
Och lite tro i Robert att han inte har mage att blåsa communityn.

Nej, tekniskt sett var det Blizzard som betalade.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Newklear:

Ligger definitivt på top 3 av århundradets mest misslyckade projekt.

Snacka inte skit när spelet inte ens är färdigt. Om något så är det top 3 av århundradets mest ambitiösa (spel)projekt.

Det är ju precis därför jag kan skriva så om det, din skumtomte...

Då behöver du lära dig definitionen på misslyckat för det passar definitivt inte här, utvecklingen av spelet fortsätter enligt planen.

Ja det har blivit förseningar men det är helt normalt när man bygger spel och behöver uppfinna nya lösningar på problem och funktioner ingen stött på tidigare.

"Ingen stött på tidigare"

I lol&#039;ed

För övrigt passar det utmärkt för projektet.

Men ge dig och inse att du inte har något att komma med.
Spelet är inte misslyckat, du verkar bara ha en förvriden bild av hur spelutveckling fungerar, speciellt på hög nivå.

Läs om, läs rätt vi vet inte om spelet misslyckats än, jag skrev om projektet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Newklear:

Ligger definitivt på top 3 av århundradets mest misslyckade projekt.

Snacka inte skit när spelet inte ens är färdigt. Om något så är det top 3 av århundradets mest ambitiösa (spel)projekt.

Det är ju precis därför jag kan skriva så om det, din skumtomte...

När misslyckades Star Citizen? Jag trodde jag var relativt uppdaterad vad gäller det spelet, men att det har misslyckats redan under utvecklingsstadiet hade jag helt missat.

Samma här; läs om, läs rätt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Skyrage:

Jag undrar verkligen vad reaktionerna hade varit om World of Warcraft var utannonserat samma dag som utvecklarna började jobba på spelet:

"SPELET KOMMER ALDRIG BLI FÄRDIGT", "DET HÄR PROJEKTET KOMMER ATT MISSLYCKAS BLA BLA BOO-HOO".

I rest my case

Betalades WoW:s utveckling av spelarna alltså?

Det var nyheter för mig!

Tekniskt sätt var det väl tidigare titlar som gett dom kapital nog att göra det så ja...

I vilket fall känner jag att jag hellre ser en försening än något halvdant, att spelet inte kommer bli en duke nukem forever grundar jag i det massiva kapitalet dom har att utveckla med.
Och lite tro i Robert att han inte har mage att blåsa communityn.

Nej, tekniskt sett var det Blizzard som betalade.

Tekniskt sett fick dom sina pengar från någonstans, sen att företaget i sig investerade sina pengar till wow råder inga tvivel om.

Men det var fan ingen cirkel-runk på blizz HQ som skapade den omsättning som dom haft användning för.

http://www.statisticbrain.com/blizzard-entertainment-statisti...

Rätt solklart att blizzards tidigare spel vars omsättning banade vägen för wow.
Så kan man ju fråga sig själv om wow funnits alls om inte wc3 dragit in så mycket.
Och det är tack vare spelare dom drog in så mycket. Så , punkt, klart.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Dunder:

Ligger definitivt på top 3 av århundradets mest misslyckade projekt.

Snacka inte skit när spelet inte ens är färdigt. Om något så är det top 3 av århundradets mest ambitiösa (spel)projekt.

Det är ju precis därför jag kan skriva så om det, din skumtomte...

När misslyckades Star Citizen? Jag trodde jag var relativt uppdaterad vad gäller det spelet, men att det har misslyckats redan under utvecklingsstadiet hade jag helt missat.

Samma här; läs om, läs rätt.

Jag läser om och om igen, men jag kommer bara till samma slutsats; för att ett spel ska hamna på listan över århundradets mest misslyckande projekt måste det ju ha misslyckats, eller?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

123
Skriv svar