Snart får du se mer gameplay från Mass Effect: Andromeda

Robot
Snart får du se mer gameplay från Mass Effect: Andromeda
Gnällkuk
Snart får du se mer gameplay från Mass Effect: Andromeda

Så det blir alltså som Diablo 3 vs. Diablo 2? Hmm... Får vi en förenklad ME för att locka oinvigda?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Så det blir alltså som Diablo 3 vs. Diablo 2? Hmm... Får vi en förenklad ME för att locka oinvigda?

Tyckte de förenkla spelet en hel del redan mellan Mass Effect 1 och 2.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av tricky:

Så det blir alltså som Diablo 3 vs. Diablo 2? Hmm... Får vi en förenklad ME för att locka oinvigda?

Tyckte de förenkla spelet en hel del redan mellan Mass Effect 1 och 2.

De skiftade nog fokus mer än något annat, ME var ganska 'enkelt' redan från början till skillnad från Dragon Age. Jag tycker att de förbättrade ungefär lika mycket som de rationaliserade bort.
Man kan tydligt se parallellerna med Dragon Age genom åren och jag tror att Andromeda kommer att ha ett upplägg liknande det i DA:Inquisition.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av tricky:

Så det blir alltså som Diablo 3 vs. Diablo 2? Hmm... Får vi en förenklad ME för att locka oinvigda?

Tyckte de förenkla spelet en hel del redan mellan Mass Effect 1 och 2.

Ja känslan för ett rpg försvann för varenda del som gick (även om det nu finns "bara" 3 delar. Gillade loot aspekten något som försvann helt i trean.

Medlem
Skrivet av Keima:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av tricky:

Så det blir alltså som Diablo 3 vs. Diablo 2? Hmm... Får vi en förenklad ME för att locka oinvigda?

Tyckte de förenkla spelet en hel del redan mellan Mass Effect 1 och 2.

Ja känslan för ett rpg försvann för varenda del som gick (även om det nu finns "bara" 3 delar. Gillade loot aspekten något som försvann helt i trean.

Sällan har jag blivit så besviken på ett spel som jag blev på ME3.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Men jag vill ha en färdighetsgran i ME:A

Medlem

Det jag vill ha i ME: Andromeda är en bra story, allt annat är sekundärt.
Men det får hemskt gärna vara roligt att spela också, oavsett om det är hardcore RPG eller simpel Action.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Det jag vill ha i ME: Andromeda är en bra story, allt annat är sekundärt.
Men det får hemskt gärna vara roligt att spela också, oavsett om det är hardcore RPG eller simpel Action.

Exakt!

Medlem
Skrivet av tricky:

Så det blir alltså som Diablo 3 vs. Diablo 2? Hmm... Får vi en förenklad ME för att locka oinvigda?

För att vara ärlig så gillade jag aldrig riktigt deras modell med skills. Man blev tvingad att använda points på saker som man inte var ett dugg intresserad av. I det avseendet tycker jag Paydays skills fungerar bättre eftersom man kan plocka från olika klasser och crossskilla sig efter hur man spelar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av tricky:

Så det blir alltså som Diablo 3 vs. Diablo 2? Hmm... Får vi en förenklad ME för att locka oinvigda?

För att vara ärlig så gillade jag aldrig riktigt deras modell med skills. Man blev tvingad att använda points på saker som man inte var ett dugg intresserad av. I det avseendet tycker jag Paydays skills fungerar bättre eftersom man kan plocka från olika klasser och crossskilla sig efter hur man spelar.

Dvs alltså att inte ha några klasser alls och låt oss välja de färdigheter som passar vår spelstil (eller karaktär om man vill rollspela lite) - låter precis som om det är det man får i ME:A, bra va!

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av tricky:

Så det blir alltså som Diablo 3 vs. Diablo 2? Hmm... Får vi en förenklad ME för att locka oinvigda?

För att vara ärlig så gillade jag aldrig riktigt deras modell med skills. Man blev tvingad att använda points på saker som man inte var ett dugg intresserad av. I det avseendet tycker jag Paydays skills fungerar bättre eftersom man kan plocka från olika klasser och crossskilla sig efter hur man spelar.

Dvs alltså att inte ha några klasser alls och låt oss välja de färdigheter som passar vår spelstil (eller karaktär om man vill rollspela lite) - låter precis som om det är det man får i ME:A, bra va!

Exakt. Dock har jag en känsla av att det kommer att bli mer som ME 3, dvs mer action betonat. Om det blir bra eller dåligt återstår ju att se.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar